Julkalender 2023

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Vi håller på med en julkalender och ska bygga en knarr, om du mot förmodan är intresserad av vad som händer i Gisslarbo kan du kolla varje dag på en ny lucka varje dag fram till dopparedan.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Ja fy satan vilka äckliga förgasare! Hur är det ens möjligt att det blir så illa? Lät som att fuggarna var helt bortom räddning?

i övrigt, kul julkalender! kommer följa!
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Ja fy satan vilka äckliga förgasare! Hur är det ens möjligt att det blir så illa? Lät som att fuggarna var helt bortom räddning?

i övrigt, kul julkalender! kommer följa!
Kanske går att använda förgasarna om allt som funnits i flottörhusen skaffas nytt. Har inte tänkt så mycket på det. En dag kanske behovet av riktigt stora förgasare behövs och då kanske de kommer fram. Kör normalt racing med gamla lågvarviga motorer så redan 36 är stort i min värld.

Inga är gladare än vi om du och andra tycker att det är en bra idé med julkalendern. Har just nu hopp om att få ihop allt i tid men lack och sånt är svårt. Vet vad jag har kvar att göra på tre veckor men vet inte om målaren fixar det.

imorgon kommer en ny lucka, kolla vår kanal.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Från cirka 12,6 Volt före start till cirka 18 Volt över batteriet när den startat.
Det tolkar jag som regulatorn inte funkar. Eller kan det vara generatorn ?
Tack för Lucka 4 ! :)
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Från cirka 12,6 Volt före start till cirka 18 Volt över batteriet när den startat.
Det tolkar jag som regulatorn inte funkar. Eller kan det vara generatorn ?
Tack för Lucka 4 ! :)
Det var inget fel på laddningen, multimetern brakade ihop just där och då, men någon gång ska ju även en sån gå sönder.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Det var inget fel på laddningen, multimetern brakade ihop just där och då, men någon gång ska ju även en sån gå sönder.
Bra tipps, lita inte på EN multimeter :va, använd en multimeter till om avläst värde känns som fel.
Grattis till att det var multimetern och inte generator/regulator.
Såldes den här hojen med Vått blybatteri ?
Då kan ju laddningen var anpassat till Vått Blybatteri där man väl vill ha gasning för att röra om i vatten syra blandningen ?
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag tittar på youtube och eftersom jag följer kanalen får jag en notifiering varje gång det kommer ett nytt avsnitt. Oerhört praktiskt om jag skulle missa att det plötsligt är en ny dag.
 

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
-16 Aprilia Tuono V4 Factory -92 Honda CBR900RRN -96 Ducati 916 Biposto
Det ska bli jäkligt kul att följa! ??
 

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Det ska bli jäkligt kul att följa! ??
Det är kul att följa din Firebladetråd också. Jag kommer inte komma upp i samma puts som du har av flera anledningar men mest beror det på lathet, sen så är det bara 24 dagar som det ska ihop på.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Lucka 6 och Lucka 7, varför avsky insexskruv, gissar bytta pga Japansk 4-kant mejsel saknats.
För oss som inte har tid välja mellan notifieringar ....
Lucka 7
 

Tadao Baba

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Dec 2022
Hoj
-16 Aprilia Tuono V4 Factory -92 Honda CBR900RRN -96 Ducati 916 Biposto
Det är kul att följa din Firebladetråd också. Jag kommer inte komma upp i samma puts som du har av flera anledningar men mest beror det på lathet, sen så är det bara 24 dagar som det ska ihop på.
Det kommer bli skitbra! Ser fram emot resterande luckor. :banana
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top