Jobbigt att gå ner i vikt

En latte är typ 1/20 av en lat karls energiintag per dygn.. Byt ut en näve makaroner mot en lika stor näve köttbullar så är problemet löst, typ

En latte är typ 1/20 av en lat karls energiintag per dygn.. Byt ut en näve makaroner mot en lika stor näve köttbullar så är problemet löst, typ

Ja men sen ska dom ha en bubbel latte också. För fanns det bara en dubbel whiskey, nu finns det dubbel latte, dubbel macka :rolleyes: och en masse med annat dubbel i dubbel.

Nästa fluga måste ju bli att man ska ha en trippel burgare eller en en trippel latte.

Ja men sen ska dom ha en bubbel latte också. För fanns det bara en dubbel whiskey, nu finns det dubbel latte, dubbel macka :rolleyes: och en masse med annat dubbel i dubbel.

Nästa fluga måste ju bli att man ska ha en trippel burgare eller en en trippel latte.

Tripple Whopper :)

Varför är just Latte så skadligt?

Är inte det bara kaffe med mjölk i?

Kaffe dricker man ju ändå, och skippar man då mjölk till maten och tar den utspridd under dagen i sina kaffekoppar så kan det väl inte vara värre?

Själv dricker jag oftast vatten till maten ändå, men nu har jag torskat dit på ett kraftigt saft-beroende :huvet

Bob-mixarna är sjukt goda, och jag dricker en liter om dagen, vilket torde vara en rejäl skopa socker...

Kaffe dricker man ju ändå, och skippar man då mjölk till maten och tar den utspridd under dagen i sina kaffekoppar så kan det väl inte vara värre?

Själv dricker jag oftast vatten till maten ändå, men nu har jag torskat dit på ett kraftigt saft-beroende :huvet

Bob-mixarna är sjukt goda, och jag dricker en liter om dagen, vilket torde vara en rejäl skopa socker...

Säger bara FUN light GuW. Gillar du saft köp det och slipp sockret.

Caffe Latte betyder helt enkelt kaffe med mjölk. kaffe med mjölk dricker jag ju 5-7 ggr om dan, och jag går då inte upp.
Fun Light Wild Berries i sodastreamern , mums, smakar exakt som Fanta vilda Bär :)

Själv har jag väl motsatta problemet, tjejen på favoritpizzan tyckte att jag behöver gå ner i vikt :gnissla :gråta
:lol Det kan fan inte vara bra. Jag menar, om folket på salladsbaren säger att man borde gå ner i vikt så säger de ju egentligen "Kom hit och ät sallad.". Men när pizzafolket gör det så betyder ju det i princip "Sluta ät våra flottiga puckar." = en förlorad kund.

Behövde de öppna extradörrarna för att kunna släppa in dig? :näsblod

Handlar enbart om kalorier. Och så är det väl för folk som tror att en Latte är lika kalorilös som svart kaffe? En normal Latte innehåller cirka 2 dl mjölk. Dricker man 3 Latte om dagen ger det isf runt 360 kcal. Dricker man sedan Choko-Latte eller liknande så drar det ju iväg.

Men som du säger. Det är ju bara att anpassa intaget under hela dagen så går det ju bra. Och mjölken i 3 latte är ju nyttigare än att äta en godisbit för samma kalorier. Godiset ger ju inte vitaminer och annat skit som mjölken ger.

Själv dricker jag nästan bara svart kaffe.

http://en.wikipedia.org/wiki/Aspartame

"Studies have also been conducted regarding aspartame's effect on the production of Leptin which controls food intake and energy expenditure by acting on receptors in the mediobasal hypothalamus. These studies have shown that leptin was "significantly reduced by 34%" after "chronic ingestion of aspartame (ASP)."

"A study performed by Northeastern Ohio Universities College of Medicine found that individuals with mood disorders are particularly sensitive to this artificial sweetener, and its use in this population should be discouraged."

Så eru deppad skaru ge fan i lightläsken :hihi

Nackdelen bl.a med att dricka massa lightprodukter typ FUN light och Coca-Cola light är att sötsuget ökar!

Nackdelen bl.a med att dricka massa lightprodukter typ FUN light och Coca-Cola light är att sötsuget ökar!

Ett sug är fortfarande ett sug, och inget kommando man måste följa för att kunna leva.
Det går att ignorera.

Nyheter
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Back