Video JJ(CBR)JJ och Fopo leker för fullt i Göteborg

Klassiskt exempel på "fort men fel". Himla tur att det gick bra för er båda, inte bästa stället för en omkörning, men det har ju redan konstaterats gång på gång. =)

Det är ju på sånt här man har chansen att lära sig.

Det jag ville nämna däremot var, en eloge för att ni vågar posta, inte mångas stolthet som klarat av det skulle jag gissa. Och så fick jag lite sporthoj.com-såpa att läsa såhär efter lunchen.

Kör med huvudet, inte på det. :tummenupp

Klassiskt exempel på "fort men fel". Himla tur att det gick bra för er båda, inte bästa stället för en omkörning, men det har ju redan konstaterats gång på gång. =)

Det är ju på sånt här man har chansen att lära sig.

Det jag ville nämna däremot var, en eloge för att ni vågar posta, inte mångas stolthet som klarat av det skulle jag gissa. Och så fick jag lite sporthoj.com-såpa att läsa såhär efter lunchen.

Kör med huvudet, inte på det. :tummenupp
Haha man är bara ung och dum en gång! :)

Trafikförordningen säger så här:

Sålunda anges i 2 kap. 8 § första
stycket trafikförordningen (1998:1276) att en ”trafikant som med
eller utan egen skuld haft del i en trafikolycka skall stanna kvar på
platsen” samt i ”mån av förmåga - - hjälpa skadade och medverka
till de åtgärder som olyckan skäligen föranleder”.

Visst blev vi klokare nu? ;) Det ser ut att bli en tolkningsfråga, detta var ju faktiskt en omkörningsolycka och den bil du körde om var faktiskt med i situationen, även om han inte gjort nåt fel.

Han lär ju knappast åka på smitning, men hade ni däremot nuddat varandra i kurvan (även om det solklart blir ditt fel) så hade han åkt på smitning om man inte stannat kvar och du kunde identifiera honom, men i denna situation är det inte mycket att gnälla om, du klarade dig bra och din kompis var med dig.

Ut i vägkanten och köra, då är det stor risk att det finns grus oavsett säsong.

Och ja, alla har väl gjort något dumt på hoj innan, och vurpat men inte visat det som de här två killarna. Men, ni som sett jeppes filmer innan förstår väl att han kör så hela tiden, och med kameran igång så triggar man varandra. Det är ett dåligt recept, det räcker ju med en medelsnabb bil för att man ska krascha i tonåren (talar av egen erfarenhet)... och jag tror att jeppe på en literhoj eller något i samma division bådar inte gott. De misstagen han gör klarar han av då hans hoj och hans låga fart ger honom de marginalerna... men med en riktig hoj så kommer inte dem marginalerna finnas om han fortsätter så.

Jeppe, vet att din pappa kör hoj (bor granne med din farfar eller vad det nu är) och jag kan inte tänka mig att han blir glad när han ser dessa videos, har han sett något? Jag hade prompt sålt hojen och inte sponsrat dig mer om jag hade varit din pappa. För så vill man inte att ens son ska köra.

Jag är 23 och betalar för min egna hoj, min bror är 29 och betalar givetvis för sin egna hoj - hade föräldrarna fått reda på hur vi kör när vi busar osv, så hade de än idag velat stoppa mc körningen för oss. Det kan inte vara enkelt för din pappa som dessutom betalar för din mc körning, och se dig bete dig så. Respektlöst eller?

Sen att gå runt att vara en ghostrider wannabe är ju fjortis gånger 10. Jag är väl ingen ängel heller, men jag tycker att jag själv kör dumt. Den insikten måste man ha, för då begränsar man sig och kör inte dumt hela tiden utan väljer sina ställen :)

Ut i vägkanten och köra, då är det stor risk att det finns grus oavsett säsong.

Och ja, alla har väl gjort något dumt på hoj innan, och vurpat men inte visat det som de här två killarna. Men, ni som sett jeppes filmer innan förstår väl att han kör så hela tiden, och med kameran igång så triggar man varandra. Det är ett dåligt recept, det räcker ju med en medelsnabb bil för att man ska krascha i tonåren (talar av egen erfarenhet)... och jag tror att jeppe på en literhoj eller något i samma division bådar inte gott. De misstagen han gör klarar han av då hans hoj och hans låga fart ger honom de marginalerna... men med en riktig hoj så kommer inte dem marginalerna finnas om han fortsätter så.

Jeppe, vet att din pappa kör hoj (bor granne med din farfar eller vad det nu är) och jag kan inte tänka mig att han blir glad när han ser dessa videos, har han sett något? Jag hade prompt sålt hojen och inte sponsrat dig mer om jag hade varit din pappa. För så vill man inte att ens son ska köra.

Jag är 23 och betalar för min egna hoj, min bror är 29 och betalar givetvis för sin egna hoj - hade föräldrarna fått reda på hur vi kör när vi busar osv, så hade de än idag velat stoppa mc körningen för oss. Det kan inte vara enkelt för din pappa som dessutom betalar för din mc körning, och se dig bete dig så. Respektlöst eller?

