Judas Priest - Priest Feast

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Antar att jag inte är ensam om att vara överlycklig över detta event? :)
judas_priest.jpg

Judas Priest, Megadeath och Testament på samma scene :yoparty


28 Feb i Sthlm
1 Mars i Göteborg
4 Mars i Malmö


Ett gig som man absolut inte får missa! :rock
 

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Ort
Top floor.
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
28 Februari bokad !

Tack.:yoparty
 

Pär_D

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2005
Ort
Åbo/Miami
Hoj
CBR 600F
Trevligt med Priest + Megadeth. Megadeth har dock varit lite halvtrista live de två gånger jag sett dem...
 

Dark_Messenger

Guest
Kan nog bli najs. :) Vad är testament för lirare?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Scandinavium here I come! Halford och Mustaine på samma scen! Julafton är 1:a mars 2009 :yoparty

Finns det nån rock-pub där det blir förvärmning i Götet?
 
Last edited:

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Scandinavium here I come! Halford och Mustaine på samma scen! Julafton är 1:a mars 2009 :yoparty

Finns det nån rock-pub där det blir förvärmning i Götet?


Rockbaren är sällan fel :tummenupp

http://www.rockbaren.com/

Edit: Håll annars koll i Göteborgs forumet när det närmar sig, lär säkerligen dyka upp någon förfest :)
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Eftersom det börjar närma sig så bumpar vi den här tråden nu! Jävvlar va det ska rockas på söndag!!! :yoparty
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Det blir nog middag på Hard Rock Café kl 1700, sen Rockbaren om vi hinner. Sen börjar julafton!!! Fy fan va grymt! Halford och Mustaine på samma scen!

globen är bokad.
Skriv gärna ett omdöme här efteråt så vi vet vad vi kan vänta oss. Jag hoppas ju verkligen på klassikerna från Judas och inte bara Nostradamus-låtar (tyckte den plattan var lite tråkig)

Musikerna knarkar för lite nuförtiden. Det var bättre musik förr :rolleyes
 
Last edited:

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Hemkommen med lagom värk i ryggen efter ståplats.

Testament var bra av det jag såg. De började ju tydligen redan 19:00 när det stod 19:30 på min biljett. Tilt! Jaja, såg dem på Sweden rock i somras och är inget fan även om de är rätt coola.

Megadeth var en positiv överaskning, bästa spelningen jag sett dem göra (3:e gången jag såg dem). Kort set-list passar dem bra och låtvalet funkade. Ljudet var dock sisådär där Mustaines gitarr överröstar den andra gitarren lite för mycket...

Detta var 4:e gången jag såg Priest och det var tyvärr den sämsta av dem. Ger konserten en 3:a i betyg. Set-listen var lagom lång, men lite för lika den i somras på Sweden Rock. Ljudet var dessutom under all kritik där dubbelkaggorna slog igenom så pass mycket att de överöstade både gitarrerna och till viss del Halfords sång. Att Halford som är 58+ bast inte kan ta de högsta tonerna kan jag ha överseende med. Enda gången ljudet var bra blir därför i lugna låtar som Angel.

Summarum får Priest Feast godkänt. Set-listerna är bra, banden gör sina jobb men ljudet förstör musikupplevelsen och måste göras bättre.
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Hoppas på att ljudet är bra ikväll då!
Det brukar det iofs vara på scandinavium.

Inte länge kvar nu :yoparty
 

MizzY

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6f -11
Bläää, håll truten med er, blir aaaavis juh.
Tvingas sitta hemma och tjura, lägga mig tidigt som fan å upp å jobba halv fyra imorgon eftersom ackrediteringen muppade å chefen nekade min ansökan om ledighet. Jag som hade siktat på en finplats i fotodiket i afton *morr*
Nåväl. Håller med dig Paser,tur att det finns en Rockbaren iaf. Kan dränka mina sorger där när jag väl jobbat klart :p (Å du missade inte ett skit på SRF, riktigt usel spelning.)
 

yammie

Nipple sucker
Gick med
16 Dec 2004
Ort
I en avkrok
Hoj
RD350/Buell
har alltid lyckats missa Testament.. funderar å dra på till london å kolla på dom i slutet av månaden..

judas har jag inte sett sen turbo turnen.. dom kan maan lyssna på stereon tycker jag.. megadeath tyckte jag va bra på stadion när dom lira före maiden på brawe new world turnen.. såg megadeath som förband till nån annat gig jag var på å de sög ju som faen.. ljudmässigt..
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Jävlar vad bra det var!

Testament började för tidigt så jag han bara med 2 låtar men det lät bra!
Megadeth har jag aldrig lyssnat speciellt mycket på och aldrig sett live men det lät rätt bra :tummenupp

Judas var fruktansvärt bra!
Halford levererade verkligen :yoparty

Overall en toppenkväll avslutad på rockbaren :rock

Ingen vidare lust att somna... vilken skallebank man kommer ha imorgon :3freak

Bläää, håll truten med er, blir aaaavis juh.
Tvingas sitta hemma och tjura, lägga mig tidigt som fan å upp å jobba halv fyra imorgon eftersom ackrediteringen muppade å chefen nekade min ansökan om ledighet. Jag som hade siktat på en finplats i fotodiket i afton *morr*
Nåväl. Håller med dig Paser,tur att det finns en Rockbaren iaf. Kan dränka mina sorger där när jag väl jobbat klart :p (Å du missade inte ett skit på SRF, riktigt usel spelning.)

Du missade verkligen en toppenkväll ;)
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top