Japp då var de min tur idag

Mr.Steen

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Sep 2004
Hoj
Gsx-r Turbo x2. Hayabusa Turbo 445hk
Lyckades parkera hojen i ett dike idag :kocko :mad:
Hur lyckades jag med detta kan man ju fråga sig. Allt började med att jag hämtade min tjej på Marstrand, sedan begav sig färden hem mot lilla Skogome, halvägs hem så börjar oljelampan blinka lite då och då = lite 2taktsolja, och till råge på det så var jag tvungen att slå på reserven för att bensinen var på väg att ta slut, och ingen mack i närheten :mad: sedan får jag se skylten "kornhall 6 km" yess snart hemma :banana kanske klarar mig på oljan o soppan. Iaf så körde jag på en liten väg, som var ganska dålig med stora hål i vägen. Kommer till en sväng åker ner i en gropp och tappar nästan balansen kommer ganska långt ut i kurvan då ser jag att hela kruvan är full med grus, får panik o låser framhjulet i grusen och åker ner i ett dike, flickvän landar på mig. Konstaterar alla både jag o tjejen klarat oss utan skador. Hojen klarade sig också mycket bra tack vara det blöta gräset i diket. Men det jag blir lite små sur på. När vi försöker få upp hojen ur diket så åker 5-6 bilar förbi o kollar som fan, men ingen stannar o hjälper till bara bromsar lite o kollar på oss. :huvet :huvet Vad hade ni gjort?

Bifogat

• sporthoj.JPG
    sporthoj.JPG
    91.3 KB · Visningar: 55
  • sporthoj 2.JPG
    sporthoj 2.JPG
    59 KB · Visningar: 59
  • sporthoj 3.JPG
    sporthoj 3.JPG
    79 KB · Visningar: 59
Steen_Tzr skrev:
Lyckades parkera hojen i ett dike idag :kocko :mad:
Hur lyckades jag med detta kan man ju fråga sig. Allt började med att jag hämtade min tjej på Marstrand, sedan begav sig färden hem mot lilla Skogome, halvägs hem så börjar oljelampan blinka lite då och då = lite 2taktsolja, och till råge på det så var jag tvungen att slå på reserven för att bensinen var på väg att ta slut, och ingen mack i närheten :mad: sedan får jag se skylten "kornhall 6 km" yess snart hemma :banana kanske klarar mig på oljan o soppan. Iaf så körde jag på en liten väg, som var ganska dålig med stora hål i vägen. Kommer till en sväng åker ner i en gropp och tappar nästan balansen kommer ganska långt ut i kurvan då ser jag att hela kruvan är full med grus, får panik o låser framhjulet i grusen och åker ner i ett dike, flickvän landar på mig. Konstaterar alla både jag o tjejen klarat oss utan skador. Hojen klarade sig också mycket bra tack vara det blöta gräset i diket. Men det jag blir lite små sur på. När vi försöker få upp hojen ur diket så åker 5-6 bilar förbi o kollar som fan, men ingen stannar o hjälper till bara bromsar lite o kollar på oss. :huvet :huvet Vad hade ni gjort?

Vad skulle du i diket å göra?

Bra att ni klarade er oskadda.

Steen_Tzr skrev:
. Men det jag blir lite små sur på. När vi försöker få upp hojen ur diket så åker 5-6 bilar förbi o kollar som fan, men ingen stannar o hjälper till bara bromsar lite o kollar på oss. :huvet :huvet Vad hade ni gjort?

samma hände mig engång.. bara det att hojjen låg mitt i vägen och jag i dikeskanten med blod pissande ur knät (hade inga skydd på mig :rolleyes: ).. stackars bilarna åkte slalom mellan mig och hojen.. :kocko
fattar inte hur vissa tänker, jag hade slängt mig ner i diket på studs och hjälpt dig...

skönt att ni klarade er oskadda btw, hojen ser ju inte så farlig ut heller, bara att tacka och ta emot :)

Tur att ni klarade er, va de Kanehallsvägen ni åkte på?
Troligtvis bland de sämsta vägarna man kan åka på!

Tur att ni klarade er. Fifän vilka krafter det blir när man flyger av vägen. Det är inte som med moppen känner man ju ganska omgående!

Lite mysko att folk inte stannar när de ser en olycka. Jag såg en "lättare" mc olycka i jkpg där en tjej hade fått punka på framhjulet och vält hojen. Hon låg på vägen och hade ont i axeln. Jag stannade direkt och var där och kollade hur hon mådde. Vi var nog 5 pers där efter några minuter!? Det var en tjurig jävla gubbe som ville ta kommandot och var spydig mot alla så jag lät honom göra det....orkade inte stå där och dribbla. När en av oss hade ringt ambulans så åkte jag därifrån.

_anders skrev:
Tur att ni klarade er, va de Kanehallsvägen ni åkte på?
Troligtvis bland de sämsta vägarna man kan åka på!

Det kan mycket väl stämma, för vägen var mycket dålig..
Varit ute o vaxat hojen idag, blev knappt några märken. Blinkers o bakspeglar ja precis allt sånt som brukar gå sönder klarade sig :banana :banana Bara en kåpa som skall bytas och sedan lackas

Mvh/// Steen

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...