Jerez -99

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Tog fram en VHS-kassett med den texten på i går kväll och tittade på inledningen av 500-racet. Vilken skillnad mot dagens svensk-kommenterade MotoGP! Intensiteten, stämningen, hur hojarna rör/beter sig och kanske framför allt kommentatorerna med Randy Mamola som understöd i depån. Det var som att jämföra nuvarande MotoGP med en SM-deltävling i Superbike.

Kocinski (!) på en blå och skenbart osponsrad Kanemoto-NSR tog starten från tredje led och låg först (med rejäl lucka) i tre-fyra varv. Laconi tvåa men gled bakåt. Criville tog så småningom täten samtidigt som Biaggi med nr 2 på sin Yamaha YZR 500 plockade placeringar och tog sig upp bakom Criville. Det hela såg så oändligt mycket mer hätskt och intensivt ut än det man ser i MotoGP i dag. Checa hade innan racet sagt till Mamola: "Without Doohan the 500-race will be like a symphony without the conductor”.

Hoppas verkligen att 800 cc kommer innebära en återgång till illvilliga motorer och tätare/intensivare race.

Strider skrev:
Bakåtsträvare. :)

Valmers har semester denna vecka...
Nej, men jag har fullt upp med att skicka telex och byta band i skrivmaskinen. Vart fan är min diabildprojektor, jag ska ju på möte strax?

Helsike vad det såg stökigt ut vid inbromsningarna efter rakan.... Kass asfalt!?

Ganska kul latt se att det var Ericsson som var sponsorn på "bågen" över start/mål! :)

Jag har alla GP-rejs sen 1994 på VHS. Dumt, för det är inte det mest åldersbeständiga lagringsmediat. Åsså är det lite tvångsmässigt, såklart. Mitt andra jag säger "sök hjälp", men jag lyssnar inte.

Jerez-99 präglades lite av Doohans krasch. Undrar hur många gånger den spelades upp i slo-mo?

"
Mattias skrev:
Jag har alla GP-rejs sen 1994 på VHS. Dumt, för det är inte det mest åldersbeständiga lagringsmediat. Åsså är det lite tvångsmässigt, såklart. Mitt andra jag säger "sök hjälp", men jag lyssnar inte. "

såå.....det är fler tokar än jag.....-det värsta med min VHS - samling är att alla banden inte är märkta...

Även jag har det mesta som sändes inspelat, GP superbike, Prosuperbike , ama, mm...
Med början runt -86 och sen hyffsat allt från -88.
Omärkt och blandat, tänkte föra över allt till digitalt, men vem fan har tid med det.

Mattias skrev:
Jag har alla GP-rejs sen 1994 på VHS. Dumt, för det är inte det mest åldersbeständiga lagringsmediat. Åsså är det lite tvångsmässigt, såklart. Mitt andra jag säger "sök hjälp", men jag lyssnar inte.
Jerez-99 präglades lite av Doohans krasch. Undrar hur många gånger den spelades upp i slo-mo?
Panasonic har en utmärkt ny DVD/HDD/VHS-recorder som testas i senaste numret av tidningen M3.
Den har en knapp på fronten som man kan kopiera till och från alla tre medierna busenkelt.
Bildkvalitén kanske inte blir bättre om du för över till DVD men de lär hålla ett tag till iaf.

Ah! Gött, nu ska jag logga in på MotoGP.com och se gamla sköna race! Men om kvaliten är låg kanske nån här kan rippa o skicka ut på det på internet i bättre kvalite?

Swedie skrev:
Ah! Gött, nu ska jag logga in på MotoGP.com och se gamla sköna race! Men om kvaliten är låg kanske nån här kan rippa o skicka ut på det på internet i bättre kvalite?

Konto på motogp.com är klart värt pengarna, typ 300-nånting kronor!

De nya racen håller ju ganska hög kvalitet, man kan se dem när man vill om man nu har missat på TV, man slipper reklamavbrott, man kan se en massa highlights, on board-video, live-sändningar från träningar och kval, mm mm....

oscar skrev:
Konto på motogp.com är klart värt pengarna, typ 300-nånting kronor!

De nya racen håller ju ganska hög kvalitet, man kan se dem när man vill om man nu har missat på TV, man slipper reklamavbrott, man kan se en massa highlights, on board-video, live-sändningar från träningar och kval, mm mm....
Och inte minst engelska kommentatorer om man kikar på hela racen och inte bara highlights! :tummenupp Gjutet att jag kommer att ha värstingkonto hela 2006 också.

Det är ju kanon att MotoGP blir mer som F-1. kanske skulle införa depåstopp också för att få lite spänning. ;)

Strider skrev:
Glöm inte att skruva lite på din Norton Manx i garaget. :hihi

DU! Den ha de dubbla överliggande kammar innan du ens var nästan påtänkt *detvarbättreförrochhojarnavarsnabbareochsåvidareochsåvidare*

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti