Jimmy Lindström!!

Runt 165 hk...Men då var det en fabriksmotor som dom leasade för ca 1 000 000 kr/ motor...97 alltså...Kostar att ligga på topp

Var tvungen att leta lite i webarkiven för att hitta snabbaste varven på mossen.

http://web.archive.org/web/20041204210852/home5.swipnet.se/~w-57793/ANDERSTO/HISTO.HTM

Raineys tid borde vara strax under 1.31.1, superbikevarvet från året efter har jag aldrig hört talas om, men det borde vara en varvtid på 1.30.6 lite konstigt om foggy åkte bra mycket långsammare 1993 dock

Kul också att se vilken skillnade det gjordes på varvtiderna mellan 87->90 i 500.

Var tvungen att leta lite i webarkiven för att hitta snabbaste varven på mossen.

http://web.archive.org/web/20041204210852/home5.swipnet.se/~w-57793/ANDERSTO/HISTO.HTM

Raineys tid borde vara strax under 1.31.1, superbikevarvet från året efter har jag aldrig hört talas om, men det borde vara en varvtid på 1.30.6 lite konstigt om foggy åkte bra mycket långsammare 1993 dock

Kul också att se vilken skillnade det gjordes på varvtiderna mellan 87->90 i 500.

Det där varvet från 1991 är fel, det var det året som Cralle var med och körde och kom 5:a på sin OW01 och han körde inga tider neråt 1.30, 1.35 har jag för mig. I övrigt ser de ut att stämma.

Rätt sjukt ändå att de åkte 1.40 tider redan på 70-talet.....

Hur räknar man om en hastighet, tex 159,92 km/h, till en varvtid?
Kanske någon kan ta ett exempel med den hastigheten och Anderstorp?

Svårt att tänka sig att det har körts GP och WSBK på banan, men ganska tufft. :)

Byt ut 1990 mot 1993, blir det en helt annan femma då?
Hmm:va
citat Gurra

"Chris Ash hårdrar mitt resonemnag en del. Det jag sa att jag trodde var att de Dunlopslicks man kan köpa till en 250 idag är bättre än de slicks som John Koscinski hade till sitt förfogande på Anderstorp 1990 när han satte sitt banrekord för den klassen. En viss skillnad."

Jag förstår inte riktigt va du menar... va har 3 år med saken o göra i gurras resonemang ?

Med SS (Supersport) däck menar jag DOT märkta däck, sen att de inte finns tillhanda för gemene man är en annan sak.
Men kom inte och påstå att mönstrade däck är bättre än slicks, för då hade MotoGP och alla andra klasser med fritt däcksval kört på mönstrade däck!

Det jag menade med skurna slicks är vad STK och SS använder sig av i grund och botten, dock med lite hårdare gummiblandning jämfört med ett slicks iom att det är mönstrat och genererar därmed mer värme genom friktion.

Jag påstår inte att mönstrade är bättre än slicks, jag sa att de inte är ngn skillnad, en sanning med modifikation. Givetvis är ett slicks bättre än ett mönstrat däck, men den überlilla skillnaden visar sig endast på just vm/gp nivå. De va just de ja försökte påvisa med att svenska förare kör minst lika snabbt på ett mönstrat däck som ett slicks.
Ang gummiblandningar i de mönstrade däcken så finns de lika många olika där som de finns på de slicks vi kör på i sverige. De har Sc1, 2 & 3 precis som slicksen, och me olika stommar osv...

Finns ju inte en chans att Polen på en 888 skulle vara snabbare än 500:orna
(även om han var ruggit snabb)

Var inte pole 1990 1.30 (Kevin Schwantz)???

Back