Tips!
Om du inte har jordat uttag vid datorn/tv:n eller nått annat som ska anslutas till jordat uttag enligt tillverkaren, så är det bara att skaffa sig en sån där skarvdosa med flera jordade uttag. Sen är det bara att plugga in den i det ojordade uttaget. Nu tror ni jag driver med er men detta är sant! För att det handlar om att alla pinaler som man ansluter i vägguttaget ska ha samma potential...tänk dig att alla grejornas skärmar/hölje blir hopknutna.
Som sagt är detta inget hokus pokus utan det är faktiskt Elsäkerhetsverket som rekomenderar detta om man nu inte vill jorda hela rummet inklusive takdosor.
Givetvis skadar det aldrig att ha jordade uttag men det funkar precis lika bra utan, det var i början på 90-talet som dessa regler infördes att nyinstallationer skulle va jordade. För er Paragrafbitare kan ni läsa mer i "svensk standard" SS 436 40 00 utgiven av SEK, om ni nu gillar att försöka tyda vad våra myndigheter svamlar om

....titta gärna in på elsakerhetsverket.se för info i massor. Jag tror ni kan titta på föreskrifterna i PDF-format där.
Eller så får ni gärna PM:a mig...