Julklappar?

Anders R skrev:
Instämmer. Julklappshysterin skulle vara skönt att slippa och bara ha det bra ihop med släkt, vänner och äta gott. Fast utan jultomtens verkstad på TV är det ingen riktig jul.

Åhhhhhh, va jag vart sugen på Janssons, och köttbullar, o rödbetssallad, o lax, o sill o allt annat...Mmmm jag e hungrig som en varg och 20 min kvar till lunch, det kan nog ha med saken att göra..:)

Älskar julen, så mysigt!
Träffa släkt & vänner, Kalle Anka, julpynt, julmat, julgodis, varma stora kläder, snö (förhoppningsvis), julmusik.

Ger inte bort så mycket presenter, nåt litet till farmor, farfar o mormor. Min 14åriga lillebror lägger jag mest pengar på, sen brukar jag hitta på nåt kul som mamma & pappa kan hitta på, nån upplevelsegrej för dem tillsammans! Sen blir det nåt kul till Zeb även om vi inte är tillsammans.

Brukar köpa nån julklapp till tjejen och lillbrorsan, de andra får inget :) Förra året så hade jag och tjejen en gemensam julklapp, en resa till thailand i februari. Blir nog samma sak denna gång förhoppningsvis. Enda som är bra med julafton är alla julbord man får gå på! Säga vad man vill, men den bästa maten är julmaten.

Brukar inte köpa så många.Jag ska ju ha både julklappar å födelsedagspresent :D

Vi har slutat med Julklappar till alla över 17 år i vår familj....
Hur skönt som helst :tummenupp
Eftersom vi har 5 barn att köpa till i släkten så är det roligare att lägga lite mer pengar på dom än billiga prylar (som hamnar i skåpet)till 30 pers....

Vi vuxna får nöja oss med god mat, dricka och umgås. :tomten :fyllisar :kär :banana :yoparty

Jul

Julen är det bästa som finns, när man väl är framme vid den 24:e. :tomten
Tiden före kan bli lite stressig o småhysterisk, ja.
Köper kanske ett påar julklappar i börj. av des. men de flesta blir den 22:a o 23:e. :trött Det är så härligt att börja tända små ljus o sen kan man nästan känna att det doftar juuul. Extra kul e det nu sista åren för mannen har en dotter, nu är hon ju 14 år men det är ändå kul att se hur de gläds, av stämningen julklapparna o allt andra. Oftast e vi hos oss med våra föräldrar o ev nåt syskon med fam. Vi äter julbord på e.m o ser sedan på Kalle. :yoparty
Käkar godis o frukt o dricker lite, glögg, bailys o dyl.
På kvällen äter vi tomtegröt, eller ris a la malta med kaffe o pepparkakor.
Nettan OBS Till alla som behöver veta så önskar jag mej en svart Canadian Gooos jacka. Kram på er :)

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back