Jipiiiie, nu skall det fotograferas !!!!

han inte sticka ut o ta kort, men här kommer några som Lugn tagit i Amerikat o ett par hemmifrån, alla tagna med 18-55 linsen som är original tillbehör.....dock ganska så br bild trots dålig kvalle på obbjektivet

post-13-1102782131.jpg

post-13-1102782159.jpg

post-13-1102782419.jpg

överexponerad, ganska mörkt ute
post-13-1102782446.jpg

post-13-1102782514.jpg

inga bilder är rdigerade i PS förutom storleken då....

Nån som är kunnig kan säga om kvaliten?

Ravetrancer skrev:

Svårt att säga då man inte vet hur förhållandena är när bilderna är tagen + att det inte är är orginal upplösning.
Dock ser det precis som 10:an väldigt "brus fritt" ut om du förstår vad jag menar!

Är sugen som fasen på att skaffa en 20:a med + lite roliga objektiv , men måste sälja min 10:a först.

Last edited:
Ravetrancer skrev:
han inte sticka ut o ta kort, men här kommer några som Lugn tagit i Amerikat o ett par hemmifrån, alla tagna med 18-55 linsen som är original tillbehör.....dock ganska så br bild trots dålig kvalle på obbjektivet

inga bilder är rdigerade i PS förutom storleken då....

Du har just övertygat mig att byta till digitalt iaf.

Ravetrancer skrev:
Var och hämtade min kamera i Kalmar idag som Lugn köpte med sig till mig från Amerikat. är riktigt nöjd med kameran trots att den bara gått på Auto idag:) Tack Lugn:)

Följde med en dröse med tillbehör + att jag inhandlat lite tyngre grejer nyligen oxo:)

Bild på kameran e från annan sida då det e svårt att ta kort på den utan att plåta med den:)
O lite bilder på tillbehören:) :banana :banana :banana

Mhmmm, ser att någon laddar upp för sommaren 2005 :D.

Trevliga objektiv, rädd att ligga nära stranden å plåta tjejer eller?:näsblod

Mycket trävlig kamra har en lika dan hemma med BG-e2 och ett telle på 70 till 200mm. har haft den ett tag. Tagit si så där 1000 bilder med den mycket nöjd med den. Din objetiv parck va inte liten :Bugar .

Har en bild men den är inte så bra tyvär för jag har alla mina bilder på macen.

lägger alla fall upp den.

Bifogat

• 034.JPG
    034.JPG
    71 KB · Visningar: 105
Last edited:
Kan ju tillägga att de bilder jag tog i USA togs med sämsta kvalitén vald...

Rejvis, om du fortfarande har kvar bilderna kan du väl maila över dom till mig. Jag hann aldrig lägga över dom på datorn.

jgmpeterson@yahoo.se

//J

en tagen inatt i köket, helt oredigerad förutom minskad storlek
post-13-1103162871.jpg

Ravetrancer skrev:
en tagen inatt i köket, helt oredigerad förutom minskad storlek
Det var en redig ståndare. Undrar hur den skulle te sig i oförminskad storlek. :brynad

Men för att vara seriös så är jag inte måttligt avundsjuk på den kameran. Själv har jag en Pentax K1000 anno 1975 eller något liknande. :(

Är 20D kvalitetsmässigt mellan 10D och 300D eller är det en ersättare till 10D?

sandstream skrev:
Är 20D kvalitetsmässigt mellan 10D och 300D eller är det en ersättare till 10D?

Min uppfattning är att det är en uppföljare på 10D där både 10D och 20D är byggda med "riktiga" chassin av aluminiumlegering. 300D är canons budgetvariant(plastigare chassi) av digitalsystemkamera, dels för att konkurrera med Nikon D70.

Tror(notera ordet) att 10D och 20D är snarlika i uppsättning men upplösningen och sensorn är inte densamma, men spelar roll, den är ändå i överkant. Själv har jag en D30, vilken är föregångaren till alla dessa kameror och är fortfarande MKT MKT nöjd över bildkvallen och storlek.

http://www.canon.se/for_home/product_finder/cameras/digital_slr/index.asp

Josafan skrev:
Min uppfattning är att det är en uppföljare på 10D där både 10D och 20D är byggda med "riktiga" chassin av aluminiumlegering. 300D är canons budgetvariant(plastigare chassi) av digitalsystemkamera, dels för att konkurrera med Nikon D70.....
Tackar!
Har själv en 300D som jag är mycket nöjd med och en 10D kändes lite onödigt då jag köpte min.

måste tillägga att D30 har jag ägt och den är inte ens i närheten till att vara så grym som en 20D, skulle du byta Josafan så hade du oxo sagt så:)

Sandstream: Har tagit lite kort med 300D och visst tar den bra kort ,men det är mycket mer brus i den kameran än i en 20D. Alltså 20D är över mina förväntningar, makalös manick helt enkelt, behöver inte ens efterredigera i PS som man ofta fick göra md D30:an och 300D:n

För den som använder kameran för privat "amatör"-bruk, så räcker alla ovanstående skitbra, det är helt enkelt mkt bra kameror. Jag har ju mkt lägre upplösning än din 300D t.ex. men jag har svårt att intala mig själv att jag behöver mer. Min typ kan man få asbilligt nu, världens kap må jag säga. Skulle gärna lagt upp en IMG-länk, men har ingenstans att lägga upp. :huvet

Ravetrancer skrev:
måste tillägga att D30 har jag ägt och den är inte ens i närheten till att vara så grym som en 20D, skulle du byta Josafan så hade du oxo sagt så:)

Sandstream: Har tagit lite kort med 300D och visst tar den bra kort ,men det är mycket mer brus i den kameran än i en 20D. Alltså 20D är över mina förväntningar, makalös manick helt enkelt, behöver inte ens efterredigera i PS som man ofta fick göra md D30:an och 300D:n

Stämmer säkerligen, men som jag skrev. Jag behöver verkligen inte mer kapacitet. Dessutom så är jag student, så jag fick gräva djupt i kassan när jag köpte min för snart 2 år sedan. Innan jag skulle uppgradera mig till 20D skulle jag hellre satsa på lite bättre optik.

Josafan skrev:
Stämmer säkerligen, men som jag skrev. Jag behöver verkligen inte mer kapacitet. Dessutom så är jag student, så jag fick gräva djupt i kassan när jag köpte min för snart 2 år sedan. Innan jag skulle uppgradera mig till 20D skulle jag hellre satsa på lite bättre optik.
Vad kör du med för optik nu?

Shyssta objektiv! Är själv ute efter ett tele till min 10D men vet inte riktigt vad jag ska ha än, telezoom blir det nog iaf...

Duktigt stor objektivpark iaf ;).. får man fråga vad du fick ge för det? Nytt/beg?

- Johan

mr_rockster skrev:
Shyssta objektiv! Är själv ute efter ett tele till min 10D men vet inte riktigt vad jag ska ha än, telezoom blir det nog iaf...

Duktigt stor objektivpark iaf ;).. får man fråga vad du fick ge för det? Nytt/beg?

- Johan
Har ett 100-400 USM IS med bildstabilisator som du kan få köpa om du vill:) till salu

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back