Jimmy vs Cralle

Chrille skrev:
EDIT/
MEN!! Det här är bra PR! Varför tror ni hela motornorden älskade Schanke/Eklund/Hansen medan det krävdes en norrman för att gilla Kristoffersson i rallycrossen. Det är skitskoj när en förbannad norsk vägrar gå upp på pallen innan han har fått se ombordkamerorna.... men det kan ju naturligtvis bli för mycket...

Tycker inte det är bra PR. Har ni hört några andra idrottare mer än förare i STCC, rally och rallycross lämna en massa protester och spyr galla på sina kunkurenter. Självklart ska regler följas men det är racing på banan som det ska fokuseras på. Nu tenderar det att bli mest snack om annat och är det enda sättet att synas i media, så att det bättre att RR inte syns alls.

Det tråkiga är att det fuskas allt för mycket i standardklasserna och det har alltid varit så tror jag. I alla fall sen jag började 1990. Vet inte vad som ska köras, långa straff hjälper ju inte så bra mot doping

PS. Jag väntar bara på att det ska bli lite bränsletester också, så ska ni se att det tar hus i helvete. Eftersom de är många bränsle som inte uppfyller MK1 specen. Där är det även många raceråkare som fuskar. Tex på ett EM kan man inte stå bakom endel vid utsläppet för att det tåras i ögonen, men visst går de bra på mycket aromater...

Nordgren skrev:
Tycker inte det är bra PR. Har ni hört några andra idrottare mer än förare i STCC, rally och rallycross lämna en massa protester och spyr galla på sina kunkurenter. --edit--

Ishockey någon?
Fast jag håller med dig om att det är mindre bra PR för Roadracing.

Nordgren skrev:
Tycker inte det är bra PR. Har ni hört några andra idrottare mer än förare i STCC, rally och rallycross lämna en massa protester och spyr galla på sina kunkurenter. ...

ALL motorsport iaf :) Det är naturligtvis menat med lite glimt också - för mycket gnäll är inte kul. Men lite.

Nordgren skrev:
Tycker inte det är bra PR. Har ni hört några andra idrottare mer än förare i STCC, rally och rallycross lämna en massa protester och spyr galla på sina kunkurenter.

Har du glömt Humle & Dumle som trodde man kunde vinna VM i höjdhopp genom gnäll........

Chrille skrev:
Visst är det skillnad mellan SM/SO o Veidec men ungefär samma gubbar är det väl?

Jag vet svaret på nästa tävling på mantorp... ganska precis exakt samma snubbar + ev. en tävlingsledare från LMS..... :va

Fast vi, eller dom menar jag, har inte så mycket med protest-besiktningarna att göra. Dom måste en förbundsbesiktningsman sköta.

Ang. debatten mellan förarna och sportens PR: Den förare som först slår upp ordet ödmjuk i ordlistan är den stora vinnaren oavsett resultatet på banan.

/HW

Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back