Chris Ash
Kapten Gars
Ok...
ja de va ju inte rikigt samma femma![]()
Byt ut 1990 mot 1993, blir det en helt annan femma då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ok...
ja de va ju inte rikigt samma femma![]()
Var tvungen att leta lite i webarkiven för att hitta snabbaste varven på mossen.
http://web.archive.org/web/20041204210852/home5.swipnet.se/~w-57793/ANDERSTO/HISTO.HTM
Raineys tid borde vara strax under 1.31.1, superbikevarvet från året efter har jag aldrig hört talas om, men det borde vara en varvtid på 1.30.6 lite konstigt om foggy åkte bra mycket långsammare 1993 dock
Kul också att se vilken skillnade det gjordes på varvtiderna mellan 87->90 i 500.
Hur räknar man om en hastighet, tex 159,92 km/h, till en varvtid?
Kanske någon kan ta ett exempel med den hastigheten och Anderstorp?
Hur räknar man om en hastighet, tex 159,92 km/h, till en varvtid?
Kanske någon kan ta ett exempel med den hastigheten och Anderstorp?
Tack Tobbe!159,92km/h = 159,92km/3600s...
Jag har varit där och sett GPSvårt att tänka sig att det har körts GP och WSBK på banan, men ganska tufft.![]()
Tack Tobbe!
Du har inte lust att ta ett exempel där man med hjälp av tiden, tex 1.48,5 och längden 4025 meter får fram hastigheten?
Danke!1.48,5 = 108,5s
Dvs 4025m / 108,5s = 37,1 m/s = 133,56km/h
Slarvade bort ditt PM, vilken adress var det idolkortet skulle skickas till?
Danke!
Slarvade bort ditt PM, vilken adress var det idolkortet skulle skickas till?![]()
Det var ett exempel som jag kört men det var inte i söndags tyvärr, då kom jag bara ner på låga 50Körde du 1.48,5 eller var det bara ett exempel. Om du körde det i söndags så var det banne mig inte dåligt!![]()
HmmByt ut 1990 mot 1993, blir det en helt annan femma då?
Med SS (Supersport) däck menar jag DOT märkta däck, sen att de inte finns tillhanda för gemene man är en annan sak.
Men kom inte och påstå att mönstrade däck är bättre än slicks, för då hade MotoGP och alla andra klasser med fritt däcksval kört på mönstrade däck!
Det jag menade med skurna slicks är vad STK och SS använder sig av i grund och botten, dock med lite hårdare gummiblandning jämfört med ett slicks iom att det är mönstrat och genererar därmed mer värme genom friktion.
Var tvungen att leta lite i webarkiven för att hitta snabbaste varven på mossen.
http://web.archive.org/web/20041204210852/home5.swipnet.se/~w-57793/ANDERSTO/HISTO.HTM
Raineys tid borde vara strax under 1.31.1, superbikevarvet från året efter har jag aldrig hört talas om, men det borde vara en varvtid på 1.30.6 lite konstigt om foggy åkte bra mycket långsammare 1993 dock
Kul också att se vilken skillnade det gjordes på varvtiderna mellan 87->90 i 500.
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |