Judiska terrorister

Bingo skrev:
Hur många då och när menar du? Fast du skrev kanske det sista citatet bara för att slippa argumentera om saken?

1937 var iofs judarna 400 000 och Palestinierna 700 000. I Jerusalem var judarna i majoritet.

Fast så jävla lyckliga vet jag inte om de var. Under denna tid av invandring ökade motsättningarna mellan palestinier och judar rätt ordentligt. Britterna försökte medla och ge judarna en fjädedel av Palestina vilket avvisades av bägge parter.

Bingo skrev:
Hur många då och när menar du? Fast du skrev kanske det sista citatet bara för att slippa argumentera om saken?

Jo, men det var mer ett ironiskt svar på att det fanns lyckliga palestinier i nuvarande Israel, inte någon argumentation för det judiska folkets historiska rätt till det landområde som förut kallades Palestina.

Coola Ola skrev:
Jo, men det var mer ett ironiskt svar på att det fanns lyckliga palestinier i nuvarande Israel, inte någon argumentation för det judiska folkets historiska rätt till det landområde som förut kallades Palestina.
Jo, jag förstod det :)

Dock alltid kul att se vilka data folk backar upp sina påståenden och värderingar med. Också roligt att se vilka som bara kan backa upp sina åsikter med saker som "trädkramare", "vänsterextremist", "reclaimare", "stenkastare"... Ja, ni kan invektiven sedan länge.

Liter mer rådata då. Under krigsåren lyckades bara ca 50 000 judar undkomma förintelsen till Palestina. Av dem var ca 16 000 illegala invandrare. Mellan 1945 och 1948 nådde ytterligare ca 70 000 judar landet. Ca 50 000 stoppades av britterna och internerades på Cypern.

Samma källa som innan.

Bingo skrev:
Jo, jag förstod det :)

Dock alltid kul att se vilka data folk backar upp sina påståenden och värderingar med. Också roligt att se vilka som bara kan backa upp sina åsikter med saker som "trädkramare", "vänsterextremist", "reclaimare", "stenkastare"... Ja, ni kan invektiven sedan länge.

Liter mer rådata då. Under krigsåren lyckades bara ca 50 000 judar undkomma förintelsen till Palestina. Av dem var ca 16 000 illegala invandrare. Mellan 1945 och 1948 nådde ytterligare ca 70 000 judar landet. Ca 50 000 stoppades av britterna och internerades på Cypern.

Samma källa som innan.
Nämen vafan, måste du kommer med massa jävla fakta! Kan vi inte bara framföra lite antaganden istället?

För att lyfta diskussionen istället. Jag är inne på samma linje som någon annan var (kommer inte ihåg namnet, var minst 3 sidor sen). Storma skiten med korstågsfarare från Hälsingland. Massa gubbglidare i läderjacka och thermobrallor. Sätt upp en massa kyrkor och tvinga folk att läsa bibeln baklänges.

Sen vid varje vägkontroll som finns måste man råhångla med mötande trafik som också har stannat. Blommor skall brännas var 3e lördag vid solnedgång efter kl 03.00.

Gratis stafylokocker till alla gravida med prostatbesvär och vält ett träd i veckan.

Nu skall jag gå av mitt nattpass. Hoppas ni har haft det lika trevligt som jag.

:3freak

Coola Ola skrev:
Eller har Markus så många konstiga åsikter att han kan klassas som flera personer?

Ja, vi har så många åsikter att vi klassas som fler. Det skulle bli omöjligt att hålla isär vad man tycker ifrån vad man skriver annars.
:hihi

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...