Judiska terrorister

Coola Ola skrev:
Jag vet att du skojade men helt seriöst, då hade det nog fan blivit sju resor värre. Det är förresten märkligt att det kristna USA vurmar så för de israeliska judarnas sak, judarna dödade ju faktiskt Jesus.

USA har inte alltid stått Israel nära. Att USA röstade för Israels bildande 1948 sågs som en överraskning av många och fram till 1970-talet stod Israel Sovjetunionen och östblocket betydligt närmare och USA förde en relativt sett kylig politik gentemot dem.

Vändpunkten var de två krigen runt 1970 (Sexdagars 1967 och Yom Kippur 1973). Plötsligt kastades allt över ända och länder började byta ställning i frågan. Sovjetunionen bytte sida och lierade sig med arabstaterna istället. Även Sverige med Palme vid spakarna bytte ut sin Israelvänlighet mot ett stöd för Palestinierna och deras PLO.

Att USA röstade för Israels bildande 1948 var förmodligen för att ett stort antal judar i flyktingläger i det krigshärjade Tyskland ville komma till USA.Amerikanerna ville absolut inte ha in dem i USA och stödde därför bildandet av staten Israel i Palestina.

Last edited:
John skrev:
Men... men... FN måste vara bra snurriga. För de sa ju åt Judarna att återvända till samma ställe.. :3freak
"Återvända"? Man "återvänder" inte till ett ställe man aldrig varit i tidigare. Fast du menar kanske att tillsägelsen avsåg endast dem som varit där förut?

Tänk om FN "sagt åt" judarna att "återvända" till Uppland istället.

Chris Ash skrev:
Jaha, får de bete sig som svin oavsett? Vad tycker ni om Palestinierna?

Nej, självklart inte. Varken judare eller palestinier får bete sig som svin.
Det finns gott om palestinier som har etablerat sig i Israel, och är lyckliga där.

Rötägg finns på bägge sidor.

Bingo skrev:
"Återvända"? Man "återvänder" inte till ett ställe man aldrig varit i tidigare. Fast du menar kanske att tillsägelsen avsåg endast dem som varit där förut?

Tänk om FN "sagt åt" judarna att "återvända" till Uppland istället.

Återvända till Uppland hade inte funkat, då de inte bott i Uppland.
Däremot är platsen där Israel är nu, samma plats som Israel var för 2000 år sedan, långt innan muslimerna tog över.

John skrev:
Nja, märkligt är det inte.
Judiska ledarna ordnade så Jesus blev dödad.. men det var oundvikligt, och medräknat i planen. Bibeln säger att vi trots det ska välsigna Israel och judarna... :tummenupp

"medräknat i planen" :lol vems plan förresten? men visst, det ger väl ett svar på frågan, många amerikaner verkar ju sätta lika stor tilltro till en mer än 1000 år gammal bok som muslimska fundamentalister gör.

@Crhis Ash: intressant, mer än jag visste faktiskt!

John skrev:
Nej, självklart inte. Varken judare eller palestinier får bete sig som svin.
Det finns gott om palestinier som har etablerat sig i Israel, och är lyckliga där.

Rötägg finns på bägge sidor.

Däremot är platsen där Israel är nu, samma plats som Israel var för 2000 år sedan, långt innan muslimerna tog över.

Det fanns gott om israeler som var bosatta i dåvarande Palestina och var lyckliga där. Andelen olyckliga/arga palestinier i de ockuperade områdena är för övrigt betydligt fler än de lyckliga palestinierna i Israel, det vågar jag lova.

Jag har sagt det förut på detta forum men Israel som rike existerade under kung David och Salomo i c:a 100 år för ungefär 3000 år sen innan det blev erövrat av andra folk. Sedan dess (och även under Jesus tid) levde judarna som ett folk bland andra i rike med skiftande gränser och sammansättning men aldrig som herremän i sitt eget land förrän FN skapade den judiska staten 1948.

Det moderna Israel har för övrigt tagit över såpass mycket land som i 1948-överenskommelsen avsattes åt palestinierna att palestinierna nu bara har c:a 10-15% av det land de egentligen har rätt till.

Markus skrev:
Jag tycker att de kan flytta, inte hit dock.

Markus: OM du verkligen menar det: Kan du då upplysa oss om vart :confused:
Jag kan inte se någon som helst anledning till att Palestinierna ska lämna sitt land...

Coola Ola skrev:
Det fanns gott om israeler som var bosatta i dåvarande Palestina och var lyckliga där.

Och ändå tror gemene man, och speciellt antisemiten, att judarna kom först 1948.

Coola Ola skrev:
Andelen olyckliga/arga palestinier i de ockuperade områdena är för övrigt betydligt fler än de lyckliga palestinierna i Israel, det vågar jag lova.

I Israel bor inga Palestinier, i Israel bor det däremot en hel del araber. Närmare 12-15% vill jag minnas. Dessa lever i harmoni med judarna, något extremvänstern helst blundar för.

Markus skrev:
Och ändå tror gemene man, och speciellt antisemiten, att judarna kom först 1948.

I Israel bor inga Palestinier, i Israel bor det däremot en hel del araber. Närmare 12-15% vill jag minnas. Dessa lever i harmoni med judarna, något extremvänstern helst blundar för.

Jag ber så mycket om ursäkt för att jag benämnde araber boendes i Israel felaktigt. Det bor dock många fler araber/palestininer på Västbanken och Gazaremsan än vad det bor inom Israels gränser. Jag tror dock att de palestinier boende i byar, inom Israels gränser, som fullständigt demolerats för att ge plats åt israeliska bönders olivodlingar inte är helt glada. Men visst finns det araber boende i Israel som trivs och inte har något emot judar precis som det finns israeliska judar som sympatiserar med palestinierna.

Markus skrev:
Antisemiten Bingo ger sig in i leken, det här kan bli en kul eftermiddag. :lol
Kul eftermiddag? Borde inte du söka arbete?

Sorry, jag tycker inte att det är kul med folk som springer gråtande till moderatorerna när det börjar hetta till lite. Fan vad de garvade senast du lipade hos dem om att jag varit dum mot dig.

Du är nu på ignore.

Coola Ola skrev:
Det fanns gott om israeler som var bosatta i dåvarande Palestina och var lyckliga där.
Vilket år menar du då? I början av 1900-talet var de inte många.

Edit: före 1882 var judarna i Palestina färre än 25 000 och utgjorde en mindre andel av befolkningen än de gjorde i t ex Polen. Till 1914 hade de ökat i antal till ca 85 000. De invandrade i två sk "aliyah", en biblisk term som betecknar en vandring uppför till Jerusalem men som används allmänt för invandring till Israel. Under den första aliyah, 1882 till 1903 invandrade ca 30 000 judar. Under den andra, 1904-1914 invandrade ytterligare ca 35 000.

1914 bodde i Palestina ca 500 000 palestinier och ca 85 000 judar.

Siffrorna är ur ett verk om nazisternas mord på Europas judar, "The Holocaust Chronicle". Den som har bättre siffror kan ju lägga upp dem.

Last edited:
En Antisemit reagerar med kraft:

Bingo skrev:

Sorry, jag tycker inte att det är kul med folk som springer gråtande till moderatorerna när det börjar hetta till lite. Fan vad de garvade senast du lipade hos dem om att jag varit dum mot dig.

Du är nu på ignore.

Antisemiter är kul att studera, på just det här exemplaret kan man se hur antisemiten avlutar sitt inlägg med "Du är nu på ignore" vilket naturligtvis bara kan tolkas som "Jag vill inte prata mer, bara jag får sista ordet med min antisemitiska propaganda". :rofl

Det är sådant här som ändå ger hopp om framtiden, så länge antisemiterna bara slänger ur sig lite halvsanningar och osanningar om Judar och sen drar sig undan så kommer de aldrig få gehör.

Chris Ash skrev:
Vad "gemene man" tror är ointressant. Faktum är dock att de var i ordentlig minoritet fram till åtminstone 1930.

Det har jag ingen aning om - huruvida de var i minoritet eller inte, och sen är det heller inte ointressant av vad gemene man tror då det är just gemene man som bildar opinionen;)

Bingo skrev:

Du är nu på ignore.

Jösses. Vad i h-e har du sagt för att Markus, av alla människor, ska kalla dig antisemit?!?!?

Vad kommer härnäst?

John skrev:

Med denna form av argumentering kan man ogiltigförklara i princip vilka stater man vill.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg