Jimmy Lindström!!

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Alltså... Sen jag började rejsa så har jag alltid, när jag kollat på racing i sverige, kännt att det nog skulle gå att bli lika snabb som dom snabbaste om man tränade och vågade tillräckligt. Även när man har blivit omkörd så har det inte sett omöjligt ut.

Men efter att ha sett Jimmy Lindström på anderstorp idag så inser jag sorgligt att det finns en nivå som man aldrig kommer kunna nå. Lindström på start & mål på Torpet idag - KARAMBA!!! :yoparty

Sen körde han ju varvtider också som fick en att tappa hakan.

:tummenupp
Håller fullständigt med.... SANSLÖST vad fort det gick för honom...
Kan inte annat än förundras av vad man själv håller på med :va

Superbike rekordet på 1:35:?? (tror jag det ligger på) ryker garanterat om vädret tillåter.
//
Benny

1.33.81 På Fogarty race 1 1993

Kör de inte snabbare än 1.35 på Superbike bör de skämmas.
1.35 åkte Folkesson på EM:et i Supersport 03!!!

Håller med, 1.35 är inte sanslöst fort för en Superbike på en effektbana som Anderstorp. Det var sanslöst fort för 10-15 år sen.

En sak man får tänka på vad gäller anderstorp är att deras sm-tävling ofta vart årets första tävling och mycket av helgerna har regnat bort.
Är en annan femma när alla verkligen kommit upp i tempo och det är en superfin helg i augusti.

Håller med, 1.35 är inte sanslöst fort för en Superbike på en effektbana som Anderstorp. Det var sanslöst fort för 10-15 år sen.

Okej att de finns ett gammalt rekord på 1:33 eller 32...
Men 1:35 är jävligt snabbt på en superstock 1000... testa själv får du se.

Topp 5 i pro sbk kommer kanske köra låga 35:or ngn hög 34 eventuellt... o det är sveriges snabbaste rr-förare. Dvs, 1,35 är inte ngt medelmåtta tempo.

Okej att de finns ett gammalt rekord på 1:33 eller 32...
Men 1:35 är jävligt snabbt på en superstock 1000... testa själv får du se.

Topp 5 i pro sbk kommer kanske köra låga 35:or ngn hög 34 eventuellt... o det är sveriges snabbaste rr-förare. Dvs, 1,35 är inte ngt medelmåtta tempo.

Ja och 2.10 i höjd är jäkligt högt om jag testar också.

1.34-tider är inte dåligt, men absolut vad man ska kunna förvänta sig av SM-toppen i Superbike. Det är inte "sanslöst" eller "otroligt" fort.

Nu kan jag ha jättefel, men jag har för mig att man ändrade lite på banan (kurva) någon gång efter 1993, därv att tiderna kanske ger en skillnad mot rekordet tidigare.

Det finns säkert någon som är superkunnig på Anderstorp och känner till om det är några ändringar och kan upplysa mig om jag har fel :tummenupp

Kan bara hålla med DQ, det var en fröjd att se Jimmy i går och det vart inte sämre av att man fick några pass med honom på banan.
Jag klockade ett av Jimmys varv när han mest verkade åka runt och ha sanslöst kul. På bakhjulet i princip hela start/mål rakan men perfekt nedsättning före ingången i kurvan ut på långa rakan. Fick det till en låg 38:a med gökur så jag tror också att de snabbaste kommer att ligga på 34-35:or om vädret tillåter.

Passade på att köra om Jimmy på rakan bara för att ha gjort det :)
(Ja, det är larvigt och att det var på första varvet och att Jimmy satt och fipplade med något på hojen kommer jag inte berätta för sonen :hihi )

Någon som vet vem det var som körde en vit/röd R1 (07 tror jag) med nummer 46 som stod i en av depåboxarna?
Han körde också 38:or och formligen flög över start/mål.

Ja och 2.10 i höjd är jäkligt högt om jag testar också.

1.34-tider är inte dåligt, men absolut vad man ska kunna förvänta sig av SM-toppen i Superbike. Det är inte "sanslöst" eller "otroligt" fort.

Haha..
De tider som SM-toppen i superbike kommer köra i år är sanlöst fort :tungan
Zuber va med nere i ungern för 1,5 vecka sen.. han körde ca 0,6-0,7 sek över snabbaste tiden i IDM. Tror han låg som 5:e snabbaste tid "i startlistan".

Det ärsanslöst snabbt...

Sen kanske du drömmer om att de ska köra lika snabbt som i VM, de e inte sanslöst snabbt, de e ngt annat... :yoparty

Just Anderstorp är också lite speciell eftersom man som åskådare från depån får en upplevelse utöver det vanliga. När man står vid Armco-räcket passerar hojarna under full gas på bara en armlängds avstånd och det trycker till ordentligt i bröstet. Ingen av våra andra svenska banor medger samma närhet, det är ett måste för varje motorsportentusiast att uppleva. :tummenupp

Det luktade 34or igår... ;)

Ja men millen presterar ju bara 42:or...:tungan så fartskillnaden blir ju ganska enorm, även om han trallade runt på 36:or.

Seriöst, ja betvivlar absolut inte att lindström skulle prestera höga 34:or under kval/race..
Vad jag försöker förmedla är bara det att det är extremt få i sverige som fixar de tiderna, och att det är sjukt snabbt. Även om folkesson presterat 35:or på en astrimmad supersport med däck som ingen "vanlig" har tillgång till.

Någon som vet vem det var som körde en vit/röd R1 (07 tror jag) med nummer 46 som stod i en av depåboxarna?
Han körde också 38:or och formligen flög över start/mål.

Pasi Andersen.... Körde ERF med Proact förra året.
Riktigt snabb kille som enl. ryktet ska teama upp med Lindström och köra ERF iår.

Hur gick det för dig då? Fick du tag på däck?

//
Benny

Alltså... Sen jag började rejsa så har jag alltid, när jag kollat på racing i sverige, kännt att det nog skulle gå att bli lika snabb som dom snabbaste om man tränade och vågade tillräckligt. Även när man har blivit omkörd så har det inte sett omöjligt ut.

Men efter att ha sett Jimmy Lindström på anderstorp idag så inser jag sorgligt att det finns en nivå som man aldrig kommer kunna nå. Lindström på start & mål på Torpet idag - KARAMBA!!! :yoparty

Sen körde han ju varvtider också som fick en att tappa hakan.
Varvtider i all ära men att få SE honom gå in i kurvan efter start & mål med ett kontrollerat hjulspinn för att sen bara flyga igenom kurvan var helt sanslöst. :dummer

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...