Stor sjangs att de ens har jaktsäsong i det land du verkar befinna dig i.Kajan skrev:2309746bara en månad tills säsongen börjar!![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Stor sjangs att de ens har jaktsäsong i det land du verkar befinna dig i.Kajan skrev:2309746bara en månad tills säsongen börjar!![]()
Olsson skrev:2301497Problemet med pilbågsjakt är väl att det sticker väl lite i folks ögon antar jag.
LazBoy skrev:2291421Vad tjänar den för syfte, egentligen? Det ger rika knösar bättre självförtroende och de krakar som äger marken en slant i plånboken. Annars är det väl inte mycket för världen?
UltraMarine skrev:2295648När jag läser ditt inlägg märker jag att det är ju helt utan innehåll?! Vilket kanske är symptom för något?
Jag äter kött men jag gillar inte snacket, mentaliteten och machomyten hos de jägare jag träffat.Vapenfetishister får mig att må illa!
Hur många är det som bara jagar för att få mat på bordet?
Jägarna på bilden är ju inte några fattiga-måste-jaga-för-att-få-mat-till-barnen utan de gör det som nöje! och det är det som är det sjuka!
KTM660SMC skrev:2313227
...och var i ligger felet i att njuta av jakt? Jakt är ett skonsamt/moraliskt sätt att tillvarata kött om du jämför med dagens komersiella köttproduktion.
Markus skrev:2310278Stor sjangs att de ens har jaktsäsong i det land du verkar befinna dig i.![]()
Nyteknik skrev:2291068Vad tycker ni om detta? Nordamerikaner som åker till afrika och skjuter flodhästar, elefanter och gud vet vad men pilbåge.
Länk
![]()
...och var i ligger felet i att njuta av jakt? Jakt är ett skonsamt/moraliskt sätt att tillvarata kött om du jämför med dagens komersiella köttproduktion.
Jakt är ett skonsamt/moraliskt sätt att tillvarata kött om du jämför med dagens komersiella köttproduktion.
Markus skrev:2313509Helt rätt, men inlägget du svarade på berörde snarare nöjesjakten som verkar ha lite med köttproduktion eller tillvaratagande.
Frågan är ju om det är okej att skjuta djur enkom för att skjuta dem, ingen lär ju bjucka på Hippo Ragu på stäppen så att säga.
Uhmm och om du inte gick ut och jagade så antar jag att du vet att de olika djurbestånden skulle öka rätt brutalt? Vilket leder till mer mc/vilt olyckor... heheOlsson skrev:2313863Så gott som all jakt 2006 i sverige är nöjes jakt. Jag knatar då inte ut i skogen för att det är tråkigt. Men jag tycker det är viss skillnad på att åka till Afrika o skjuta divere djur som en guide pekar ut, och att lyssna på ett taxdrev ett par timmar och skjuta ett rådjur här hemma i Sverige.
Att ta vara på det man skjuter är en självklarhet och det mesta kött som vi äter här hemma är faktiskt vilt ( med undantag för lokalt slaktade grisar och kor). Att gå ner på affären och köpa fläskfile som kommer från fan vet var skulle jag aldrig göra.
Edit: Till helgen blir det grillat vildsvin.. Smakar som fläsk fast 10 ggr godare, rekomenderas![]()
MDM skrev:2313899Uhmm och om du inte gick ut och jagade så antar jag att du vet att de olika djurbestånden skulle öka rätt brutalt? Vilket leder till mer mc/vilt olyckor... hehe
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|