Jobba som mc-bud

Läste några inlägg om dåligt betalt och så, har det blivit rent uselt på senare tid? Jag budade -07 från Januari till Augusti innan jag började plugga och plockade som sämst ut 16 efter skatt inkl klädersättning. Några månader var jag uppe på 19 efter, körde dock med lite kortare raster än en timmes lunch. :yoparty

Men visst det är ett helvete på vintern när det snöar för då blir det tokhalt. Handtagsvärmare är bra så man slipper frysa händerna av sig. Annars får man lära sig flerskiktsprincipen automatiskt när det är mindre än -10 :tummenupp

Har man inte jobbat som MC-bud tycker jag att man inte ska yttra sig om hur dåligt jobbet är/verkar vara.

Jag kör budhoj nu och vill man tjäna pengar kan man, men det är klart att man inte plockat ut monsterlön i början när man inte hittar nånstans.

Hoj kör man i alla väder, det gäller bara att ha rätt kläder på sig.

När man har budat ett tag så behöver man inte köra som ett svin för att det ska gå undan, man lär sig att köra snabbt fast osynligt.

Jobbet passar såklart inte alla men jag tycker absolut att man ska prova på om man får chansen, det är ett annorlunda jobb och ett plus är att man lär sig hitta grymt, får många mil i kroppen och lär sig läsa trafiken på ett helt annat sätt.

Sen ang. att det skulle förstöra fritidsåkandet.. Kör du XT på fritiden kan det nog stämma, annars så längtar man bara till något annat på två hjul. :)

Som sagt, det är bara PMa mig ifall ni undrar någonting.

mc-bud tror jag iofs är bra liggfaktor på. småpaket lämnas till ofta till receptionistan och inte bosse på godsmottagningen som bilbuden kör till.

I vilken repa då?? Regeringskansliet? En skitig genomsur kille i Rukkaställ och integralhjälm....jävligt sexigt:rolleyes::D

Som sagt, det är inget för pussies som oroar sig för allt i världen och velar hit och dit, utan för de som gillar hojar och inte har problem att ta risker.
Jag är jävligt glad att jag tog chansen när jag fick den!

peter.... jag saknar tråden du skrev om " en dag som mc-bud" har dock ett fortfarande kramp i magen av skratt när jag tänker på den:yoparty kommer inte ihåg var du postade den tyvärr.

risken att man tröttnar på sitt jobb finns väll överallt!? att jobba på mc är inget glamor jobb! det är ett jobb, för en del kanske mer ett kall, för vissa nästan ett beroende.... jag gör det från typ 1mars till sista okt, 8 månader om året, ofta 50+timmar/vecka, kroppen konstant fuktskadad, antingen pga. värme eller pga. regn (ibland snö), jag är inte fyllda 40än, men förmodligen mer slut i kroppen än en normal.... 60åring:rolleyes:, jag har veckopendlat 50 mil i veckan i snart 14år... om jag inte behövde dom 4månader av vinter när jag inte jobbar hoj, för att rehabilitera kroppen skulle jag gärna tillbringa dom på en budhoj! av oss 5 på jobbet som jobbar med mc är jag däremot i princip den enda som kör privat, både gata och bana! and i löve it!:tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park