Jipiiiie, nu skall det fotograferas !!!!

Ravetrancer

Now even more badass!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1-01, R1-04, Husa 650-04, Husa 600-98, cr125-98
Var och hämtade min kamera i Kalmar idag som Lugn köpte med sig till mig från Amerikat. är riktigt nöjd med kameran trots att den bara gått på Auto idag:) Tack Lugn:)

Följde med en dröse med tillbehör + att jag inhandlat lite tyngre grejer nyligen oxo:)

Bild på kameran e från annan sida då det e svårt att ta kort på den utan att plåta med den:)
O lite bilder på tillbehören:) :banana :banana :banana

Bifogat

• nam.jpg
    nam.jpg
    63.8 KB · Visningar: 115
  • na.jpg
    na.jpg
    93.4 KB · Visningar: 92
  • IMG_0134.jpg
    IMG_0134.jpg
    97.7 KB · Visningar: 143
  • IMG_0133.jpg
    IMG_0133.jpg
    91.3 KB · Visningar: 182
Last edited:
Grattis, eller nåt? Hoppas att du får mkt gläjde med kameran ;)

Btw, servern ligger inne för operation just nu, snart så stoppas hdd'n i.

Lite spec:

Canon 20D 8mpixel
Canon ef 18-55 standard Objektiv
Canon 28-105/f3,5-4,5
Sigma 28-70/f2,8-4
Sigma 70-300/f4-5,6
Vidvinkel x 0,5
Blixt 550 EX
Canon ef 2x teleconverter
Canon 20-35/f2,8 USM
Canon 300/f4 L USM
Canon 100-400/4,5-5,6 USM IS
2GB minne

+ lite filter o annat krafs :)

Iiiiiiim happy :)

CayLe skrev:
Grattis, eller nåt? Hoppas att du får mkt gläjde med kameran ;)

Btw, servern ligger inne för operation just nu, snart så stoppas hdd'n i.
HAr HDD´n kommit????

Ravetrancer skrev:
HAr HDD´n kommit????

Jepp, liten, tyst, söt sak :) Nu ska bara windows läggas in på nytt på en annan hdd samt garderoben och burken isoleras så man kan sova gott om nätterna.

På tal om kamera; Hur funkar en såndär 2x teleconverter?

CayLe skrev:
Jepp, liten, tyst, söt sak :) Nu ska bara windows läggas in på nytt på en annan hdd samt garderoben och burken isoleras så man kan sova gott om nätterna.

På tal om kamera; Hur funkar en såndär 2x teleconverter?
Gött att den kom fram:)

Teleconvertern är en Extender EF 2x o gör så att allt blir dubbelt så stort tex 300zoom blir 600, kvaliten bibehålls fast brännviden ändras lite, så har jag fått det förklarat iaf. Bara convertern kostar 3300kr....

Ravetrancer skrev:
Var och hämtade min kamera i Kalmar idag som Lugn köpte med sig till mig från Amerikat. är riktigt nöjd med kameran trots att den bara gått på Auto idag:) Tack Lugn:)

Exempelbilder vore trevligt. Står själv i valet och kvalet mellan en 20D och D70 och just nu lutar det åt Nikon. Men du kanske kan få pendeln att slå över till Canons fördel :)

/Y

Ravetrancer skrev:
Lite spec:

Canon 20D 8mpixel
Canon 28-105/f3,5-4,5
Sigma 28-70/f2,8-4
Sigma 70-300/f4-5,6
Vidvinkel x 0,5
Blixt 550 EX
Canon 20-35/f2,8 USM
Canon 300/f4 L USM
2GB minne

Iiiiiiim happy :)

Vafan, är du RIK eller? Köpte du alla dessa objektiven nu, eller har du haft dom till tidigare EOS-kamera eller? Det där inte billiga grejor.

Själv får man nöja sig med D30 och 35-135/:4-5,6

Skulle gärna vilja ha ett annat objektiv med bättre närgräns och ljuskänslighet, du har inget gratis att ge bort? :hihi

Ravetrancer skrev:
Lite spec:

Canon 20D 8mpixel
Canon 28-105/f3,5-4,5
Sigma 28-70/f2,8-4
Sigma 70-300/f4-5,6
Vidvinkel x 0,5
Blixt 550 EX
Canon 20-35/f2,8 USM
Canon 300/f4 L USM
2GB minne

Iiiiiiim happy :)[/QUOT
hur mycket gick det här kalaset på då? Grattis Förresten!!

Ravetrancer skrev:

Följde med en dröse med tillbehör + att jag inhandlat lite tyngre grejer nyligen oxo:)

Bild på kameran e från annan sida då det e svårt att ta kort på den utan att plåta med den:)
O lite bilder på tillbehören:) :banana :banana :banana

Grattis!!
vilken kamera!
Jösses vilka objektiv!!!

Där gick hela veckopengen va :hihi

Ps jag är inte avundsjuk... jag lovar :rolleyes: Ds

Yozzi skrev:
Exempelbilder vore trevligt. Står själv i valet och kvalet mellan en 20D och D70 och just nu lutar det åt Nikon. Men du kanske kan få pendeln att slå över till Canons fördel :)

/Y
KLART DU SKA HA EN 20d, JAG SKA TA LITE PICS sorry för capsen

Josafan skrev:
Vafan, är du RIK eller? Köpte du alla dessa objektiven nu, eller har du haft dom till tidigare EOS-kamera eller? Det där inte billiga grejor.

Själv får man nöja sig med D30 och 35-135/:4-5,6

Skulle gärna vilja ha ett annat objektiv med bättre närgräns och ljuskänslighet, du har inget gratis att ge bort? :hihi
har ett pentax zzom om du vill ha :)

Ravetrancer skrev:
Gött att den kom fram:)

Teleconvertern är en Extender EF 2x o gör så att allt blir dubbelt så stort tex 300zoom blir 600, kvaliten bibehålls fast brännviden ändras lite, så har jag fått det förklarat iaf. Bara convertern kostar 3300kr....

Vill inte vara dryg utan bara rätt till lite fakta.

En converter är en brännviddsförlängare. 2x betyder att du förlänger brännvidden 2 gånger men du förlorar två f/steg vilket kommer att göra din 300/f4 till ett 600/f8.
Du förlorar även bildkvalitet oavsett vad försäljaren säger, sätter du in fler linselement i ett objectiv som böjer och vrider ljuset så kommer det att påverka bildkvaliteten. Dock så är Canons 2x en väldigt bra converter så frågan är om du kommer att märka något när du skrvar på 2x:en.

Edit: morgontrött och tänkte lite fel.

Last edited:
Mookie skrev:
Vill inte vara dryg utan bara rätt till lite fakta.

En converter är en brännviddsförlängare. 2x betyder att du förlänger brännvidden 2 gånger men du förlorar två f/steg vilket kommer att göra din 300/f4 till ett 600/f8.
Du förlorar även bildkvalitet oavsett vad försäljaren säger, sätter du in fler linselement i ett objectiv som böjer och vrider ljuset så kommer det att påverka bildkvaliteten. Dock så är Canons 2x en väldigt bra converter så frågan är om du kommer att märka något när du skrvar på 2x:en.

Edit: morgontrött och tänkte lite fel.
var ju ungefär det jag skrev juh :)

Ravetrancer skrev:

Kul att höra att du är nöjd med kameran. Desutom fick man ju känna sig lite som en :tomten i förtid...
Väntar med spänning på lite bilder. (Även om du aldrig kommer hitta ett lika fint motiv som jag hade...) :tungan

Staaaadiga teleobjektiv :)

riktigt fin utrustning du skrammlat ihop, nu återstår o se om du kan använda den ;)

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back