Jerez

1: Pedrosa
2: Melandri
3: Rossi

Bägge Ducatiförarna brottas med ett bångstyrigt effektmonster i kurvorna och slutar 6:a och 9:a :D

1. Rossi
2. Pedrosa
3. Stoner

OM sista testet är något att gå på men egentligen bör man avvakta träningarna.

Lista.

Här har ni en lista till att tippa på :tummenupp :D :)

Nr. Team Rider # Country
1 Red Bull MotoGP Rookie Daniel Kartheininger 3 GER
2 Red Bull MotoGP Rookie Johann Zarco 5 FRA
3 Red Bull MotoGP Rookie Deane Brown 7 GBR
4 Red Bull MotoGP Rookie Lukáš Šembera 9 CZE
5 Red Bull MotoGP Rookie Jamie Mossey 11 GBR
6 Red Bull MotoGP Rookie Javier Cholbi 12 SPA
7 Red Bull MotoGP Rookie Cameron Beaubier 16 USA
8 Red Bull MotoGP Rookie Kevin Sánchez 21 SPA
9 Red Bull MotoGP Rookie Cyril Carrillo 22 FRA
10 Red Bull MotoGP Rookie Matthew Hoyle 23 GBR
11 Red Bull MotoGP Rookie Markus Reiterberger 28 GER
12 Red Bull MotoGP Rookie Lorenzo Savadori 32 ITA
13 Red Bull MotoGP Rookie Sturla Fagerhaug 33 NOR
14 Red Bull MotoGP Rookie Christoph Schönberger 35 GER
15 Red Bull MotoGP Rookie Stuart Mitchell 36 GBR
16 Red Bull MotoGP Rookie Kris Turner 38 USA
17 Red Bull MotoGP Rookie Luis Salom 39 SPA
18 Red Bull MotoGP Rookie Adam Blacklock 52 GBR
19 Red Bull MotoGP Rookie Robert Gull 66 SWE
20 Red Bull MotoGP Rookie Lucy Glöckner 69 GER
21 Red Bull MotoGP Rookie JD Beach 73 USA
22 Red Bull MotoGP Rookie Cristian Trabalon 92 SPA

..
Tyckte inte Pedrosa var så imponerande i Qatar, men Stoner:tummenupp tyckte jag körde riktigt bra.
..

Stoner och Hopkins imponerade på Losail. Rossi och Pedrosa gjorde vad man kunde vänta förutom att Rossi gav upp och körde på säkra poäng. Alla övriga underpresterade tycker jag. Kanske har dom inte riktigt kommit in i hur man ska välja ut rätt däck för racen 4 dagar innan det går eller nått sånt + att banan inte verkar bjuda på spännande race heller. Så jag ser fram emot betydligt bättre race på Jerez iaf!!

Rossi har inte vunnit sedan Sepang 2006, fem raka race, och det är hans längsta svit utan seger sedan han tog sin första seger i 500 på Donington 2000.

Men han kör alltid för seger. :hihi
Jag fick mina fiskar varma efter något race förra året när jag skrev att han såg ut att ta det lite lugnare under de sista varven för att köra hem 20 poäng. Sånt gör tydligen inte Rossi :rolleyes:

Kanske dumt att tippa nu, innan träningen men det är osportsligt att invänta facit ifrån GSX-R Micke.

1. Capirex (visar att gammal är äldst)
2. Stoner (jag tror Duccarna fortsätter att gå bra, de gick bra på Jerez ifjor)
3. Pedrosa (någon får se till att Rossi missar pallen, men det måste ge höga odds iaf.)

Edwards "I see now reason for us not beeing #1 and 2 in the Yamaha-trophy" blir sämst placerade amerikan.
DePuniet fintar och låtsas kasta sig så att Checa vurpar för att hänga med i kampen om årets kraschkung, men Randy sparar på metalliclacken och kör in på topp 10.
Guintoli kör in på en trettonde plats och kopplar greppet om rookie-cup:en.
Tamada kör runt och njuter av sällskapet.

Last edited:
Om inte jag minns helt fel så satte Stoner sitt snabbaste varv på sista eller näst sista så Rossi körde nog så hårt han kunde, men med tanke på hur långt efter han blev på rakorna så fanns det väl inte så mycket mer han kunde ha gjort eller?

Om inte jag minns helt fel så satte Stoner sitt snabbaste varv på sista eller näst sista så Rossi körde nog så hårt han kunde, men med tanke på hur långt efter han blev på rakorna så fanns det väl inte så mycket mer han kunde ha gjort eller?

Exakt - Det var bara i de kurviga sektionerna Rossi hade nåt att säga till om, men knappt där heller. De omkörningar han gjorde var vackra, men troligen rätt så på absoluta marginalen. D.v.s Stoner var inte långsam om man säger så, och Rossi såg ut att få ta det på lite chans.

amerikatipset:
6. Edwards
8. Trick Daddy
9. Kung Kenny

europatipset:
1. Vale
2. Dani
3. Randy
4. Loris
5. Marco
7. Carlos

japantipset:
10. Nakano
12. Tamada

ozzietpset:
DNF Stoner
DNF Pitt

Jag fick mina fiskar varma efter något race förra året när jag skrev att han såg ut att ta det lite lugnare under de sista varven för att köra hem 20 poäng. Sånt gör tydligen inte Rossi :rolleyes:
Som vanligt är du ute och cyklar. De fyra sista varven i Quatar:

Stoner Rossi
1.57,1 1.56,9
1.56,8 1.57,1
1.56,8 1.57,1
1.56,5 1.58,7

Först på sista varvet syns att Rossi inte kör fullt. Vilket förstås beror på att han slog av helt när det var uppenbart att loppet var kört med ett par sektioner kvar att köra.

Stoner Rossi
1.57,1 1.56,9
1.56,8 1.57,1
1.56,8 1.57,1
1.56,5 1.58,7

Först på sista varvet syns att Rossi inte kör fullt. Vilket förstås beror på att han slog av helt när det var uppenbart att loppet var kört med ett par sektioner kvar att köra.
Aha, men enligt rossifuckona ger han aldrig upp, "hur hopplöst det än verkar"?

Vad svamlar du om?
Du bekräftar ju bara precis vad jag skrev, att Rossi kan backa av på tempot för att säkra sin placering :rolleyes:

Försöker Rossi dämpa förväntningarna inför Jerez?
VALENTINO ROSSI reckons that Yamaha won't be able to compete with Ducati at the next MotoGP race in Jerez and will only be able to compete once they find more power.

Rossi was quoted in Italy's biggest paper, Gazzetta Dello Sport: "Our Yamaha will never go as quick on a straight as the Ducati. Ducati and Bayliss won the last 990cc race, now they've won the first one in the 800cc class. The situation hasn't changed then, maybe they didn't really change the engine!"

Rossi said Stoner rode like 'a champion' and that he also expects Repsol Honda's hotshot Dani Pedrosa to provide him with some tough competition after pushing Rossi and matching his pace in the first few laps of the opening round.

Rossi slog av ordentligt sista varvet. Fast det var många som åkte sina snabbaste varv i det absoluta slutet av racet. Världsmästaren exempelvis.

Exakt - Det var bara i de kurviga sektionerna Rossi hade nåt att säga till om, men knappt där heller. De omkörningar han gjorde var vackra, men troligen rätt så på absoluta marginalen. D.v.s Stoner var inte långsam om man säger så, och Rossi såg ut att få ta det på lite chans.
Nej nej, han höll igen för att han vill låta någon annan vinna ibland. Precis som på Laguna Seca 2005. :rolleyes:

Last edited:
Back