Jahapp de ryktas om en ny kung på bulten.

Status
Ej öppen för fler svar.
Varför inte bara låsa/ta bort alla såna här trådar om körning på tid på allmän väg? Det enda de bidrar med är ju fler olyckor...

Varför inte bara låsa/ta bort alla såna här trådar om körning på tid på allmän väg? Det enda de bidrar med är ju fler olyckor...

Skulle man ta bort / låsa alla trådar som kan leda till olyckor så blir det inte mycket kul kvar på sporthoj.

Skulle man ta bort / låsa alla trådar som kan leda till olyckor så blir det inte mycket kul kvar på sporthoj.

Man behöver väl inte generalisera och ta bort allt som kan leda till olyckor, men just allt bultensnack om tider osv bidrar nog inte till något positivt, vare sig här på SH eller för oss hojåkare ute på vägarna i verkligheten.

Idiot nummer ett överlever sin rekordkörning på allmän väg och lägger ut filmen på Internet för allmän beskådan. Ytterligare 100 idioter tycker att det verkar ashäftigt och försöker själva slå tiden. För att kunna slå den idiotiska tiden måste man köra med ytterst små marginaler och ha tur att det inte kommer bilar på fel ställen. 90 av idioterna misslyckas med att slå tiden och ger upp. Sex av idioterna kör av vägen och blir skadade. Tre av idioterna kör ihjäl sig själva, varav en tar med sig en annan i graven. Den sista idioten slår tiden och lägger ut filmen på Internet. Så är vi tillbaka på ruta ett.

Med risk för att bli sedd som en moralkärring (Vilket många redan gör för övrigt) så kan jag faktiskt inte annat än hålla med.

Körning med tidtagning hör helt enkelt inte hemma på allmän väg. För att klå rekord måste man tänja på gränserna och mer eller mindre reducera alla säkerhetsmarginaler och det leder till att man blir farlig.
Om det bara var ens eget liv man riskerade så skulle jag inte bry mig alls. Det blir ju självsanerande. Tyvärr så kan man ta andra med sig även med hjälp av en motorcykel.

Och lägger man ut filmer på det på internet så slutar det med att polis och media får klorna i den och det skapar en massa onödig negativ publicitet kring oss motorcyklister. Samt ökar polisens bevakning av hojar.

Så ni som gnäller på att polisen är tjuriga med miniskyltar och blinkers. Just sådant här får kollektivet hojåkare att framstå som en bunt idioter i allmänhetens ögon och eftersom polisen inte var på plats så ger dom igen genom att ta för det dom kan. Dom bötfäller miniskyltar och blinkers istället. Så fungerar det. Det framstår i media som att alla sporthojåkare drar bombarrepor med tidtagning på bulten och bogan och när polisen sedan stoppar en förare så tänker dom att han/hon ska inte slippa böter för den där ganska larviga grejen med miniskylt. Det minskar helt enkelt sannolikheten för att någon enda sporthojsåkare ska få rapporteftergift för mindre saker.

Jag njuter....luktar på blommorna och skogen......ryktas om att jag är långsammast.
Är jag cool,häftig,brudmagnet osv nu i Era ögon? He he he

Last edited:
Varför verkar alla tro att gatuåkare är helt pantade i huvuet:huvet . Förstår man inte att de flesta av dessa tids körningar är på tidiga mornar när det inte är så mycket trafik. Ofta används även vakter som håller koll på allmämheten så de inte kommer till skada:tummenupp . Det ser jag som en självklart. Sen utsätter sig föraren själv för risk, men sist jag kollade så levde vi i ett fritt land och man gör vad man vill med sitt liv.

Bara att starta trådar i detta ärendet måste väl krävas en IQ sub 65...........

Och Kali, Ett FRITT land innebär mig veteligen inte att man får bryta mot lagar som man själv vill?????

Varför verkar alla tro att gatuåkare är helt pantade i huvuet:huvet . Förstår man inte att de flesta av dessa tids körningar är på tidiga mornar när det inte är så mycket trafik. Ofta används även vakter som håller koll på allmämheten så de inte kommer till skada:tummenupp . Det ser jag som en självklart. Sen utsätter sig föraren själv för risk, men sist jag kollade så levde vi i ett fritt land och man gör vad man vill med sitt liv.

Ja du är ju tjej så man behöver inte ens kommentera ditt inlägg iof.

Det kommer väl säkerligen en dag då man träffar på en intelligent tjej också, det har pappa sagt att det faktiskt finns nånstans.

Ja du är ju tjej så man behöver inte ens kommentera ditt inlägg iof.

Det kommer väl säkerligen en dag då man träffar på en intelligent tjej också, det har pappa sagt att det faktiskt finns nånstans.

