Titta, nu kan snart inte "vem som helst" köra F1-racer:
http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=49850

http://www.automotorsport.se/nyhetsmall.asp?version=49850
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Varför görs det inga serier om livet i en stordator. Tänk vad spännande att först få se det nyutvecklade programmet produktionssättas och sen få se när det abendar i nattens batchkörning! Eller när en låsning i en DB2-tabell köar upp all trafik! Å, å , å kommunikationsproblemen mellan Z-OS och Unix!
Glöm inte spänningen när driften (de där grabbarna som sitter och slökollar på ett par olika skärmar medan de snackar skit och surfar) ringer upp en stackars systemutvecklare mitt i natten. De kan gå klart crasy till innan den som blir uppringd har förstått vad det hela handlar omTänk vad spännande att först få se det nyutvecklade programmet produktionssättas och sen få se när det abendar i nattens batchkörning!
Ja, så är det givetvis. Tänk om man ändå vore en rr-estet.Jag gillar de mekaniska, tekniska och kemiska prestationerna i motorsport på högsta nivå. Jag tror faktiskt att vi som skruvar tvåtakt förstår och uppskattar dem mer än gemene man.
Har ni någonsin funderat över varför det görs så många TV-serier om poliser som brottar ner tjuvar på marken? Varför görs det inga serier om livet i en stordator.
I vintras var jag och såg Stockholm Horseshow i Globen. Det känndes rent på något sätt. En människa och en häst, hänvisade till varandra med ett begränsat antal medel till sin hjälp, t ex sadel, stigbyglar, trens och bett.
Man har ju en massa hjälpmedel; sadlar och stigbyglar och gud vet allt. Det är ingen sport längre. Tacka vet jag på indianernas tid, då kunde inte vem som helst hoppa upp och rida.Vilken/vem är det som vinner där då (egentligen?) Hästen eller ryttaren?
Man har ju en massa hjälpmedel; sadlar och stigbyglar och gud vet allt. Det är ingen sport längre. Tacka vet jag på indianernas tid, då kunde inte vem som helst hoppa upp och rida.
Nej, nu ska jag göra upp eld så att det blir mat någon gång.
Det är givetvis pinne och gräs som gäller.Glöm bara inte att göra upp elden på det svåraste sättet!![]()
Jag tror faktiskt att vi som skruvar tvåtakt förstår och uppskattar dem mer än gemene man.
Det kan man verkligen undraAtt man kan uppskatta sporten mer om man meckar en del själv kan jag nog faktiskt köpa till viss del, men varför just 2-takt?
Att man kan uppskatta sporten mer om man meckar en del själv kan jag nog faktiskt köpa till viss del, men varför just 2-takt?
Nja, nu var det ju inte riktigt vad Teddy skrev:Den var lite väl enkel, ...2-takt per definition = meka mer.![]()
Jag gillar de mekaniska, tekniska och kemiska prestationerna i motorsport på högsta nivå. Jag tror faktiskt att vi som skruvar förstår och uppskattar dem mer än gemene man.
Med all respekt Elwe, det har hänt en del sen 60- och 70-talet. Idag kan vem som helst gå och köpa en hoj som det går att vinna de flesta serier med på nationell nivå. Tiden när man själv var tvungen att meka och hitta finurliga lösningar för att få ett bättre utgångsläge än konkurrenterna är förbi (så vida man inte kör i en klass med gamla hojar).Det är jag helt övertygad om ... att köra ifrån medtävlare på en hoj som man själv trimmat, mekat med, ställt in och optimerat ger självklart en större känsla av tillfredställelse än om det står en färdig hoj som man bara vagt hur den fungerar, vad som är åtgärdat, osv och som man sätter sig på och åker iväg. Det tycker iaf jag, men jag har aldrig varit nån vän av breda genvägar utan vill veta i detalj vad jag sysslar med.
Dessutom är det skönt att köra en hoj som man själv mekat med för då kan man ägna sig åt körningen, medveten om att allt är i tiptop skick och man behövde inte tänka på om hojen var felfri när man hade kraftigt nedlägg 1 dm från en trottoarkant![]()
Personligen skulle jag strunta fullständigt i om det var jag eller en mek som bytt olja och tändstift, spänt kedjan, kollat däckstrycket osv om jag stod överst på pallen och sprutade skumpa.
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |