Jerez

sånt är livet med att vara förstaförare:D

Det vi såg idag var väl inte så svårt att tolka: Hayden hade inte samma fart/vilja som varken Rossi, Pedrosa, Hopkins, Checa, Stoner eller Elias. Vilka tecken tyder på att TrickDaddy inte ligger på toppen av sin prestationsförmåga och vilka tyder på att andra förare ligger just på denna topp? Jag tycker det luktar önsketänkande om dina grumliga resonemang. Kom ihåg: Numbers don´t lie.

:tummenupp
Du har helt rätt, numbers don't lie.

VM-titlar i MotoGP/500:

Nicky Hayden 1
Max Biaggi 0

Ja det var ett sömnpiller, enda nöjet var att se världsmästaren sakta men säkert tappa. ;)

På vilket sätt är det ett nöje? Hayden tog titeln förra året för de poäng han plockade förra året. Många verkar tycka att han måste fortsätta att förtjäna förra årets titel även i år, men jag fattar inte riktigt logiken i det.

Ja ni, rejsfantaster... vad säger man om dagens rejs..!?

ROSSI!!!!!!! ord är överflödiga. :pannkyss :tummenupp Det är sådär det ska gå till. (enda chansen för mig att kunna sitta still och se racet, utan att få nervsammanbrott) :näsblod

Edwards - jävligt bra gjort av honom att hålla hela racet. Lite oroande dock med Elias som kom ångandes from behind. Han kan bli vass om han håller denna nivå.

Stoner - ryckte ju upp sig efter en lite sackigt första halva av racet. Riktigt duktigt kört, och han verkar ha blivit botad från sin krachkoma som han led av förra säsongen.

Hopkins - synd som fan att han klotade omkull sig efter att äääntligen ha lyckats ta sig förbi Hayden. Kunde nog kanske ha norpat till sig 3:de platsen.

Hadyen - ja...jag ber om ursäkt...men det blir intressant att se n ä r denne "värdige fjolårsmästare" ska börja prestera den värdighet som vissa vill tillskriva honom. Inte va det då idag.!! :rolleyes:

Peddot- det är snarare denne förare som kommer att kunna kallas värdig om han håller måttet och kan hänga på och ge Valentino en match.

//Madrossifan

2842150 Inte riktigt! Jag ser det inte riktigt så dramatiskt när d e så jämnt över d 10 första gubbarna i tex ett kvalheat d kan va ruskiga tillfälligheter om att stå i förstaled eller en 10-15 plats! Sen, var e deras topp? Nicky har mer än dom andra kvar att visa o längre till sin topp o jag ser inte alls d som en omöjlighet att Nicky med just mer tid på cykeln kommer att placera sig i första eller andraled i ett kval i de närmaste racen o då racetempot sitter mer resolut är inte pallen långt borta.
Vad har du för bevis på att Hayden har längst kvar till sin topp? Inga direkta utan det ör ju antaganden som hitills inte har visat sig slå in.

På vilket sätt är det ett nöje? Hayden tog titeln förra året för de poäng han plockade förra året. Många verkar tycka att han måste fortsätta att förtjäna förra årets titel även i år, men jag fattar inte riktigt logiken i det.
Han har inte kört tvåtakt. Ändå snodde han titeln från alla värdiga före detta tvåtaktsförare. Dumma han.

Vad har du för bevis på att Hayden har längst kvar till sin topp? Inga direkta utan det ör ju antaganden som hitills inte har visat sig slå in.

Bevis på SH?? Du skojar G ..:D

Japp du har mig! De e antaganden från mig ang en evetuell framtid/utgång 2007 för Nicky :tummenupp

Last edited:
2842210 Du har helt rätt, numbers don't lie.

VM-titlar i MotoGP/500:

Nicky Hayden 1
Max Biaggi 0
Diverting traffic? Clutching for straws?

2842256 Bevis på SH?? Du skojar G ..:D
Det är ju du som hävdar fakta, att Hayden har längre till sin topp än de andra förarna.

2842218 På vilket sätt är det ett nöje? Hayden tog titeln förra året för de poäng han plockade förra året. Många verkar tycka att han måste fortsätta att förtjäna förra årets titel även i år, men jag fattar inte riktigt logiken i det.
Ja du. Antagligen för att jag gillar att käfta på SH och Hayden har varit ett kärt ämne ända sedan 2002 och jag hävdar att han är en medelmåttig förare och då är det trevligt att få bevis på saken. Svårare än så är det inte.

Last edited:
Du har helt rätt, numbers don't lie.

VM-titlar i MotoGP/500:

Nicky Hayden 1
Max Biaggi 0

Precis. Kunde inte sagt det bättre själv. Än är inte VM över, allt kan hända.
/Rossi kraschar ut sig, blir skadad, soppatorks, motorn skär i 10 av rejsen.
/Stoner torpederar Butter i en inbromsning som resulterar i ett hav av brinnande delar, båda är borta halva säsongen pga 2:a gradens brännskador.
/Cappirossi, Melandri & Elias får sarken pga. att dem är pinsamma!

Sist, vad är det för struntprat att Hayden skulle bli en ny Sete Gibernau?!
Segrar räknas inte! Det räcker med att titta på följande för att se att Hayden råkkar och Sete är gay:

VM-titlar i MotoGP/500:
Nicky Hayden 1
Sete Gibernau 0

Ja, han bevisade sin bästighet med eftertryck idag.
Okej. Detta betyder alltså att Capirossi, som av någon outgrundlig anledning anses vara både värd en VM-titel och värdig, härmed bevisade att han är en total sopa och föredetting?

Undrar varför Hayden inte kör med "Numbers don´t l1e" på sitt skinnställ längre? :va
Undrar hur många säsonger Honda ska låta din idol Melandri underprestera på fabriksmaterial? Hur många säsonger behöver han för att prestera mer än 5-8 platser enligt ett slumpmässigt mönster?

Hayden gjorde ju en kanonstart i dagens race, och det såg lovande ut de första varven. Men sen såg man rätt tydligt att han inte tog in på topp3, och att inte hopkins/checa/melandri/elias plockade Hayden tidigare än de gjorde berodde på deras interna fight(Melandri som bromsade den gruppen mest).
Men visst, Honda låter säkert Hayden få 3 år till på sig att vänja sig vid 800'an, som de lät honom vänja sig vid 990'in.
Kan ju faktiskt vara så som Rossi sa om Hayden, killen kan köra men han kan inte ställa in sin hoj själv särskilt bra. När hayden åkte 990 hade teamet väldigt mycket data från alla andra förare, ink rossi, som de förmodligen kunde ställa in hojen hyfsat åt hayden med. Men nu, med ny hoj, samt mycket mindre data kanske det inte är lika enkelt längre.
Det är nog inga problem för Honda att svälja tre års 'vanetid' när det resulterar i VM-titlar. Till skillnad från de föredettingar som Honda slösat tid och pengar på.

Last edited:
Okej. Detta betyder alltså att Capirossi, som av någon outgrundlig anledning anses vara både värd en VM-titel och värdig, härmed bevisade att han är en total sopa och föredetting?

Undrar hur många säsonger Honda ska låta din idol Melandri underprestera på fabriksmaterial? Hur många säsonger behöver han för att prestera mer än 5-8 platser enligt ett slumpmässigt mönster?

Det är nog inga problem för Honda att svälja tre års 'vanetid' när det resulterar i VM-titlar. Till skillnad från de föredettingar som Honda slösat tid och pengar på.

Fasen, ta i trä. :) Ibland gillar jag faktiskt det du skriver Valmers! :klappar

Back