Sen att gå runt att vara en ghostrider wannabe är ju fjortis gånger 10. Jag är väl ingen ängel heller, men jag tycker att jag själv kör dumt. Den insikten måste man ha, för då begränsar man sig och kör inte dumt hela tiden utan väljer sina ställen :)

Kunde inte skrivit det bättre själv, exakt mina tankar. Bortsett ifrån att jag är 16 och betalar både försäkring och soppa och allt runtomkring själv.

Visst kan man gasa ibland, men som H4 skrev. Man bör välja sina ställen var det är vettigt att gasa. Jespers filmer tycker jag personligen är ett rent skämt och jag fasar inför när du får en större hoj. Inte för din skull, utan för dina medtrafikanters skull.

Haha man är bara ung och dum en gång! :)

Jo man brukar säga det, men jag har inte lärt mig en & börjar närma mig 30 bast, förutom att jag har trappat ner o sätt mina begränsningar mer & mer, ser runt mer på min omgivning & tar oftast hänsyn när jag kör en innan, då va allt bara rakt fram o sket i allt som vistades i min väg, jag skulle fram.

Kommer snart upp en film som visar hur man inte ska köra, fast råka pilla i mig lite av det goda o glömde allt vett hemma denna dagen :dummer

Laddar även upp snart e liknande snutt där jag fick 2hjuls släpp.

Som nån sa så var det bra att ni vågade lägga upp det här! Däremot (och det är nog första gången jag skriver de) så vill jag inte se junior cbr på en större hoj, det kommer bara bli någon annan som blir lidande, alla kör vi som svin och det är ju svina som är skoj med hoj men han kör bara "dumt" i allmänhet!

Precis, dumt i allmänhet. Förstår inte vad han vinner på att köra så?

Förstår fullständigt folk som kör hårt på landsvägar. Då får man ju något ut av det, och då har man valt ett ställe som är lämpligt (någorlunda). Men tex den här omkörningen, vad får man ut av det förutom rädsla att bli prejad av en bil?

Det känns som en riktigt kass imitation av ghostrider (åka förbi trafik, sicksacka mellan, tränga sig).

"Tappa luften-ljudet" är ju det bästa.. haha.. hatar när det händer en själv men garvar när andra gör det.. :tuttar

Som nån sa så var det bra att ni vågade lägga upp det här! Däremot (och det är nog första gången jag skriver de) så vill jag inte se junior cbr på en större hoj, det kommer bara bli någon annan som blir lidande, alla kör vi som svin och det är ju svina som är skoj med hoj men han kör bara "dumt" i allmänhet!

Håller med, tror det inte kommer båda något gott när dessa 2 får något effektfullare mellan sina ben, vet själv hur jag körde när jag var så ung/riktigt korkad & det är bara nån futtig % att jag överlevde den tiden, med tanke hur många gånger jag gått omkull, kört i diket i 100+ o studsat o överlevt.

Dessa 2 skulle behöva strypa ner hojarna tills dom lärt sig något i några år, med tanke hur riskerna ser ut i deras framfart.

Jag kan bara av egen surt förvärvad erfarenhet säga att vurpan kan komma när man minst anar det!
Vurpade i lägre hastighet än dig för 10v sedan. Dras fortfarande med en trasig vänsteraxel och en skadad högeraxel.

Flögav hojen efter ett returkast på grusig asfalt, hade inte din tur med fri väg utan jag landade i en av vägverkets gråstens grisar.

Ta lärdom och tänk efter före.
Jag har några månader av rehab kvar att "tänka efter" på.

Det finns så in-i-helvete med faror där ute bland alla "blinda" medtrafikanter,
så man behöver inte skapa de situationerna själv! :fakta

Tycker som många andra här att det var bra att posta och få igång en diskussion. :tummenupp

Men se nu till att lära av detta, precis som ni skriver, så vi får fler filmer av "rätt" sort. ;)

Här har vi mitt misstag på mycket länge, man ser gruset där det ligger & väntar på mig.

http://www.youtube.com/watch?v=0wF4MirdSzE

Du de va fan nära där du!
Du hade blivit mos om du vurpat där:död

Har aldrig fått sånt släpp så vet ej hur det känns! Försöker undvika att svänga över vita linjer,gick om kul med en trimmad mopped på det sättet.
Det misstaget gör man ej om!..

Ramla är ju bara för pinsamt.

Personligen har jag mest dålig erfarenhet av att marken hoppar upp och attackerar mig.

Det finns så in-i-helvete med faror där ute bland alla "blinda" medtrafikanter,
så man behöver inte skapa de situationerna själv! :fakta

Tycker som många andra här att det var bra att posta och få igång en diskussion. :tummenupp

Men se nu till att lära av detta, precis som ni skriver, så vi får fler filmer av "rätt" sort. ;)

Det kan du ge dig på att vi gör(att vi lär os av våra misstag) Kan säga att det va sjukt jobbigt å se han sitta på marken. Den känslan när man tror sin kompis är allvarligt skadad vill jag ej uppleva igen!..

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026