Jobba som mc-bud

Nja dom kör väl i 3 månader & är lediga lika länge?
Hade jag lite mer kuk i mig & var singel skulle jag jobba på en krabbfiskebåt.

Samma här faktiskt. Dock är inte åldern inne men skulle kunna tänka mig det men skulle behöva lite mera muskler :D

Funderar på att utbilda mig till mekaniker och jobba på något liknande krabbåt :va

ja nu har jag inte koll på alla budfirmor men jag vet en iaf som körde förr med svarta löner, om det är svart idag vet jag inte. men det gjorde ju att inte var så dåligt betalt i slutändan.

Speciellt inte sen när man smäller i jobbet? :tungan

Jag tror somliga fortfarande tror på myten om att det bara är att ta ett jobb på en oljerigg..

exakt, det är sjukt svårt att få jobb på en oljerigg om dem inte behöver dig eller har kontakter på riggen. plus att du måste genomgå en säkerhetskurs först för 30k som du får punga ut själv såvida du inte är ingenjör men det e väl iof rätt fort intjänat.

Oljerigg var kanske inte det bästa exemplet, men iden om ett tillfälligt jobb i norge är inte att förakta. Med rätt jobb under rätt säsong så finns det goda möjligheter till att tjäna rätt bra under en relativt kort tid.

Det ultimata MC-relaterade jobbet, som jag skulle kunna tänka mig göra, är att organisera en extremtouring resa i grupp, där man är gruppledaren som sköter det praktiska, organiserar, agerar som tolk mm. Och tar bra betalt av varje deltagare.

Last edited:
Tycker att man ska vara försiktig med att blanda nytta med nöje.. dv s att ta ett jobb där man utövar sin hobby.

Själv var jag ganska teknik och datorintresserad som yngre, men sen jag började jobba med IT så har jag tappat sugen totalt.

Så om du är sugen på att jobba som MC-bud för att du tycker att det är kul att köra hoj så finns risken att om jobbet suger och är slitigt så kommer det förstöra nöjet i att köra mc även på fritiden som hobby, man tröttnar helt enkelt..
Instämmer
J

Kör man dubbat på budhojarna eller hur fan tar man sig fram i is och packad snö?

:rofl säger hårfrisörskan.
jag va på väg att ta ett jobb, men skippade det för jag va rädd att mista fritidsintresset... på vintern skulle det va kul att köra när man ändå inte kör

Oj vad lustigt du är! Och vad har detta med att jag varit frisör som du påpekade så lustigt?

Dåliga arbetsförhållanden, stress som kan sluta med indraget körkort samt dyra böter, dålig lön, förstör ens fridtids intresse är många faktorer som får en att undra varför man ens väljer detta yrke. Och det enda vissa kommer med här är mannlighet? Mannlighet är en egenskap man besitter, inget man skaffar genom yrken, prylar eller fordon. Så alla som gått på detta är lurade och kanske blir trampade på tårna.

Oj vad lustigt du är! Och vad har detta med att jag varit frisör som du påpekade så lustigt?

Dåliga arbetsförhållanden, stress som kan sluta med indraget körkort samt dyra böter, dålig lön, förstör ens fridtids intresse är många faktorer som får en att undra varför man ens väljer detta yrke. Och det enda vissa kommer med här är mannlighet? Mannlighet är en egenskap man besitter, inget man skaffar genom yrken, prylar eller fordon. Så alla som gått på detta är lurade och kanske blir trampade på tårna.

jag håller inte med, jag tycker att vad folk gör/väljer att göra påverkar "manligheten" mer än hur fyrkantigt käkben man föddes med.
jag tror till exempel att män som jobbar som dagisfröken utvecklar sig annorlunda än män som hugger träd och pratar porr på fikarasterna.
det lustiga (så kul va det inte) var att det va just hårfrisörskan som ville tona ner olika gruppers machostämpel.

jag håller inte med, jag tycker att vad folk gör/väljer att göra påverkar "manligheten" mer än hur fyrkantigt käkben man föddes med.
jag tror till exempel att män som jobbar som dagisfröken utvecklar sig annorlunda än män som hugger träd och pratar porr på fikarasterna.
det lustiga (så kul va det inte) var att det va just hårfrisörskan som ville tona ner olika gruppers machostämpel.

du blandar ihop manlighet och personlighet:va

sen att du hakat upp dig på att jag varit frisör tidigare visar bara hur du tar till dig det som personer skriver beroende vad de jobbar eller jobbat med säger mer om dig :arsele

Last edited:

Men det är ju ändå dagisfröken-killen som får ligga med de snygga cheyerna medans trädhuggaren, trots sin manlighet, får ta nån blekfet rugguggla som är en tjej med "attityd"..

I slutänden är det alltid ligga det handlar om, inte vad andra killar tycker är manligt.. glöm inte det..

Men det är ju ändå dagisfröken-killen som får ligga med de snygga cheyerna medans trädhuggaren, trots sin manlighet, får ta nån blekfet rugguggla som är en tjej med "attityd"..

I slutänden är det alltid ligga det handlar om, inte vad andra killar tycker är manligt.. glöm inte det..

jag vet. likaså hårfrisörskan.
medans skogshuggaren får borra upp ett hål i trädet :(

mc-bud tror jag iofs är bra liggfaktor på. småpaket lämnas till ofta till receptionistan och inte bosse på godsmottagningen som bilbuden kör till.

jag vet. likaså hårfrisörskan.
medans skogshuggaren får borra upp ett hål i trädet :(

mc-bud tror jag iofs är bra liggfaktor på. småpaket lämnas till ofta till receptionistan och inte bosse på godsmottagningen som bilbuden kör till.

mm det uppskattas säkert när det kommer in en svettig kille med hjälmfrissa och stinker avgas .. Få cheyer tänder på det ..

Jag tror bestämt att om man vill sätta sin manlighet på prov, så ska man skaffa ett vanligt jobb någonstans ca 20-30 minuter hemifrån, och en trött sleten XT som man kan köra med på vintern runt utan att vara rädd att slå ett par kullerbytor. Sätt dig på hojen på morgonen, utmana naturen, sådär lagom i en halvtimme, sen kommer du in på jobbet, tar av dig de smutsiga kläderna, och tar en varm dryck, kollar din mail, och känner dig macho :)

Det finns en snubbe på SEB i STHLM som kör så året runt, oavsett väglag. Sen kommer han till kontoret, och tar på sig kostymen. RESPEKT..

Som nån sa innan, risken finns att man tröttnar på sitt intresse (mc-körningen) om man jobbar med det. Jag upplevde det själv, förstörde mitt intresse genom att bli IT-konsult

mm det uppskattas säkert när det kommer in en svettig kille med hjälmfrissa och stinker avgas .. Få cheyer tänder på det ..

Jag tror bestämt att om man vill sätta sin manlighet på prov, så ska man skaffa ett vanligt jobb någonstans ca 20-30 minuter hemifrån, och en trött sleten XT som man kan köra med på vintern runt utan att vara rädd att slå ett par kullerbytor. Sätt dig på hojen på morgonen, utmana naturen, sådär lagom i en halvtimme, sen kommer du in på jobbet, tar av dig de smutsiga kläderna, och tar en varm dryck, kollar din mail, och känner dig macho :)

Det finns en snubbe på SEB i STHLM som kör så året runt, oavsett väglag. Sen kommer han till kontoret, och tar på sig kostymen. RESPEKT..

Som nån sa innan, risken finns att man tröttnar på sitt intresse (mc-körningen) om man jobbar med det. Jag upplevde det själv, förstörde mitt intresse genom att bli IT-konsult

jag tycker ändå man skall prova om man vill å redan inte har ett bra jobb. alltid kul med erfarenhet här i livet.

helt klart .. man kan alltid "ramla" och sjukskriva sig om man inte pallar med trycket

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park