Markus skrev:Det var väl inte direkt SSU ungdomar som låstes in, som SÄPO påstod utgöra en risk för "inhemsk terrorism" ?
Nej, men det var knappast heller uteslutande kravallungar.... Fanns säkert en tillräckligt stor del idioter det är en av anledningarna till att jag inte brytt mig om den här tråden men i hans liknelse verkar han dra ett likhetstecken mellan de som var där och brottslingar..
Min jämförelse var för att passa in mer på Olas sporthojsjämförelse och samtidigt i ämnet för tråden men vi kan väl ta ett annat exempel, du blir stoppad av dörrvakten vid favoritkrogen. Han anser att du är för packad och vill inte släppa in dig. Du har inte spytt ner någon eller börjat slåss men det är hans bedömning och du får rätta dig efter den. Det är j-t naivt att tro att detta gäng var några fredsälskande stackare som tog stor skada av att tvingas vara på samma ställe i flera timmar. Demonstrationerna har varit våldsamma vartän i världen de har hållits men som vanligt är det väl bara i Svedala vi måste förödmjuka oss själva genom att dra ordningsmakten inför rätta i stället för upprorsmakarna.