Joakim Stensmo ska köra GP 250 VM!

Nice to read the swedish preparations comparing German GP.

`We` from Jaap Kingma racing are also ready for the Sachsenring event!.
The `Fredrik Watz`Aprilia got surgery first in Holland bye Aprilia expert Thijs Hessels (former mechanic Jurgen,Patrck vd Goorbergh 250cc GP) and the last week the bike was `finetuned` in Berlin bye Oliver Lehmann.

We all hope that Toby Markham is feeling good on the bike....and offcourse be in front off our Swedish friends (hahaha).

Just kiding...be sure that we are looking forward to have some nice days with `Sweden`!

Maybe there is a possibilty that we got internet connection...when this is working we shall try to get some information about the Sachsenring daily `online`
 
De borde väl sätta upp sin depåbox ungefär nu. Hoppas de har det kul där nere. Inte lite avundsjuk...
 
aahaa.. jag har precis slipat bort era teamfärger på Cuitsen jag köpte av Stensmo.. Den sitter snart på kawan:P
 
It's for sure that we (Jaap Kingma Racing) got internet connection on the paddock!...when everything is working I'll ask Anders/Joakim to put some daily words online and off course pictures.

Our website www.jaapkingmaracing.nl will be updated many times a day.
Now its time to sleep...tomorrow at 5:30hour Jaap and I are leaving to the Sachsenring.

More news tomorrow!
 
Liten rapport. Har internet nu tack vare vara polare fran Jaap Kinmga. Vi kom hit i onsdag. Inslappet startade kl 12:00. En minut over var vi pa vag in till varan anvisade plats. Star i depan dar alla team har sina hospitalety. Bakom oss ar parkeringen for forarnas hyrbilar och husbilar. Sa har fatt se massor av forare och manga forare har varit hos oss och tittat. Roligaste var nar Aoyama var inne hos och efter att ha kollat pa hojen och diskuterat med sin ena mekaniker sa fragade han om han kunde fa byta hoj med Joakim! :)

Idag har vi besiktigat in hojarna och traffat en hel del teamagare och forare. Vi har gatt igenom dacksvalen med Dunlop och kommer formodligen kora med samma dack som dom andra Hondaforarna och Barbera och Simoncelli kommer kora med. Verkar inte finnas specielspecialdack.

Har sakert massor att beratta men ar lite seg i skallen efter all tryckande varme och stahej. Kameran tog batteriet slut pa och jag hittar inte laddaren. Men har lite bilder och dom andra har ocksa bilder.

Kommer uppdatera mera framover och kanske fran min egen dator. Nu sitter jag hos Toby Markham och skriver pa en av deras.

Pa Oscars fraga sa racker det att ha varit innanfor 107% pa ett pass for att fa kora. Kvalet ar bara for vilken placering man far till racet.

Till detta racet sa har man kort hit 60st lastbilar med grejjer. 60.000 sittplaster och 13km med stangsel. 2 ton med farg har man anvant for att battra pa fargen pa kurbsen. 13st containers flogs hit med alla delar man anvande p[ Laguna Seca. Igar stod alla ladorna utanfor depaboxarna. Utanfor FIAT Yamahas boxar stod det 11st lador med nya motorer till detta racet. Idag kom dom flesta mekanikerna till GP teamen och rev hojarna totalt till losa delar. Sa lag losa svingar, ramar och motorer i formidags. Ikvall har alla team satt ihop hojarna och startat upp dom.
 
Liten rapport. Har internet nu tack vare vara polare fran Jaap Kinmga. Vi kom hit i onsdag. Inslappet startade kl 12:00. En minut over var vi pa vag in till varan anvisade plats. Star i depan dar alla team har sina hospitalety. Bakom oss ar parkeringen for forarnas hyrbilar och husbilar. Sa har fatt se massor av forare och manga forare har varit hos oss och tittat. Roligaste var nar Aoyama var inne hos och efter att ha kollat pa hojen och diskuterat med sin ena mekaniker sa fragade han om han kunde fa byta hoj med Joakim! :)

Idag har vi besiktigat in hojarna och traffat en hel del teamagare och forare. Vi har gatt igenom dacksvalen med Dunlop och kommer formodligen kora med samma dack som dom andra Hondaforarna och Barbera och Simoncelli kommer kora med. Verkar inte finnas specielspecialdack.

Har sakert massor att beratta men ar lite seg i skallen efter all tryckande varme och stahej. Kameran tog batteriet slut pa och jag hittar inte laddaren. Men har lite bilder och dom andra har ocksa bilder.

Kommer uppdatera mera framover och kanske fran min egen dator. Nu sitter jag hos Toby Markham och skriver pa en av deras.

Pa Oscars fraga sa racker det att ha varit innanfor 107% pa ett pass for att fa kora. Kvalet ar bara for vilken placering man far till racet.

Till detta racet sa har man kort hit 60st lastbilar med grejjer. 60.000 sittplaster och 13km med stangsel. 2 ton med farg har man anvant for att battra pa fargen pa kurbsen. 13st containers flogs hit med alla delar man anvande p[ Laguna Seca. Igar stod alla ladorna utanfor depaboxarna. Utanfor FIAT Yamahas boxar stod det 11st lador med nya motorer till detta racet. Idag kom dom flesta mekanikerna till GP teamen och rev hojarna totalt till losa delar. Sa lag losa svingar, ramar och motorer i formidags. Ikvall har alla team satt ihop hojarna och startat upp dom.

Spännande, ska bli oerhört kul att följa!
 
Joakim ser valdigt laddat ut och pa bra humor. Han ser ut att gilla banan skarpt! Sjalv har lyckats fa fram mera delar. Har ratt typ av o-ringar till topparna nu och har tillgang till 2006 kit. Har fatt massa hjalp med installningar pa hojen fran andra teamagare spom gjort wildcards har med. Allt fran chassie och motor. Imorgon sa kommer vi fotograferas med gridgirls fran en modellfirma fran denna trakten. Nar hela den dealen var fardig sa fattade dom att vi var wildcards. Da sag dom lite besvikna ut. :D
 
Kul, kul, kul!
Speciellt Aoyamas reaktion var rolig. :D

Hans mekaniker slog till honnom i ryggen da. Aoyama bedomde hojen som bra i och i niva med den Japanske forararen som kor for det Franska teamet CIP Moto. Aoyama ar hittils en av dom absolut trevligaste forarna vi pratet med i depan. :)
 
Hans mekaniker slog till honnom i ryggen da. Aoyama bedomde hojen som bra i och i niva med den Japanske forararen som kor for det Franska teamet CIP Moto. Aoyama ar hittils en av dom absolut trevligaste forarna vi pratet med i depan. :)
Det är ju kul att de ordinarie förarna är intresserande av ett gäng bonnläppar från Sverige. ;)
 
Det är ju kul att de ordinarie förarna är intresserande av ett gäng bonnläppar från Sverige. ;)

Japanerna e till natur väldigt ödmjuka och kanske Aoyama inget undantag. Men visst, nu hopas vi att cykeln och 2006 kittet håller o att Joakim m.fl svennar får ett bra race :tummenupp
 
Aoyama kom over till oss igen och diskuterade lite sparval mm med Joakim. Sa han verkar riktigt schysst faktiskt! Var har ca 30 minuter. Ar valdigt latt att fa hjalp av andra i GP. Mycket lattare an vantat. Joakim fick lite hjalp av en Amerikan om hur han skulle kora med pa banan. Han har en roadracingskola i USA. Han korde sjalv som wildcard 1993 pa Laguna Seca med en Harris Yamaha. 22.000 dollar kostade det da att hyra en san 500cc en helg av Harris. Har aven pratat med en som varit Haydens tranare och fatt lite mer kontakter.

Vadret imorgon ser ut att bli 30 grader varmt och lordag 14 grader och regn. Sa kanske inte det basta for ett wildcard.

Just nu har raceparty startat och dom haller valdans liv. Forstar varfor dom inte behover depatystnad i GP. Publiken later mer.
 
Vadret imorgon ser ut att bli 30 grader varmt och lordag 14 grader och regn. Sa kanske inte det basta for ett wildcard.

Just nu har raceparty startat och dom haller valdans liv. Forstar varfor dom inte behover depatystnad i GP. Publiken later mer.

Den galne Stensmo är ju snabb i regn, kul med liverapport :tummenupp
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top