Jimmy vs Cralle

Fortfarande ingen klarhet i motorrivandet.
Fanns det protset mot Jimmys motorer?
Behövde han riva och fann de några oegentligheter?

Chris Ash skrev:
Förhoppningsvis kommer inte Jimmy åka på hjulaxeln, det är en lose-lose situation där Jimmy gjorde det rätta, vad skulle han gjort? Åkt med en för lätt axel? Åker han på det är klassen lika genomrutten som ett engelskt nikasiljobb.....

Cralle borde kamma till sig och sluta böla, han drar bara ett löjets skimmer över sig själv.

Vad har cralle gjort?? Han var ju den "goda" och öppnade motorn utan Dispyt..

Sedan tycker jag jimmy skulle struntat i att vikta om.. Orginal helt enkelt...
men det är ju hans åsikt... ps dom andra 4 hondorna hade inte rört sina axlar...

Last edited:
Han rev motorn och den var ok. Ingen protest utan normal stickprovskontroll. Väl?

Jag håller inte med Chris här. Regler är till för att följas och det är svårt att veta vilka man ska tumma på. Men fan vet vad som borde ske nu.

I NSB har de löste det på ett snyggt sätt när det har upptäckts oegentligheter med hojarna - den "drabbade" föraren har frågat konkurrenterna om lov. Varför inte låta förarna avgöra om Hondornas resultat ska godkännas diskvalificeras eller kanske följa domslutet i WSS.

Jag tycker att Jimmy skötte situationen så bra han kunde med axeln, motorn kommer det väl trätas om i höst med :)

The Pilot skrev:
Vad har cralle gjort?? Han var ju den "goda" och öppnade motorn utan Dispyt..

Sedan tycker jag jimmy skulle struntat i att vikta om.. Orginal helt enkelt...
men det är ju hans åsikt... ps dom andra 4 hondorna hade inte rört sina axlar...

Var det inte Cralle/Cralles team som lämnade in protest mot alla Hondorna och deras bakaxlar efter det som hände i SS-VM? Tycker det ger en lite besk eftersmak med tanke på alla Cralles hårda ord om Jimmys protest mot gulflaggsomkörningen förra året, även om han har sin fulla rätt att lämna in protest.

Goodstuff skrev:
Var det inte Cralle/Cralles team som lämnade in protest mot alla Hondorna och deras bakaxlar efter det som hände i SS-VM? Tycker det ger en lite besk eftersmak med tanke på alla Cralles hårda ord om Jimmys protest mot gulflaggsomkörningen förra året, även om han har sin fulla rätt att lämna in protest.

Nej inte vad jag vet..Varför skulle cralle göra det?? Dra inte alla över en kamm.... det var redan lite snack/viskningar om det kvällen innan.. Lodnert kunde ej vara där så han faxade lite papper hur en axel skulle se ut till besiktningsgubbarna...

Chrille skrev:
Han rev motorn och den var ok. Ingen protest utan normal stickprovskontroll. Väl?

Jag håller inte med Chris här. Regler är till för att följas och det är svårt att veta vilka man ska tumma på. Men fan vet vad som borde ske nu.

I NSB har de löste det på ett snyggt sätt när det har upptäckts oegentligheter med hojarna - den "drabbade" föraren har frågat konkurrenterna om lov. Varför inte låta förarna avgöra om Hondornas resultat ska godkännas diskvalificeras eller kanske följa domslutet i WSS.

Jag tycker att Jimmy skötte situationen så bra han kunde med axeln, motorn kommer det väl trätas om i höst med :)

Vad är det du inte håller med mig om? På ditt inlägg låter det som om vi är överens. Jimmy kunde inte få axeln omhomologiserad på en kafferast, därför viktade han upp den till originalvikt. Svårt? Nja.....

Chris Ash skrev:
Vad är det du inte håller med mig om? På ditt inlägg låter det som om vi är överens. Jimmy kunde inte få axeln omhomologiserad på en kafferast, därför viktade han upp den till originalvikt. Svårt? Nja.....

Jag tycker det är svårt. Börjar man tänja regler så är det jävligt svårt att veta när man ska låta bli.

