Julstämning 2012

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Ungefär nu, snart halvvägs in i december, är det dax att få till lite julstämning.
Har ni några stalltips?

Bästa julfilmerna? (Tex Bad Santa)
Vilken är den juligaste musiken? (Tex soma.fm "xmas lounge "eller kanske lite skval av Sinatra?)
Är det nån som satt en stor sats glögg?

Vad ska jag dra in för att få det lite juligt här? (Har redan en dunk glögg)
 
Battery med Metallica tycker jag brukar vara lagom i advent. Eller Dark Tranquillitys album, the gallery.
Men det kanske (troligen) bara är jag?
 
Nu har jag fått ut julbelysningen... köpt julstjärna, druckit glögg och bakat.
Bara granhelvettet kvar, men det får vänta.
 
Battery med Metallica tycker jag brukar vara lagom i advent. Eller Dark Tranquillitys album, the gallery.
Men det kanske (troligen) bara är jag?

Inte då, hade som tradition att spela AcDc´s who made who skiva och käka lussebullar på alla adventsdagar i lastbilen... :yoparty
 
"Fairytale of New York" med Shane Macgowan/Pogues är den enda jullåt som är värd att lyssna på.
 
Julledigheten inlämnad då är man en bit på vägen.
Och glöggen har lagrats i ett år nu:-)
Och julmusten är öppnad.. redan gått ca 20liter...
 
Apelsiner med såna där jäkla prylar i, den doften är julafton för mig.
Vi var ut i skogen och hämtade gran igår och när den kommer in så är det bara att ge med sig och inse att skiten är här för att stanna i 3 veckor till. Det jag ser fram emot mest är att få tänd eld på den torra granfan som vid det laget har förpestat mig med sina tappade barr på tok för länge. Dammsugaren kommer få gå varm!
 
Apelsiner med såna där jäkla prylar i, den doften är julafton för mig.
Vi var ut i skogen och hämtade gran igår och när den kommer in så är det bara att ge med sig och inse att skiten är här för att stanna i 3 veckor till. Det jag ser fram emot mest är att få tänd eld på den torra granfan som vid det laget har förpestat mig med sina tappade barr på tok för länge. Dammsugaren kommer få gå varm!

Nejlikor.
Någon som provat med en En istället för gran? Doftar godare menar jag, vet inte hur det är med barrsläpp dock.
 
Fairytale of New York och ->
I övrigt tycker jag diverse Irlänsk "pubmusik" passar in på jul:D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top