Jobb?

Det är ju tyvärr så att inom säljbranschen finns det mer skitföretag än seriösa. Lyckas man få ett seriöst jobb med hyffsat hög fast lön, tjänstebil och att man får jobba med ett erkänt bra varumärke går det jävligt smidigt och det går snabbt att jobba upp sig till en snuskigt bra lön som gör att skatteverket älskar en.

Hamnar man däremot i en svacka och kommer till företag efter företag som suger apsvett så är man körd.

Starstriker, kan du inte plocka med dig kunderna du har i pipen och dra till konkurrenterna istället? Om du varit ute på 35 förstamöten första månaden/månaderna måste du ha fått en hel del bra kontakter. Framför allt om dom är i 50/90% kolumnen i prognosen. Pejla med dom om inte dom kan erbjuda dig något vettigt.

Ahupp. Blev arg och besviken som sagt. Kontaktade facket och fick rätt på alla punkte. De har hotat min fd arbetsgivare med skadestånd åt höger och vänster. Arbetsgivaren blev så rädd att han fick hicka så vi träffades i em han var sååå tillmötesgående. Fick tom erbjudande om att komma tillbaka :tungan OM jag gör det så blir det jag som diskuterar villkoren. Kankse ska passa på att höja lönen också när jag ändå håller på.

Visst vore det under min värdighet att gå tillbaka, men under givna omständigheter så är det nog inte ett så tokigt alternativ ändå. Ska fundera under helgen.

Starstriker skrev:
Ahupp. Blev arg och besviken som sagt. Kontaktade facket och fick rätt på alla punkte. De har hotat min fd arbetsgivare med skadestånd åt höger och vänster. Arbetsgivaren blev så rädd att han fick hicka så vi träffades i em han var sååå tillmötesgående. Fick tom erbjudande om att komma tillbaka :tungan OM jag gör det så blir det jag som diskuterar villkoren. Kankse ska passa på att höja lönen också när jag ändå håller på.

Visst vore det under min värdighet att gå tillbaka, men under givna omständigheter så är det nog inte ett så tokigt alternativ ändå. Ska fundera under helgen.

Du kan ju alltid jobba vidare där medans du letar nytt o bättre jobb.

Gött att du fick rätten på din sida.

Starstriker skrev:

skönt att det ordnade upp sig :tummenupp :yoparty

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...