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl

Men de har jöö vakter jööö...det är ju en självklarhet vid tidtagning på allmän väg :rolleyes:

:huvet

Kan även vara så att hon råkar vara lite mer insatt i denna tidsjakt en tidig morgon än vad du är...
Vakter fungerar säkert bra om man kör illegalt 402 meters-race. Jag har dock lite svårt att se att vakter skulle bli effektivt på en längre vägsträcka som har en massa påfarter och boende längs med den. Men det är klart, tillräckligt många så kan man täcka upp.

Undrar...
...om alla som är så snabba på allmänna vägar och sätter "rekord" är lika snabba och duktiga på bana också!? Eller?

Annars tycker jag som många andra att sånt hör inte till på allmänna vägar. Inte värt risken, speciellt för de andra medtrafikanter.

//Dio

Intressant fråga

Ja va tvungen att snacka lite med Lameriders

Karlskoga 1.11

Gotland ring 1,32

Anderstorp 1,46

Nurburgring ca 8 min bridge to gate och enligt dem så är detta Ärliga tider o inga snackartider..

Om man säger såhär varför åker folk sporthoj e de för att åka lagligt?? Skärp er förfaan man åker sporthoj sportigt o inger annat o vad innebär detta?? jo olyckor händer och kommer alltid hända..

Sen e de så kul att läsa alla moralkärrings inlägg,efter att ha hört en del rykten om de absolut duktigaste och präktigaste människor här på SH,så börjar man förstå att de e de lugnaste vattnen de värsta fiskarna lever..
Kan ha en förklaring till att en del blir så arga och anti dessa trådar..

Vakter låter bra i oinsattas öron, men mje..det funkar inte riktigt.

Fan va härligt o täcka upp med 1000 vakter överallt o föraren känner sig bombsäker, bara träd o sånt småtjaffs vid sidan av vägen att bry sig om.
Men oj, där kom Nisse Hellberg körandes o bryr sig inte om att det står en tatuerad bonnläpp från city o försöker stoppa honom, vad gör vi nu?
Ropa på kom-radion till nån av de andra tusen vakterna längre fram att de ska springa ut från sitt gömställe där de sitter "out of shot" o stoppa våran framrusande hjälte, yaaay....
Eller också så kör vi bara o ser vad som händer.

Själv hoppas jag på "Aktiv självsanering" av gasglada idioter på allmän väg...

Problemet är att det leder till opinionsbildning medelst diverse Aftonblad, och på sikt till lagförslag som gör livet surt för oss andra. Det skulle vara skönt om Sverige inte försökte skydda oss från oss själva, men tyvärr är det inte så.
:huvet

Intressant fråga

Ja va tvungen att snacka lite med Lameriders

Karlskoga 1.11

Gotland ring 1,32

Anderstorp 1,46

Nurburgring ca 8 min bridge to gate och enligt dem så är detta Ärliga tider o inga snackartider..

Om man säger såhär varför åker folk sporthoj e de för att åka lagligt?? Skärp er förfaan man åker sporthoj sportigt o inger annat o vad innebär detta?? jo olyckor händer och kommer alltid hända..

Sen e de så kul att läsa alla moralkärrings inlägg,efter att ha hört en del rykten om de absolut duktigaste och präktigaste människor här på SH,så börjar man förstå att de e de lugnaste vattnen de värsta fiskarna lever..
Kan ha en förklaring till att en del blir så arga och anti dessa trådar..

Nej. Visst. Dom flesta som köper en sporthoj eller nästan vilken hoj som helst för den delen bryter mot hastighetsgränserna. Men det är en djävla skillnad på att köra en sträcka i inspirerat tempo och att göra en bombarrepa där man kör så fort det överhuvudtaget är möjligt.

Jag bryter mot hastighetsgränserna ibland. Ganska ofta faktiskt. Men jag ser alltid till att hålla mig inom rimliga gränser då jag är intensivt ointresserad av att bli kylarprydnad på en mercedes. Klarar man inte av att hålla sig på sin sida så har man inte på allmäna vägar att göra. Grejar man inte att hålla igen lite vid skymda kurvor likaså.
Jag kör ytterst sällan bogan eller bulten eftersom det händer alldeles för ofta att det kommer något djävla miffo där som inte klarar av att hålla sig på sin sida utan måste utnyttja min sida också och jag har ingen lust att fronta med hojen eller köra ut i skogen för att någon idiot inte har omdöme nog att fatta att dom inte egentligen klarar av att hålla det tempo dom försöker hålla.
Det är faktiskt inte utan att man ibland hoppas att sådana personer kör ihjäl sig när dom envisas med att medvetet riskera andras liv och hälsa.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey