Video JJ(CBR)JJ och Fopo leker för fullt i Göteborg

Kan väl samtidigt förstå bilisterna som inte stannar. Resonemanget gick nog såhär för första bilisten: Vad är det för jäkla rikspucko på moped som ska klämma sig förbi på insidan? Hoppas han fick ett skrubbsår som svider extra mycket!

Tur att det var självförtroendet som fick stryk och inte kroppen.

Det kanske inte var det mest lämpliga stället att göra en omkörning på.
Ta åt dig och lär dig något av händelsen. Ska du gasa så åk till en bana och gör det inte inne i stan.
Eftersom försäkringssystemet är uppbyggt på sådant sätt att kollektivet betalar för den enskildes misstag förvänta dig inte att jag ska hurra för dig, jag lägger hellre mina försäkringspengar på annat.

2 rikspuckon drar på stan och kör som de har förstånd till, det oundvikliga händer och de gnälls sedan att de inte blir omhändertagna omplåstrade och mamma blåser bort det onda.

FAN SKÄRP ER JÄVLA NÖTTER !

Och NEJ det är INTE lag på att man skall stanna om man är först vid en olycka !
Framförallt inte om idioterna kör om en på övergångsställe där det enbart är gjort plats för ett fordon.
Däremot kan man tycka att det är sunt förnuft att göra det, men tyvärr hänger ju sådant på om folk anser den drabbade verkar vara en shysst person eller en idiot, idioter stannar man inte för. och tja som ni valde att hantera situationen innan så tycker uppenbarligen folk att ni fick vad ni förtjänade.
Det är en reaktion som cementerats ända ner till småbarn och tom chimpanser.
"Är du dum hjälper jag dig inte och är du snäll så hjälper vi varandra."

Självklart är det gatukontorets fel, du kunde inte räkna ut att det förmodligen finns skit ytterst i en kurva i närheten av en kantsten som bilister inte kör nära men du absolut skall tränga dig förbi ?

Bra att det gick bra !
Lärt dig något ? mer än att klaga på Göteborgs stadskontor och skylla på alla andra ?

Last edited:
2 rikspuckon drar på stan och kör som de har förstånd till, det oundvikliga händer och de gnälls sedan att de inte blir omhändertagna omplåstrade och mamma blåser bort det onda.

Framförallt inte om idioterna kör om en på övergångsställe där det enbart är gjort plats för ett fordon.

självklart är det gatukontorets fel, du kunde inte räkna ut att det förmodligen finns skit ytterst i en kurva i närheten av en kantsten som bilister inte kör nära men du absolut skall tränga dig förbi?

Bra att det gick bra !
Lärt dig något ? mer än att klaga på Göteborgs stadskontor och skylla på alla andra ?
Vägen är 2 filig som senare smalnar av.
Och nej vi säger inte att de är nån annans fel.
Det är enbart vårat fel,vi valde å köra där.
Säger bara att tycker att nån borde stanat.
Sen trodde jag de va lag på å stana som första fordon till en olycka.
Och självklart så kommer man inte gö samma sak igen!..

Last edited:
Kanonbra och lägga ut denna film om sitt eget misslyckande :tummenupp
Det finns ju faktiskt de som lär sig nåt av andras smärre misstag och kan göra egna nya och lägga ut så kommer vi sen ha en kunskapsbank om hur man inte ska göra :hej

Stor eloge till dig Fopo som gör detta :Bugar

Jag tror i ärlighetens namn inte att det finns 1 enda mc åkare som ej någon gång gjort något dumt i samband med sin mc åkande oavsett om man kört omkull eller ej vid själva utförandet.

Har själv haft mc kort i 25 år och varit aktiv förare mer eller mindre sedan 16 års ålder och nog fan har jag gjort dumhetet på hoj och så även kört omkull, men haft turen att ej skada mig något nämnvärt i samband med buskörning.

Vet när jag var 16 år och fick lappen och skaffade mig en Yamaha RD 125 LC och att gå från moped till 125 alltså fy fan sicken upplevelse och farten och accet fick än nästan att börja lipa av lycka och man gasade för allt det gick och gjorde dumheter man ens idag ej vill tänka på...