Det enda som gör att jag tycker att det borde få passera(med övriga förares samtycke) är ju att det är ett fel av Honda, inte motortrimmaren/hojbyggaren. Oavsett vad de beslutar så är det väl ok, så länge det gäller för alla med Honda 04.

Chrille skrev:
Jag tycker det är svårt. Börjar man tänja regler så är det jävligt svårt att veta när man ska låta bli.

Det enda som gör att jag tycker att det borde få passera(med övriga förares samtycke) är ju att det är ett fel av Honda, inte motortrimmaren/hojbyggaren. Oavsett vad de beslutar så är det väl ok, så länge det gäller för alla med Honda 04.

Precis vad jag menar, det var inte i Jimmys makt att göra mer än han gjorde. Är övertygad om att de flesta förare hade gett honom rätt.

The Pilot skrev:
Nej inte vad jag vet..Varför skulle cralle göra det?? Dra inte alla över en kamm.... det var redan lite snack/viskningar om det kvällen innan.. Lodnert kunde ej vara där så han faxade lite papper hur en axel skulle se ut till besiktningsgubbarna...

Jag hr ju frågat ett antal gånger om det fanns någon protest mot motorerna och uppenbarligen var det inte så.
Dock om man läser Steelbeeks inlägg så protesterades det en del från dem att Jimmy motor inte togs isär, vilket tydligen gjordes senare pga alla protester från Cralle - om man läser Jimmy Lindströms inlägg.
Jag var inte där och försöker bara få klarhet i vad som hänt.

Vem lade protesten mot alla Hondors axlar då?

Goodstuff skrev:
Jag hr ju frågat ett antal gånger om det fanns någon protest mot motorerna och uppenbarligen var det inte så.
Dock om man läser Steelbeeks inlägg så protesterades det en del från dem att Jimmy motor inte togs isär, vilket tydligen gjordes senare pga alla protester från Cralle - om man läser Jimmy Lindströms inlägg.
Jag var inte där och försöker bara få klarhet i vad som hänt.

Vem lade protesten mot alla Hondors axlar då?

Vem har sagt att det är en protest lagd? Tekniska chefen får ta in vem han vill till kontroll efter racet, alla Hondor som fullföljde racet togs in för vägning och mätning av axlar. Tror ni Cralle la protest på allihopa eller? Protester är dessutom en offentlig handling, så ring till Svemo imorrn om ni vill veta.

Steelbeek skrev:
Vem har sagt att det är en protest lagd? Tekniska chefen får ta in vem han vill till kontroll efter racet, alla Hondor som fullföljde racet togs in för vägning och mätning av axlar. Tror ni Cralle la protest på allihopa eller? Protester är dessutom en offentlig handling, så ring till Svemo imorrn om ni vill veta.

Som sagts tidigare. Jag var inte där och drog slutsatsen, baserat på det jag läst i tex Jimmy Lindströms inlägg tidigare i denna tråd, att det lagts in protest mot Hondorna.
Så vem far med osanning?
Ni säger att jag ska ringa Svemo men ni verkar säkra på er sak, och jag gör inte det här för att "jiddra" utan för att jag vill veta och uppenbarligen finns det, som oftast, två versioner av denna historia.

Last edited:
Ähumm, jag är ju ingen expert och har väl inte följt Veidec något vidare men jag måste säga att om jag hamnade i den situation som Jimmy gjorde, dvs att jag visste att hjulaxeln kanske var för lätt skulle jag genast rådfrågat tävlingsledningen (Svemo) eller vem det nu är som bestämmer INNAN jag börjar mickla med "utrustningen". Som sagts tidigare: Det blir j....gt svårt att veta vilka regler man får bryta mot och vilka man inte får bryta mot om var och ens sunda förnuft får råda.

Jag gillar både Cralle och Jimmy och önskar bara att de inte ska bli såna gnällspikar som Per Eklund och Kenneth Hansen i rallycross. De är båda alldeles för duktiga som förare för att vara det tycker jag.

Det är alltid svårt att få stiga åt sidan när någon ny förmåga kommer (läs Jimmy), men så är livet. Man får ge igen genom att köra ifrån varandra på banan.

IMHO

Oj, här vare livat!

Fick ett telsamtal om inlägg och gick naturligtvis in och kollade.
Eftersom jag vet hur det fungerar. Då någon lägger protest på en annan förare så får man papper ifrån Svemo, jag fick det av Svemo/Jimmy Lindström förra året. Så om Jimmy har sådana papper så är en protest lagd. Men eftersom jag själv vet att jag inte gjort det så uppger Jimmy Lindström FALSKA uppgifter!
Ang. öppna motorer. Om RIM vill att jag skall dopingkolla mig och vägrar så blir jag utesluten, även om jag skyller på att jag inte kan kissa! Oavsett om det finns kontrakt med någon så är det väl ändå förbundet som bestämmer? Klart vi blir sura som river en skollhet motor för kontroll, ska då Herr Lindström slippa för att dom är okunniga, har kontrakt, inte vill eller vad? Precis som nämnts i tidigare inlägg, endast om besiktningspersonalen inte klarar av att riva... Dom rev ju våran motor!
Ang. Axlar. Axel must remain as a homoligated part!?! Varför justera axeln när dom andra killarna inte gjorde det? Förhoppningsvis så justerar Honda eller FIM det hela, men då har ju Lindström frångått reglementet. Nu är det inte denna grej vi blev irriterade på, men försöker Jimmy få en gloria för detta så undrar jag hur självgod han är.
Bättre att göra som förbundet säger så vi kan köra hoj istället!

hehe, det här blir bara roligare och roligare, jag har knappt hajat något av vad som hänt, förutom det med hjulaxlarna.
Men Catfights är alltid roliga :corn :rofl

oFFkeFF skrev:
hehe, det här blir bara roligare och roligare, jag har knappt hajat något av vad som hänt, förutom det med hjulaxlarna.
Men Catfights är alltid roliga :corn :rofl

man skulle kunna tro att Don King är inblandad

I slutänden så är det här ju inte så märkvärdigt. Jag kan förstå både Cralle och Jimmy utan att hålla någon som min favorit i diskussionen. Sen är det lätt att tro att ryktesspridning i en Veidec-depå är som en bushfire eftersom det inte är lika öppet mellan tälten där men det är ju också en krydda för oss som inte kan komma ut på tävlingarna :)

Däremot så är det ALLTID jävligt dåligt att käfta med besiktningspersonal. Visst är det skillnad mellan SM/SO o Veidec men ungefär samma gubbar är det väl? Att stå och protestera mot en kontroll när man är titelaspirant?? Tycker att man ska fundera över det. Vet inte vem som besiktiga Jimmys hojjar men att det överhuvudtaget diskuteras? ..

Hjulaxeln är en väldigt olycklig fråga som det är lätt att sympatisera med Jimmy om, men såvitt jag vet är det ingen som försökt få honom diskad heller va? Det vore olyckligt om vi i en nationell serie ska slakta en förare för att tillverkaren har dabbat sig. Det vore en annan sak om ex Tenkate hade stoppat i olagliga prylar....

EDIT/
MEN!! Det här är bra PR! Varför tror ni hela motornorden älskade Schanke/Eklund/Hansen medan det krävdes en norrman för att gilla Kristoffersson i rallycrossen. Det är skitskoj när en förbannad norsk vägrar gå upp på pallen innan han har fått se ombordkamerorna.... men det kan ju naturligtvis bli för mycket...

Last edited:
Regler är regler och de är till för att följas! Vissa tycker sig dock kunna undgå regler i tron om att "det är ju mig vi snackar om" attityden fungerar.

Så när är nästa race? :rolleyes:

Swedie skrev:
Regler är regler och de är till för att följas! Vissa tycker sig dock kunna undgå regler i tron om att "det är ju mig vi snackar om" attityden fungerar.

....

Kom ihåg det när du startar i ditt första NSB-rejs i höst och någon i efter kvalet säger....men..det här är ju en PC3r?? Den får du inte ha... Vore du då inte jävligt tacksam om gubbarna visade samma goda stil som de har gjort tidigare och låter dig starta ändå och fixa det tills nästa tävling??

Last edited:
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...