Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Chris Ash skrev:Förhoppningsvis kommer inte Jimmy åka på hjulaxeln, det är en lose-lose situation där Jimmy gjorde det rätta, vad skulle han gjort? Åkt med en för lätt axel? Åker han på det är klassen lika genomrutten som ett engelskt nikasiljobb.....
Cralle borde kamma till sig och sluta böla, han drar bara ett löjets skimmer över sig själv.
The Pilot skrev:Vad har cralle gjort?? Han var ju den "goda" och öppnade motorn utan Dispyt..
Sedan tycker jag jimmy skulle struntat i att vikta om.. Orginal helt enkelt...
men det är ju hans åsikt... ps dom andra 4 hondorna hade inte rört sina axlar...
Goodstuff skrev:Var det inte Cralle/Cralles team som lämnade in protest mot alla Hondorna och deras bakaxlar efter det som hände i SS-VM? Tycker det ger en lite besk eftersmak med tanke på alla Cralles hårda ord om Jimmys protest mot gulflaggsomkörningen förra året, även om han har sin fulla rätt att lämna in protest.
Chrille skrev:Han rev motorn och den var ok. Ingen protest utan normal stickprovskontroll. Väl?
Jag håller inte med Chris här. Regler är till för att följas och det är svårt att veta vilka man ska tumma på. Men fan vet vad som borde ske nu.
I NSB har de löste det på ett snyggt sätt när det har upptäckts oegentligheter med hojarna - den "drabbade" föraren har frågat konkurrenterna om lov. Varför inte låta förarna avgöra om Hondornas resultat ska godkännas diskvalificeras eller kanske följa domslutet i WSS.
Jag tycker att Jimmy skötte situationen så bra han kunde med axeln, motorn kommer det väl trätas om i höst med![]()
Chris Ash skrev:Vad är det du inte håller med mig om? På ditt inlägg låter det som om vi är överens. Jimmy kunde inte få axeln omhomologiserad på en kafferast, därför viktade han upp den till originalvikt. Svårt? Nja.....
Chrille skrev:Jag tycker det är svårt. Börjar man tänja regler så är det jävligt svårt att veta när man ska låta bli.
Det enda som gör att jag tycker att det borde få passera(med övriga förares samtycke) är ju att det är ett fel av Honda, inte motortrimmaren/hojbyggaren. Oavsett vad de beslutar så är det väl ok, så länge det gäller för alla med Honda 04.
The Pilot skrev:Nej inte vad jag vet..Varför skulle cralle göra det?? Dra inte alla över en kamm.... det var redan lite snack/viskningar om det kvällen innan.. Lodnert kunde ej vara där så han faxade lite papper hur en axel skulle se ut till besiktningsgubbarna...
Goodstuff skrev:Jag hr ju frågat ett antal gånger om det fanns någon protest mot motorerna och uppenbarligen var det inte så.
Dock om man läser Steelbeeks inlägg så protesterades det en del från dem att Jimmy motor inte togs isär, vilket tydligen gjordes senare pga alla protester från Cralle - om man läser Jimmy Lindströms inlägg.
Jag var inte där och försöker bara få klarhet i vad som hänt.
Vem lade protesten mot alla Hondors axlar då?
Steelbeek skrev:Vem har sagt att det är en protest lagd? Tekniska chefen får ta in vem han vill till kontroll efter racet, alla Hondor som fullföljde racet togs in för vägning och mätning av axlar. Tror ni Cralle la protest på allihopa eller? Protester är dessutom en offentlig handling, så ring till Svemo imorrn om ni vill veta.
oFFkeFF skrev:hehe, det här blir bara roligare och roligare, jag har knappt hajat något av vad som hänt, förutom det med hjulaxlarna.
Men Catfights är alltid roliga :corn![]()
Swedie skrev:Regler är regler och de är till för att följas! Vissa tycker sig dock kunna undgå regler i tron om att "det är ju mig vi snackar om" attityden fungerar.
....
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!