2296788 1. Japp, du har missat nagot. Jag har inte tankt att argumentera for nagot. Jag bara tog fram en punkt som ar vanligt forekommande och som jag anser ar dubbelmoral. Tar man upp debatten jakt/ icke jakt brukar det bara bli en massa skitkastande (vilket har bevisats). Kommer nagon med nagra valformulerade argument mot jakt sa kanske jag kan slanga in nagra motargument men: "jagare ar bonnlappar o tontar", tja, vem fan bryr sig!
2. Att nagon forsoker vara hjalte ar nog a) nagot som speglar din asikt om jagare overlag (ref 5), eller b) du har traffat en idiot, som f.o. brukar kunna patraffas i de flesta sammanhang.
3. Om jakten nu ska betecknas som samhallsnytting verksamhet sa gor ju jagarna tydligen en insats eftersom de tar hand om nagot som staten annars skulle gora, da blir det mer pengar till exempelvis sjukvard eller forskning. Sen att staten ska ta hand om allting ar din asikt. Sjalv vill jag inte satta for mkt i handerna pa den nya poliker-pamp-klassen i samhallet.
4. ref tidigare inlagg o 3. Vada samhalls perspektiv? Naturvarden ar en del av jakten. Det ar min asikt o jag lever som jag lar.
5. Verkar som du har att gora med de mest lysande exemplaren av jagarkaren.