Superbike Roger
Vadå?
Agrol har bra 20 liters dunkar med vridbar pip perfekta till soppa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
hehe tackNr:18 skrev:Kan efter samtal med Kenneth Lodnert meddela att jeepdunk med sprint är ok. Man behöver INTE kassera bra dunkar.
Nr:18 skrev:Kan efter samtal med Kenneth Lodnert meddela att jeepdunk med sprint är ok. Man behöver INTE kassera bra dunkar.
Varför i hela friden skriver de inte det för då från början? Det finns väl knappt jeepdunkar utan sprint???Nr:18 skrev:Kan efter samtal med Kenneth Lodnert meddela att jeepdunk med sprint är ok. Man behöver INTE kassera bra dunkar.
Nr:18 skrev:Kan efter samtal med Kenneth Lodnert meddela att jeepdunk med sprint är ok. Man behöver INTE kassera bra dunkar.
HW skrev:Lodnert i all ära men hur fan kan han säga så? Har dom på dommarkonferensen bestämt och formulerat ett förbud mot jeepdunkar utan att specificera vad som egentligen är förbjudet? Och är i så fall en jeepdunk med sprint ingen jeepdunk?
Jag har ett par jeepdunkar men jag kallar dom för bensindunk, får jag använda dom då oavsett sprint? Är det kanske ännu en godtycklig regel, en bra jeepdunk är ok, en dålig är förbjuden?![]()
/HW
Jeepdunksförbudet ska enligt Lodnert basera sej på att vägtransport i jeepdunk utan sprint inte är tillåtet enligt lagen om farligt godstransporter. Däremot är det tillåtet att förvara soppa i jeepdunk. Detta betyder att vi bryter mot lagen när vi kör soppan till banan, men inte när vi förvarar den i depåtältetBj.O.rn skrev:Surrade med sköld om jeepdunksförbudet, han kunde inte minnas att
något sådant yppats vid någon dommarkonferens. Jeepdunk hävdar jag vara bland det bästa kärlet att förvara soppa i, det är vad den togs fram för en gång i tiden..
Delar av det där pappiret med regelförtydligande verkar således vara en groda.. Skruvkork förresten! det heter det väl inte Skruvlock i sådana fall,eller ska vi sätta i vinkorkar med hemskurna gängor i dunkarna?
/B
Nr:18 skrev:Jeepdunksförbudet ska enligt Lodnert basera sej på att vägtransport i jeepdunk utan sprint inte är tillåtet enligt lagen om farligt godstransporter. Däremot är det tillåtet att förvara soppa i jeepdunk. Detta betyder att vi bryter mot lagen när vi kör soppan till banan, men inte när vi förvarar den i depåtältet![]()
Endast vid sprintracestavgren skrev:Innebär det här att man kan lämna in protest mot dom som har jeepdunkar och kör om en?
Skulle tippa på att det är något med att det skulle kunna slå gnistor om dem!?
...eller så kan de läcka, med det låter precis lika otroligt!
Du kan använda vilken dunk du villMen, så hittade jag den här tråden. Går det att köpa icke ok jeepdunkar? Hur ser man skillnad på dom som är ok och inte? Det där med sprint har jag inga som helst konkreta minnen av att jag har sett nån gång?Fast teflonminnet är inget att lita på å andra sidan
![]()
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen