Jofama/Halvarssons Skinnställ

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Är det någon som har erfarenhet av Halvarssons "Mugello"; skinnstället som Jofama vill sälja för dryga 4000 till RR-åkare? Är det något att ha?
 
magnus_moss skrev:
Är det någon som har erfarenhet av Halvarssons "Mugello"; skinnstället som Jofama vill sälja för dryga 4000 till RR-åkare? Är det något att ha?
det va dyrt för att va med RR rabatt, jag säljer dig ett annat billigare.
 
Last edited:
magnus_moss skrev:
Är det någon som har erfarenhet av Halvarssons "Mugello"; skinnstället som Jofama vill sälja för dryga 4000 till RR-åkare? Är det något att ha?

Jag provade ett sådant förra året. Jag vet inte vilket folkslag det är sytt till, jag var tungen att gå upp till storlek 58 för att komma i det.. jag har 54 vanligtvis.....
 
Jag kör själv med Mugellonstället och får säga att dtorlekarna är lite konstiga men för övrigt är stället precis lika bra som Dainese och de andra stora tillverkarna :tummenupp
 
Packalén skrev:
Jag provade ett sådant förra året. Jag vet inte vilket folkslag det är sytt till, jag var tungen att gå upp till storlek 58 för att komma i det.. jag har 54 vanligtvis.....

OK Var det bra då?
Magnus
 
Tjena Mossberg och alla andra!!

Vad jag vet så ska man kunna få Halvarssons ställ figursydda utan Xtra kostnad... Har jag för mig iaf!? :va

Jag behöver inte ha ett PM om ställ :hej
 
Last edited:
Passformen på de konfektionssydda ställen är lite konstig. Tror man ska se ut som Tompa med jätteöverarmar och upppumpade lår för att de ska sitta bra. Lite trånga att komma i är de också då dragkedjan är i kortaste laget. Jag har 54 i Dainese racingställ och för mig var Halvarssons 54 lite för stort (när det väl var på plats).

Har vurpat 2 ggr och kvalitén på sömmar och skinn verkar vara kanon. För 4.000:- är det bara att handla och se glad ut.

Vet inte varför Reuterholt tycker det är dyrt. Hans ställ var ju dyrare i våras med RR-rabatt om jag inte missminner mig helt fel?? :D

Kan ju passa på att dryga ut intrigen ytterliggare med tipset om att det kanske dyker upp en 3:e leverantör som är intresserade av att sälja märkesställ till RR-förare för runt halva butikspriset. Så var lite kalla och vänta med inköp några veckor... :tummenupp

magnus_moss skrev:
Är det någon som har erfarenhet av Halvarssons "Mugello"; skinnstället som Jofama vill sälja för dryga 4000 till RR-åkare? Är det något att ha?
 
det va i våras det ja.
som sagt, vänta ett tag så finns det annat på marknaden.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top