Så alla ni som gnäller och gnäller , tänk er själva tillbaka när NI själva var i början på eran mc karriär att nog fan har NI alla gjort dumheter om ni tänker efter

Så trist att det alltid skall gnällas på allt och alla och alltid finns det personer här som aldrig gjort misstag osv.

Är helt övertygad om att TS vet själv att urförandet av omkörningen inte var bra, men för detta behöver man väl ej bli spydig och på nåt sätt göra sig lustig på andras bekostnad.

TS Glad att allt gick bra och ta det lugnt i trafiken för en olycka händer på ett ögonblick.

Last edited:
Bra gjort ;) Tror du lär dig mer av den händelsen än om man skulle samla allt whein från sporthoj.com om vad du gjorde fel. Så istället för att säga något om hur du inte ska göra så, säger jag, bra gjort! :banana

Det är rätt kul att köra som ett svin men man kan ju välja sina fighter lite bättre.

Att det är olagligt att köra om innan obevakade övergångsställen har ju sin anledning och det är att det är skitlätt att det händer olyckor. Kanske inte på detta sätt, utan mer att sikten är skymd och man inte ser 3-åringen som kommer gående på övergångsstället.

Jag kanske inte är rätt person att moralisera men tycker som sagt ni kanske ska fundera på var ni grisekör och var ni kan ta det piano. :tummenupp

Det kanske inte var det mest lämpliga stället att göra en omkörning på.
Ta åt dig och lär dig något av händelsen. Ska du gasa så åk till en bana och gör det inte inne i stan.
Eftersom försäkringssystemet är uppbyggt på sådant sätt att kollektivet betalar för den enskildes misstag förvänta dig inte att jag ska hurra för dig, jag lägger hellre mina försäkringspengar på annat.
Nä det var inte en särskilt smart omkörning! :) Det är ingen fara... Varför ska jag ta ut något på försäkringen när inget är sönder? Jag hade tur denna gången.

Däremot kan man tycka att det är sunt förnuft att göra det, men tyvärr hänger ju sådant på om folk anser den drabbade verkar vara en shysst person eller en idiot, idioter stannar man inte för. och tja som ni valde att hantera situationen innan så tycker uppenbarligen folk att ni fick vad ni förtjänade.
Det är en reaktion som cementerats ända ner till småbarn och tom chimpanser.
"Är du dum hjälper jag dig inte och är du snäll så hjälper vi varandra."

Självklart är det gatukontorets fel, du kunde inte räkna ut att det förmodligen finns skit ytterst i en kurva i närheten av en kantsten som bilister inte kör nära men du absolut skall tränga dig förbi ?

Bra att det gick bra !
Jag varken gnällt på att ingen stannat eller plåstrat om mig. Jag kan förstå att du blir upprörd över våran usla omkörning men ditt påhopp är väldigt omoget och onödigt.

Vi alla kör olika och jag är långt ifrån de som kör värst! Ja gatukontoret ansvarar ju att allt grus ska upp men nej det var inte deras fel att jag körde ut i gruset efter att jag hade tagit ett väldigt dåligt beslut att försöka köra om bilarna. Dessutom har jag ju inte skyllt på någon annan än mig själv.

Jag tror i ärlighetens namn inte att det finns 1 enda mc åkare som ej någon gång gjort något dumt i samband med sin mc åkande oavsett om man kört omkull eller ej vid själva utförandet.

Har själv haft mc kort i 25 år och varit aktiv förare mer eller mindre sedan 16 års ålder och nog fan har jag gjort dumhetet på hoj och så även kört omkull, men haft turen att ej skada mig något nämnvärt i samband med buskörning.

Vet när jag var 16 år och fick lappen och skaffade mig en Yamaha RD 125 LC och att gå från moped till 125 alltså fy fan sicken upplevelse och farten och accet fick än nästan att börja lipa av lycka och man gasade för allt det gick och gjorde dumheter man ens idag ej vill tänka på...

Så alla ni som gnäller och gnäller , tänk er själva tillbaka när NI själva var i början på eran mc karriär att nog fan har NI alla gjort dumheter om ni tänker efter

Så trist att det alltid skall gnällas på allt och alla och alltid finns det personer här som aldrig gjort misstag osv.

Är helt övertygad om att TS vet själv att urförandet av omkörningen inte var bra, men för detta behöver man väl ej bli spydig och på nåt sätt göra sig lustig på andras bekostnad.

TS Glad att allt gick bra och ta det lugnt i trafiken för en olycka händer på ett ögonblick.
Jag håller med dig! Tack så mycket för det trevliga inlägget :)

Bra gjort ;) Tror du lär dig mer av den händelsen än om man skulle samla allt whein från sporthoj.com om vad du gjorde fel. Så istället för att säga något om hur du inte ska göra så, säger jag, bra gjort! :banana
Hahahaha trevligt att de finns några sköna åkare kvar!

Fopo: kör ni inget grus med dom där hojarna?
När man kör med crosshoj brukar man ha innerbenets fot framåt för att kunna rädda just såna sär sladdar, funkar bra på asfalt också om inte hastigheten är högre än så där... *tipsar*

Fopo: kör ni inget grus med dom där hojarna?
När man kör med crosshoj brukar man ha innerbenets fot framåt för att kunna rädda just såna sär sladdar, funkar bra på asfalt också om inte hastigheten är högre än så där... *tipsar*
Har ju prövat att köra offroad en del med den och de är sjukt kul! Hade inte benet ute denna gången :/

Jag varken gnällt på att ingen stannat eller plåstrat om mig. Jag kan förstå att du blir upprörd över våran usla omkörning men ditt påhopp är väldigt omoget och onödigt.

Vi alla kör olika och jag är långt ifrån de som kör värst! Ja gatukontoret ansvarar ju att allt grus ska upp men nej det var inte deras fel att jag körde ut i gruset efter att jag hade tagit ett väldigt dåligt beslut att försöka köra om bilarna. Dessutom har jag ju inte skyllt på någon annan än mig själv.

I din film som du lade ut så lade du skulden på Göteborgs stad.
-Omoget och onödigt och ganska korkat.

Din kompis står och påstår att det finns en regel som säger att man måste stanna.
-Felaktigt omoget och korkat

Du påstår att din körning inte är värst
Nehe så man får bara säga till om körningen är den värsta ?
omoget och korkat.
Du kör som ett rikspucko ! lägg av med det om du vill överleva.
gasa på rätt ställen och håll igen där det är fel. man kan välja var man tar risker och vilka.
Ingen har påstått att alla andra kör felfritt eller inte tar risker, men man måste ju inte bete sig som ett rikspucko för det, vilket du och din vän jesper i synnerhet, konstant verkar göra.

Du anser att mitt inlägg var omoget och onödigt
- Nej precis tvärtom faktiskt.
Jag gav röst åt att du beter dig korkat och att du bör ändra dig innan det går fan så mycket mer illa än att du bara får lite svårt att andas en stund och lite skrapsår på knäna.
Vad hade hänt om bussen varit på väg åt andra hållet ? jo den eller en bil hade kunnat dragit rakt över dig som du själv reflekterat över i din tidigare text. så hur kunde detta inträffa ? jo du skulle prompt haka på din polare och gjorde dumma val i och med det. Sluta med det och kör i DIN takt och kör om när det är rätt tillfälle istället för att försöka haka på polaren.

Huruvida jag gör rätt eller fel har INGET med din körning att göra. Gör jag fel så har du all rätt att gnälla på mig.
Din körning ger mig och alla andra rätt att klaga på den då den saknar rim o reson.
Så denna gången gick det bra men hur blir det nästa gång du gör samma misstag att försöka haka på polaren istället för att anpassa dig till DIN trafik situation ?

så frågan återstår: Har du lärt dig någonting ?

Fattar inte att de blev sår ståhej för detta!
Vi tog ett dumt beslut! Okej Men vi fick med sota för det!
Å inte en chans att vi gör om det!..

Jomenvisst du...:död

Vem försöker du lura? Dig själv? Vi här på forumet vill bara dig och din polare väl. Det kanske är dags att sluta lova vad du/ni inte kan hålla? Du förstår säkert om jag och många andra har svårt att ta dig på allvar eftersom du bevisar gång på gång att du skiter fullständigt i alla tips och råd du fått på forumet, och säkert också i verkliga livet.

