Jakten på det perfekta grillspettet.

Ni har glömt nästan det viktigaste/godaste.
Majskolvar som man smaksätter med t ex salt och smör efter grillning. :tummenupp

Majskolvar som man smaksätter med t ex salt och smör efter grillning. :tummenupp

Word!
att de skulle ta två sidor innan de viktigast kom med majskolv och riktigt smör:D sedan sitter skinnstället perfekt.

Färsk potatis som man grillar på spett är grymt gott, speciellt om man penslar det med citronsmör. Jag brukar antingen köra några potatisspett vid sidan om nötspettet/lökspettet/majsspettet eller lägga potatisen i folie direkt på kolet.

kött fifan!:yoparty

nämen, typ champinjoner, paprika (olika färger), broccoli och sen som sagt något kött.. och allt ska vara indränkt i någon go grillmarinad! hungrig jag blev nu :drool

Kyckling ska alltid marineras med Sambal, Vinäger, vitlök och Hooooning.
gottigott. Gott.

EDIT:
Jag tror jag faktiskt fått det perfekta.
Förrätt: Hemrökt vildsvinsfilé grillad på spett.
Varmrätt: Hemmarinerad snöripa med couscous, Spettgrillad. (gillar inte couscous, men tydligen kan det vara grümt om man gör rätt..)
Efterrätten har jag glömt. Var nog för bra, allt det andra. Minns bara att det serverades i champagneglas. Säkert skitgott.

Last edited:
Steklök, de man köper i nätpåse.

Knipplök är däremot schysst att ha i sin mangosalsa som man avnjuter med en glacead laxsida eller en helstekt fläskfilé.
gul_stekloek_roedloek.jpg

Skall köpas och hamna på grillen! Grillad lök med tillhörande köttbit och tzatziki går inte att misslyckas med!

Penslade med caramba grillolja... mmmm

Last edited:
Själva grillspettet kör jag Webers grillspettskit.
Platta grillspett på ställning så dom går att snurra utan jomjomet inte följer med runt + ställningen som gör att inte spettet brinner fast i gallret:tummenupp
Finns ngt liknande grillspett utan ställning på ÖB,Rusta el liknande för den snåle:arsele

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon