Julhälsningstråden 2010

God jul pa er alla! Kanner val egentligen ingen fran Roh vad jag vet an iaf men jag dyker upp o kor med er till varen nar kortet ar kirrat! Kanske tidigare med vem vet.. *host*

Ar nere i Thailand och just nu narmare bestamt Koh Tao... Jag kan ju saga att enduro dar hemma ar rena sondagskorningen jamfort med att kora en 125 cc automat vespa med crossdack har! Vagarna ar mer lr mindre helt obefintliga och skarorna pa "vagen" efter regnen ar duktigt djupa och otrevliga. Tillrackligt for att jag skulle lyckas med konstycket att nastan sla runt baklanges for att direkt efter kora fast... med en 500cc polaris fyrhjuling ala arbetsmodell... Ha det gott i kylan

God jul & gott nytt år alla.

Under året som varit har det hänt en massa.

flera samboförhållanden, flera har fått barn, en del fester (men inte lika många som under 2009) turerna bliv långsammare.
har vi blivit gamla eller bara mer ansvarstagande ?

Det blev 4 st bankörningar för mig under året & bara 500 mil på gata.
så vi får se om jag tar ett sabbatsår under nästa år, eller om jag får "vårkkänslor" när solen tittar fram.

// Henrik & Sofie

Önskar er alla en riktigt god jul.

Det låter som en bra idé :tummenupp, kanske ska vi ha lite Rom till också :). Risk för abstinens då det är långt mellan vissa körningar så vi får titta på Anderstorp också tycker jag.
Rom låter gott, hittade en butelj med sån där vass bunden runt flaskan på Bolaget men vågade inte handla. Kändes som risken var stor att jag skulle bli besviken (alkoholinnehållet är faktiskt inte det allra viktigaste...)

Anderstorp med 675:an låter väl sådär, då lockar Falkenberg mer.
Vi får skaffa ett stort släp, jag är väl ensam om att ha krok på bilen nu (från 3:e januari då nya A6:an landar). :D

Ska se om jag kan spela in repriserna från Isle of Man TT på Viasat. Alltid kul att se på galningarna och det kan väl passa bra till en planeringskväll?

Rom låter gott, hittade en butelj med sån där vass bunden runt flaskan på Bolaget men vågade inte handla. Kändes som risken var stor att jag skulle bli besviken (alkoholinnehållet är faktiskt inte det allra viktigaste...)

Vi får skaffa ett stort släp, jag är väl ensam om att ha krok på bilen nu (från 3:e januari då nya A6:an landar). :D

Ska se om jag kan spela in repriserna från Isle of Man TT på Viasat. Alltid kul att se på galningarna och det kan väl passa bra till en planeringskväll?
Nu är jag ju inte man eller inbjuden till killkvällarna (även om jag uppskattar både bankörning och MotoGP :tungan), men vi har en fantastisk rom från Dalmatien hemma (men söt, så det är inget karldricka) och dessutom måste jag få tillägga att jag tror att 675:an klarar sig alldeles utmärkt på Anderstorp. Också. Min Gixxer750 var askul, men då är jag ju chey och tjör ju inte så forrt som ni karlar gör. :D

Jag har hojsläp, men ingen bil och så står släpet i Sthlm, liiiite långt. :rolleyes:

Hoppas ni haft en underbar jul hittills och att den fortsätter vara fin.

:krama

Nu är jag ju inte man eller inbjuden till killkvällarna (även om jag uppskattar både bankörning och MotoGP :tungan), men vi har en fantastisk rom från Dalmatien hemma (men söt, så det är inget karldricka) och dessutom måste jag få tillägga att jag tror att 675:an klarar sig alldeles utmärkt på Anderstorp. Också. Min Gixxer750 var askul, men då är jag ju chey och tjör ju inte så forrt som ni karlar gör. :D

Jag har hojsläp, men ingen bil och så står släpet i Sthlm, liiiite långt. :rolleyes:

Hoppas ni haft en underbar jul hittills och att den fortsätter vara fin.

:krama
Klart du är inbjuden om du tar med dig Rom! Du får heta Bosse eller nåt... :krama
Detta handlade inte om nån killkväll utan ett eller något tillfälle att planera 2011 års bankörningar, det är ju roligare om man är fler som åker på samma körning. För övrigt kör du hoj som en hel karl, även om du skaffat (?) en tysenplus Hyper Mutta....

Micke, jag har hört rykten om att det finns tillverkare som gör hojar på mer än 675cc:va T o m större än litershojar. Va kanske bara ett ont rykte. Eller var det kasnke så att det fanns rom på litersflaskor. Ja jag vet inte riktigt.

God Jul på er alla RoHare, och annat löst folk. Lite sent, jag vet, men jag har suttit fast i ödemarken i tre dagar nu utan tillgång till nätet.

Det låter som en bra idé :tummenupp, kanske ska vi ha lite Rom till också :). Risk för abstinens då det är långt mellan vissa körningar så vi får titta på Anderstorp också tycker jag.

Jag tycker att vi kör på både Falkenberg och Anderstorp till sommaren. Jag håller ju på att trimma min 675:a :yoparty Men innan dess ska vi ta oss genom den här envisa vintern. Då går det lika bra med Rom :gnissla

Har inte haft tillfälle att prova så många än men den från Trinidad är bäst hittils, bara vara har hela sortimentet så jag får väl smaka mig igenom alla så småningom.

Jag ska undersöka möjligheterna att sätta krok på min bil fast någon får väl åka i släpet då :confused:

Har 9,5 Gb Isle of man på datorn :yoparty

Vi kanske skall sätta oss ner med kalendern tillsammans allihop? Nu är datumen för SSEmses körningar 2011 klara:

http://www.sydskanesemse.nu/

Jag har de preliminära datumen för SMC's körningar.
Jag hoppas vi kan få fler tillfällen nere på SRW med. Annars får jag väl boka in mig på egen körning. Kul bana den där...
:yoparty

Jag har de preliminära datumen för SMC's körningar.
Jag hoppas vi kan få fler tillfällen nere på SRW med. Annars får jag väl boka in mig på egen körning. Kul bana den där...
:yoparty
Det blir ju inte så många tillfällen på SRW med SSEmse

2011.jpg

Det blir ju inte så många tillfällen på SRW med SSEmse
Jag vill testa Hypermuttan på SRW! Jag vill testa Hypermuttan på SRW! Jag vill testa Hypermuttan på SRW! :banana :yoparty :crash

Om det nu råkar vara någon som har missat vad jag vill så:

JAG VILL TESTA HYPERMUTTAN PÅ SRW!!! :hoppa

Jag tror den är väääldigt rolig där. Ja, Knudan också så klart. :rodnar

blacktriple skrev:
Men mycket på Knudan. :)

Hoppas att man kan vara hemma mycket då också
Vore kul om du också kunde vara med, ett helt gäng med trevliga och lite galna hojmänniskor vid samma bana vid samma tillfälle är ett bra sätt att fördriva tiden en dag eller flera. :D

Last edited:
Jag vill testa Hypermuttan på SRW! Jag vill testa Hypermuttan på SRW! Jag vill testa Hypermuttan på SRW! :banana :yoparty :crash

Vore kul om du också kunde vara med, ett helt gäng med trevliga och lite galna hojmänniskor vid samma bana vid samma tillfälle är ett bra sätt att fördriva tiden en dag eller flera. :D

Japp, körning på dagen och gemensam grillning på kvällen. :)

Förrästen, ville du köra med din hypermutta på någon speciell bana? :va

Du hade hojsläp va? Men ingen bil. Vi gör en deal, din Hypermutta får bo i vårt garage (den kommer att trivas bra med Trajjan) och släpet får stå uppställt på vår uppfart. När ni ska toura runt på era SMC-kurser får Damma hämta både släp och hoj här. Och en sak till, nycklarna till Duccen förvarar jag i min nyckelknippa... :cool:

Japp, körning på dagen och gemensam grillning på kvällen. :)

Förrästen, ville du köra med din hypermutta på någon speciell bana? :va
Vilka datum kunde du sa du...? :rock

Last edited:
Du hade hojsläp va? Men ingen bil. Vi gör en deal, din Hypermutta får bo i vårt garage (den kommer att trivas bra med Trajjan) och släpet får stå uppställt på vår uppfart. När ni ska toura runt på era SMC-kurser får Damma hämta både släp och hoj här. Och en sak till, nycklarna till Duccen förvarar jag i min nyckelknippa... :cool:
Låter som en skitbra deal. För DIG! :D

Hypermuttan står fint här i garaget, för jag fick inte upp honom för den smala, branta trappan två trappor upp till lägenheten. :gnissla

Kom mer förslag på datum fiförsatan, jag pratade just med Damma och han är på! Bana och grilla is da shit! Vad mycket skit vi kommer kunna prata på kvällen.

(Hypermuttan kommer med en liten äcklig "device" som kan kopplas till motorn och registrerar hur man kört under dagen, inte ett dugg avslöjande och ska INTE användas som bevis i kvällsdissandet! :mad:)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT