Jaldung friad i hovrätten

Chrille skrev:
Det kan också vara så att grabbenn kommit hemhojande från högstadiet på tramcykeln och sett sporthoj.com, "Coolt, men jag får nog ljuga lite om min ålder så att folk tar mig på allvar....."
Nej, han har ju en "dyr" hoj. Det har man väl inte råd med på högstadiet. Jag tror fortfarande att han är en Rastafaripräst.

Markus skrev:

Jag skulle vilja göra upp med han för att han är ett svin som låser in folk oberättigat. Ifall han inte blir fälld så är det ju fritt fram för polisen att börja göra det hela tiden. Det är ju helt uppenbart att han är skyldig till brott så då ska han fan dömas för det också.

t-rex skrev:
Min gissning är att More sitter på en skola, och har glömt att logga ur.

Det finns ingen möjlighet att någon skulle vara så genuint hjärndöd som han ger uttryck för just nu, det måste vara en "kompis"

Ja....tänk vad utvecklingen gått framåt,dom har tom datorer på förskolorna nu för tiden.

honkiie skrev:
Jag skulle vilja göra upp med han för att han är ett svin som låser in folk oberättigat. Ifall han inte blir fälld så är det ju fritt fram för polisen att börja göra det hela tiden. Det är ju helt uppenbart att han är skyldig till brott så då ska han fan dömas för det också.

Det kan väl inte vara helt uppenbart då han uppenbarligen friades?
Hur menar du att det var oberättigat, och på vilket sätt har hovrätten ignorerat det faktumet?

Ps. Han blev friad.

Markus skrev:
Det kan väl inte vara helt uppenbart då han uppenbarligen friades?
Hur menar du att det var oberättigat, och på vilket sätt har hovrätten ignorerat det faktumet?

Ps. Han blev friad.

vi har demonstrationsrätt i sverige och att barikadera (stavning?) in en massa demonstranter innan dom ens börjat demonstrera är jävligt fel. Såsom jag har förstått det så beordrade han just det. Att han blir friad kan bara bero på att han är/var? polischef.

honkiie skrev:
vi har demonstrationsrätt i sverige och att barikadera (stavning?) in en massa demonstranter innan dom ens börjat demonstrera är jävligt fel. Såsom jag har förstått det så beordrade han just det. Att han blir friad kan bara bero på att han är/var? polischef.
Så man skulle släppt ut dem på gatorna och låtit dem kasta sten i ett par timmar innan de kunde infångas?
(grov generalisering)

Esquire skrev:
Så man skulle släppt ut dem på gatorna och låtit dem kasta sten i ett par timmar innan de kunde infångas?
(grov generalisering)

Ja. Tveklöst ja. Däremot då dom börjat kasta stenar så är det bara skrapa bort numret från visiret och börja veva, sen spelar det fan ingen roll om det regnar

honkiie skrev:
Att han blir friad kan bara bero på att han är/var? polischef.

Eller på att två olika instanser ansåg att han med den information han hade fattade rätt beslut.

Det var terrorister där, det är min 100%:iga övertygelse. Även SÄPO:s enligt artikeln. Vad som är en "4 på en 5-gradig skala" framgår dock inte med önskvärd tydlighet.

honkiie skrev:
Ja. Tveklöst ja. Däremot då dom börjat kasta stenar så är det bara skrapa bort numret från visiret och börja veva, sen spelar det fan ingen roll om det regnar

Den dagen svensk polis har tillgång till vattenkanoner, tårgas och gummikulor är jag beredd att hålla med dig. Tills dess: Lås in packet!

Gixxer-Anders skrev:
Den dagen svensk polis har tillgång till vattenkanoner, tårgas och gummikulor är jag beredd att hålla med dig. Tills dess: Lås in packet!

Axén Olin ville att Stockholmspolisen skulle få kanoner, vet inte vad som hände med det förslaget.

Tycker det är självklart att polisen ska jobba brottsförebyggande så mycket som möjligt. Att släppa ut packet och vänta på att stan ska krossas är ju en löjeväckande tanke. Bra gjort av polisen och nu hoppas jag att rättshaveristerna inte får upp det här i HD. Vilket slöseri med skattepengar.

Ninjaboy skrev:
Tycker det är självklart att polisen ska jobba brottsförebyggande så mycket som möjligt. Att släppa ut packet och vänta på att stan ska krossas är ju en löjeväckande tanke. Bra gjort av polisen och nu hoppas jag att rättshaveristerna inte får upp det här i HD. Vilket slöseri med skattepengar.

Jag tycker vi ska låsa in alla som kör sporthoj för de kommer ju osvikligen bryta mot lagen i framtiden.

Coola Ola skrev:
Jag tycker vi ska låsa in alla som kör sporthoj för de kommer ju osvikligen bryta mot lagen i framtiden.
Det var väl en kass jämförelse. Säg så här i stället. Det pågår en "mc-fest" med tvivelaktigt klientel i Göteborg där halva stan redan slagits sönder, då dyker ytterligare en mc-klubb upp och vill delta i "festen". Själv tycker jag att det är helt ok att hindra dem att delta. Men det är bara jag som sätter sunt förnuft framför absolut "rättvisa". :rolleyes:

Ninjaboy skrev:
Det var väl en kass jämförelse. Säg så här i stället. Det pågår en "mc-fest" med tvivelaktigt klientel i Göteborg där halva stan redan slagits sönder, då dyker ytterligare en mc-klubb upp och vill delta i "festen". Själv tycker jag att det är helt ok att hindra dem att delta. Men det är bara jag som sätter sunt förnuft framför absolut "rättvisa". :rolleyes:

Det var skönt att höra att du ser på alla politiskt aktiva på vänsterkanten som potentiella terrorister och brottslingar.... :rolleyes:

korvgubbe skrev:
Det var skönt att höra att du ser på alla politiskt aktiva på vänsterkanten som potentiella terrorister och brottslingar.... :rolleyes:

Det var väl inte direkt SSU ungdomar som låstes in, som SÄPO påstod utgöra en risk för "inhemsk terrorism" ?

Ninjaboy skrev:

Det lustiga är ju att inga brottslingar eller terrorister befann sig på Hvitfeldtska när polisen spärrade av skolan. Så din jämförelse var också rätt kass.....

Coola Ola skrev:
Det lustiga är ju att inga brottslingar eller terrorister befann sig på Hvitfeldtska när polisen spärrade av skolan. Så din jämförelse var också rätt kass.....

Ej retorisk fråga:
Vilka var det som var där då? Vem lurade polisen att det var dummisar?

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back