Jobbigt att gå ner i vikt

Steelis

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2009
Hoj
BANDIT 1250 -09
Skinnstället har blivit för stort......
Hjälmen sitter löst.....trodde inte man gick ner i vikt på huvve :confused:
Köpte allt nytt -08, ingen lust/råd att köpa nytt..
Ska jag "äta" upp mig igen :va

Mat är ju inte gratis det heller.
Kontakta socialen, kyrkan eller Amnesty. De kommer förstå din beklagliga situation och anordna en insamling/gala. Sådär ska du ju inte behöva ha det.

Svårt att gå upp i vikt på huvudet, men har du inte använt en luva på skallen tidigare så kan det känns liiite bättre med den.

Ta det lugnt, du blir snart fet igen!

Brukar vara så. Man orkar i ca 3-6 månader med alla livsstilsförändringar (sluta snusa, börja träna, gå ned i vikt etc) och sedan faller det igen.

Köp ny hjälm och behåll den gamla ifall du tjocknar till igen. Låt skinnstället vara lite stort, det är inte lika kritiskt som att krukan sitter som den ska.

Finns ju en del som har motsatt problem, att det har krympt

Fick ju för mig att göra något förra våren när jag knappt fick plats med ryggskyddet under stället.
-13kg och kulan är 16 cm mindre :tummenupp , har ett par hantlar som väger 15kg ihop, tanken på att bära omkring på dom finns inte, så jag tänker inte göda upp mig :) , så det är ju inte så konstigt att stället blivit större , har ju inget hår på huvudet så jag kanske får ha toppluva under eller spara ut en hockeyfrilla då. ...hehe

Så det där med att det håller sig 3-6 mån för karlar stämmer ju inte :D

Men ser på den ljusa, sidan mår mycket bättre. :tummenupp

Köp ny hjälm och behåll den gamla ifall du tjocknar till igen. Låt skinnstället vara lite stort, det är inte lika kritiskt som att krukan sitter som den ska.

Näe det e ju sant :tummenupp

Last edited:
blir varmt i sommar det :)

med tanke på de opålitliga svenska somrarna, borde det ses som något ytterst positivt :bow :D

Edit: Annars är det ju faktiskt en bra idè att kränga ditt skinnställ på tex Blocket.
Nu så här på vårkanten är det säkerligen flera som letar nytt (och kanske större) ställ efter en lång och frodig vinter. Det finns dessutom flera ställ till försäljning på Blocket (många av dem splitter nya t.o.m) som kanske skulle passa dej bättre än ditt nuvarande som blivit för stort. På så vis slipper du förlora massa pengar, men ändå få ett ställ som sitter bra.

Ts... vi delar samma ilandsproblem.
Stället kan ju alltid åtgärdas med att mer skydd stoppas i, men hjälmen är det nog bara att du investerar i en ny.

du har ett angenämt problem, ifall ni har bra fik :D

Själv har jag väl motsatta problemet, tjejen på favoritpizzan tyckte att jag behöver gå ner i vikt :gnissla :gråta

En latte om dagen = 6 kilo extra på ett år!

Det lilla extra vi stoppar i oss mellan målen och egentligen inte registrerar för att "det gör ingen skillnad" kan i det långa loppet bli många extra kilon.

http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/viktklubbse/article2056475.ab

Last edited:
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back