Jahapp, hjärntvättade polare av homosapisens'sangria

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

Det som jag (och jag tror Järnmicke oxå) är emot är att de flesta "karlar" är toppstyrda av sina fruntimmer, iaf verkar hans och mina polare vara det, och det är ganska irriterande, speciellt när man vet att polarn kanske till och med BEHÖVER en lugn stund med lite fiske, skitsnack och en folkbärs. Men istället är tanten hans så rabiat så hon inte kan låta karln vara ifred för då börjar gnället och den psykiska terrorismen. DET är vad vi retar oss på.

Men det är väl inte tantens fel? Snarare killens om du frågar mig. Eller hur resonerar du? :va

Det är jag oxå. Med fördelen att jag inte behöver be min bättre hälft "om lov" när jag vill göra saker, lika lite som att hon behöver be mig om lov.
Det som jag (och jag tror Järnmicke oxå) är emot är att de flesta "karlar" är toppstyrda av sina fruntimmer, iaf verkar hans och mina polare vara det, och det är ganska irriterande, speciellt när man vet att polarn kanske till och med BEHÖVER en lugn stund med lite fiske, skitsnack och en folkbärs. Men istället är tanten hans så rabiat så hon inte kan låta karln vara ifred för då börjar gnället och den psykiska terrorismen. DET är vad vi retar oss på.

Fasiken! Där blev vi helt plötsligt lite eniga! Men jag vet inte om jag uppfattade att järnmickes kompisar var utsatta för det trycket, uppfattade det mer som att de valde det själv...

M.a.o. relationer är svåra och tar viktig tid från våra manliga behov!

Men det är väl inte tantens fel? Snarare killens om du frågar mig. Eller hur resonerar du? :va

Beror väl på hur man ser det. Om vi transfererar problematiken till följande exempel så ser du hur jag menar.

En gubbe som spöar sin kärring. Är det kärringens fel så för att hon inte slår tebax?

Visst, lite extrem jämförelse, jag vet, men bara för att poängtera vad jag menar. Det är klart att man blir sur på polarna oxå för att de låter sig hunsas, men många orkar inte med tjafset och istället böjer sig för husfridens skull.
Jag vet hur det där är för jag har själv varit hunsad i yngre år, men no more.
Min tant vet att jag e stenhård på dom här punkterna och hon rättar sig i leden, hon till och med pushar mig däråt ibland när jag böjer mig utan att tänka på det.

Beror väl på hur man ser det. Om vi transfererar problematiken till följande exempel så ser du hur jag menar.

En gubbe som spöar sin kärring. Är det kärringens fel så för att hon inte slår tebax?

Visst, lite extrem jämförelse, jag vet, men bara för att poängtera vad jag menar.

Nja, isf är det tantens fel att hon inte anmäler gubben.

_Min_ poäng är att var och en i ett förhållande måste se till vad man måste få göra, vad man är villig att avstå samt vilka kompromisser man kan göra med den andra parten. Allt handlar om balans.

/Dåkctor Fil

Tjejerna är som dom är det går inte att ändra. Det är väl upp till dina polare att göra något åt det. Dom är ju inte tvingade att vara ihop med dessa personer. Självförvållat. Tror vissa vill bli lite toffel så man har något att skylla på för att slippa undan ibland.

Dom behöver nog skaffa sig lite självkänsla och självförtroende innan dom ska vara ihop med några tjejer.

Hade dom det kan man tala om för sin tjej att jag åker bort en natt med polarna. Jag stänger av telefonen vi hörs när jag kommer hem.

Last edited:
Tror vissa vill bli lite toffel så man har något att skylla på för att slippa undan ibland.

Slippa undan tolkar jag som att de gör något med polarna som egentligen inte är särskilt roligt och helst slipper. Varför ska det dumpa en tjej för att göra något de helst slipper undan?

Fler fruntimmer borde inse att det inte är nån jävla hundvalp de skaffar när de grejar en pojkvän. Kan man inte "släppa" sin partner då och då så ska man fan inte ha nåt förhållande, allt enligt min mening.

Helt och hållet rätt uppfattning.

Jag råkar ha turen att ha en flickvän som kan släppa iväg mig, och vice versa.
Känns så bra att ha det så då jag kanske inte är road av att sitta och lyssna på när hon pratar om damers triviala problem med 15 andra tjejer. Likaså är nog inte hon heller sugen på att vara med när jag är på grabbkväll och stämningen blir lite mer grabbig och matcho.

Ingen... jag repeterar INGEN skall behöva vara styrd av någon annan. Varken en kille eller tjej.

Dock så är det min ovetenskapliga uppfattning att tjejer oftare är mer kontrollerande...

Mm sånt är tråkigt. Som när man frågar en kompis om han ska vara med på t ex en fest 4 veckor framåt. Å får som svar att han ska se om han är LEDIG då. Vilket innebär att just då är det inget som är bestämt men det kan ju bli beroende på vad tjejen bestämmer. Varför inte då boka upp sig direkt om då inget är bestämt! :va

\Masonit

Det där är skit jobbig. Man planerar en skön och härlig grabb kväll. Dricka bärs, surra skit, skryta om bravder och erkänna pinsamheter.
(Neeej det sista tar vi bort. Vi grabbar gör aldrig fel).

Sen sitter det alltid någon mer eller mindre konstant i luren, någon smsar för fullt hem. Och en tredje går hem klockan 10 efter ett telefonsamtal.

Enda sättet att råda bot på detta är följande.
1. Boka "grabbkvällen" (men säg annat för bövelen ) med deras respektive.
2. Mobilerna läggs i en gemensam korg.
3. Boka långt i förväg och påminn hela tiden.
4. Inga respektive får vara med.

Med lite tur fattar dina tröga/tråkiga polare din pik, lika deras tanter.

Slippa undan tolkar jag som att de gör något med polarna som egentligen inte är särskilt roligt och helst slipper. Varför ska det dumpa en tjej för att göra något de helst slipper undan?

T.ex när någon polare frågar ska du med ut och åka båt i 3dar och kröka satan. Då skyller nog många gärna på tjejen och säger nej jag får inte. Då är det lite praktiskt att vara toffel. Lätt att skylla på något. Sen kanske tjejen inte alls har något emot det men det är lättare att skylla på henne.

Helt och hållet rätt uppfattning.

Jag råkar ha turen att ha en flickvän som kan släppa iväg mig, och vice versa.
Känns så bra att ha det så då jag kanske inte är road av att sitta och lyssna på när hon pratar om damers triviala problem med 15 andra tjejer. Likaså är nog inte hon heller sugen på att vara med när jag är på grabbkväll och stämningen blir lite mer grabbig och matcho.

Ingen... jag repeterar INGEN skall behöva vara styrd av någon annan. Varken en kille eller tjej.

Dock så är det min ovetenskapliga uppfattning att tjejer oftare är mer kontrollerande...

Låter sunt. Hade det så med min fd sambo. Inga problem alls. Tror nog många har hamnat i detta styrda läget och sen orkar dom inte göra något åt det utan bara accepterar att det är så. Skulle inte stå ut 5min med någon som vill ringa och kolla upp en hela tiden eller inte kan låta en åka iväg och vara ifred en stund.

Last edited:
Jag tycker synd om människor som tvingar andra att göra något som dom mycket väl vet att den andra inte vill.
Det märks ju direkt på någon om dom tvekar eller inte är så på när man föreslår något. Då tycker jag att man backar o ger dom chansen att säga nej.
Vill någon spendera tid med en så gör dom det.
Det går ju inte att njuta av någons sällskap om man har tvingat dom att stanna. Hur kan man göra det?

Hade en väninna en gång som försökte tvinga mig till allt möjligt så som en del fruntimmer beskrivits i denna tråden och jag fick psykbryt. Vill man ha en morsa bor man kvar hemma. Man skall respektera varandra som vuxna människor. Men då skall killarna ha stake nog att säga ifrån om tanterna inte fattar galoppen..annars ärdom lika jävla patetiska som ina gnälliga respektiva. Det finns inget som ger mig mer rysningar än obalansade par..en bossig kärring o en vek karl.

Flickvänner som känner att dom måste ha en knähund kanske skall tänka över just det och skaffa ett djur som kan följa dom runt.

Vilka toffelpolare du har! :hihi

Nej men seriöst, finns inget värre. Samma sak med bl.a. en av polarna. Han kan ändra allt planerat om han ska vara med ett jävla fruntimmer (läs: råtta) en helgkväll. Men om man frågat om de inte skulle kunna komma över på *aktiviteten* så låter det jämt "Nej vi har bestämt det här sen i tisdags". :näsblod

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8