Säger inte att du saknar förmågan, men du är bra envis och tjockskallig :arsele ;)

Last edited:
Fattar inte att de blev sår ståhej för detta!
Vi tog ett dumt beslut! Okej Men vi fick med sota för det!

Ganska enkelt, det finns uppenbarliga brister i din körning i varenda film som läggs ut och du säger då hårdnackat att du lärt dig något och inte kommer göra om det... bästa liknelsen jag kan komma på är att du skulle slå dig på tummen med en hammare, du säger att du lärt dig att det inte är bra... så då slår du dig på lillfingret, pekfingret, långfingret osv osv och varje gång säger du att det är dumt och du skall inte göra om det.

Titta istället på det i ett större perspektiv och lär dig mer om riskerna i vardagliga körningen. För omkörningen när det smalnat av till ett körfält är precis lika korkat som att köra om på en busshållplats, men där sa du att du hade lärt dig något och kommer aldrig göra om det men du göra samma lika korkade grej fast visst, det var inte på en busshållplats.

I din film som du lade ut så lade du skulden på Göteborgs stad.
-Omoget och onödigt och ganska korkat.

Din kompis står och påstår att det finns en regel som säger att man måste stanna.
-Felaktigt omoget och korkat

Du påstår att din körning inte är värst
Nehe så man får bara säga till om körningen är den värsta ?
omoget och korkat.
Du kör som ett rikspucko ! lägg av med det om du vill överleva.
gasa på rätt ställen och håll igen där det är fel. man kan välja var man tar risker och vilka.
Ingen har påstått att alla andra kör felfritt eller inte tar risker, men man måste ju inte bete sig som ett rikspucko för det, vilket du och din vän jesper i synnerhet, konstant verkar göra.

Du anser att mitt inlägg var omoget och onödigt
- Nej precis tvärtom faktiskt.
Jag gav röst åt att du beter dig korkat och att du bör ändra dig innan det går fan så mycket mer illa än att du bara får lite svårt att andas en stund och lite skrapsår på knäna.
Vad hade hänt om bussen varit på väg åt andra hållet ? jo den eller en bil hade kunnat dragit rakt över dig som du själv reflekterat över i din tidigare text. så hur kunde detta inträffa ? jo du skulle prompt haka på din polare och gjorde dumma val i och med det. Sluta med det och kör i DIN takt och kör om när det är rätt tillfälle istället för att försöka haka på polaren.

Huruvida jag gör rätt eller fel har INGET med din körning att göra. Gör jag fel så har du all rätt att gnälla på mig.
Din körning ger mig och alla andra rätt att klaga på den då den saknar rim o reson.
Så denna gången gick det bra men hur blir det nästa gång du gör samma misstag att försöka haka på polaren istället för att anpassa dig till DIN trafik situation ?

så frågan återstår: Har du lärt dig någonting ?
Du får absolut kommentera hur mycket du vill, jag bara konstaterade det att jag kör långt ifrån de som kör värst. Jag är väl medveten om risk scenariot i den här situationen och jag är otroligt tacksam och hade världens tur att jag inte blev påkörd och att det var såpass lite trafik runt i kring mig!

Klar man lär sig utav sina misstag och försöker undvika samma problem i framtiden. Jag uppskattar att du tar din tid med att försöka hjälpa mig med diverse tips, men att hacka på allt och att kalla mig för idiot tycker inte jag gör saken bättre.

Den som är utan synd får kasta den första stenen.

Omkörning i en kurva är aldrig en bra ide om inte trafiken står mer eller mindre still, typ vid kö. Det brukar ofta samlas grus/skräp längst vägkanten, vilket fopo fick uppleva. Och att inte låta sig ryckas med i någon annans tempo är en svårbemästrad konst.

Lätt hänt, dock kommer det väl med erfarenhet att "se" gruset innan man brakar in i en så uppenbar fälla.

Lite tips såhär efteråt, brunnslock, vägmarkering och järnvägsövergångar kan också vara snorhala, jag har provat dom alla :D

Rondeller där mycket tung trafik passerar kan vara ruskigt hala pga dieselspill och annat skit. Det lärde jag mig första turen i år, väldigt olustig känsla när framhjulet bara försvinner i fel riktning.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026