Jeremy Clarkson om MC

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
http://www.timesonline.co.uk/tol/driving/jeremy_clarkson/article4963194.ece

vespa385_416447a.jpg

(Jag sökte faktiskt på länken men hittade den inte här)

Som någon redan sagt i den andra tråden om
samma ämne (finns nånstans här på forumet,
ingen aning om var bara):
Clarksson är världens bästa motorjournalist.
Synd att han inte har vett nog att gilla mc! :)

Klockren! Nu vart måndagen liiite bättre... :D

PS. Jag försökte verkligen söka på länken på SH men hittade inget vettigt.

Mig gör det inget att du skapade en ny tråd med samma artikel. Den förtjänas att uppmärksammas eftersom den är så sjukt rolig.

En moderator kanske kan länka ihop de båda trådarna så att det inte ligger två stycken med samma innehåll?

Ska sanningen fram så tror jag att det bla är pga av såna här fattiga självgoda humorlösa monologer som jag tycker att Topgear är så sövande att titta på.

Jag känner mig på ngt vis tidsbestulen efter att ha tragglar igenom text likt nedanstående. Man letar efter ngn skoj twist bakom den uppenbara skoltidningshumorn.... men finner ingen.

"A word of warning, though. If you use only the front brake, you will fly over the steering wheel and be killed. If you try to use the back one, you will use the wrong foot and change into third gear instead of stopping. So you’ll hit the obstacle you were trying to avoid, and you’ll be killed.

Then there is the steering. The steering wheel comes in the shape of what can only be described as handlebars, but if you turn them — even slightly — while riding along, you will fall off and be killed. What you have to do is lean into the corner, fix your gaze on the course you wish to follow, and then you will fall off and be killed."

:trött :trött

Last edited:
Ska sanningen fram så tror jag att det bla är pga av såna här fattiga självgoda humorlösa monologer som jag tycker att Topgear är så sövande att titta på.

Jag känner mig på ngt vis tidsbestulen efter att ha tragglar igenom text likt nedanstående. Man letar efter ngn skoj twist bakom den uppenbara skoltidningshumorn.... men finner ingen.

"A word of warning, though. If you use only the front brake, you will fly over the steering wheel and be killed. If you try to use the back one, you will use the wrong foot and change into third gear instead of stopping. So you’ll hit the obstacle you were trying to avoid, and you’ll be killed.

Then there is the steering. The steering wheel comes in the shape of what can only be described as handlebars, but if you turn them — even slightly — while riding along, you will fall off and be killed. What you have to do is lean into the corner, fix your gaze on the course you wish to follow, and then you will fall off and be killed."

:trött :trött

Äh, du har ingen humor. :sissy

Killen är ju helfestlig.

Det där var ju det bästa i hela krönikan ju! :)

"What you have to do is lean into the corner, fix your gaze on the course you wish to follow, and then you will fall off and be killed."

Den var på gränsen för lång men rolig. Det är ju precis sådär mina kompisar utan hoj resonerar. Man dör i princip om man känner en kille vars systers pojkväns farsas jobbarkompis kusins morbror kör sporthoj.

Last edited:
...
text
...
...
smileys
...

Han tror verkligen inte på det här med motstyrning alltså :va

Det där var ju det bästa i hela krönikan ju! :)

"What you have to do is lean into the corner, fix your gaze on the course you wish to follow, and then you will fall off and be killed."

Den var på gränsen för lång men rolig. Det är ju precis sådär mina kompisar utan hoj resonerar. Man dör i princip om man känner en kille vars systers pojkväns farsas jobbarkompis kusins morbror kör sporthoj.

Jo jag har noterat att frasen "om jag skaffade sporthoj skulle jag köra ihjäl mig direckt" är SH mest uttjatade skämt bland de som ej kan producera egna lustigheter, näst efter "har du provat att borra" och "ligga?" då förstås. Men grejen är ju att det ju aldrig varit roligt ens från början :D

Nej jag tycker det här var lika boring som filmen Teo lade upp, när rubricerad körde trehjulig motorcykelbil till och på möten. Det räcker ju liksom inte.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage