Jaha =(

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
speed 3:a
Då har man blivit stoppad i en polis-kontroll idag påväg till skolan ( FAN att man inte tog cyklen). Det första dom gör är att kuta ut och vinka in mig, så man kör ju in snällt o ställer sig på trottoarkanten. Och sen börjar dom fråga om körkortet och att jag ska blåsa, Så jag visar dom körkortet och blåser =). Sen kommer ju problemet att jag bara har A-begränsat och motorcyklen är strypt på pappret men inte i verkligheten. Men det verkade inte dom kunna, Så jag trodde allt var OK. Men sen så kommer en Mc-polis, Och han börjar ju fråga direkt om den är strypt och sånt, Och då säger jag ju att den är det, Sen säger han om jag verkligen är säker på det eftersom han ska provköra den, Så då är det ju lika bra att säga sanningen, så dom inte blir ännu mer sura, Men jag visste ju att detta kunde hända när ja ströp av den, Så jag får ta konsekvenserna. Det blir väll ca 900 i böter + körkortet indraget antingen i några månader eller att jag får ta om det. Hoppas det inte blir att jag får ta om det :)

Peace

Dom får väl knappast provköra bara sådär. Lär behövas beslut från åklagare samt stark misstanke om brott. Med tanke på att det bara var en vanlig polis-kontroll så kan dom knappast ha gjort något. Möjligtvis föreläggande om besiktning, men knappast mer än så.

Synd att du erkände!

har du prövotid kvar på ditt körkort är det ganska säkert att du får ta om det tyvärr! Kan oxå bli tjafs om olovlig körning! Ingen höjdare!
Provköra får dom!

skulle aldrig jaka till det, bara säga ska va det, äre inte det entligt honom så visste du inte det,nån kanske har plockat bort det :D :D :D

om du kör avstrypt så finns de ingen empati från min sida..

Huh!? Bryr dom sig så pass::gnissla

klart som fan dem gör, de är ju olovligkörning har man inte behörighet å köra så är de klart som fan de bryr sig.

Last edited:
3155500 Jag har haft a1 kort i över 2 år, men får man ny prövotid för nytt körkort?
Nej det är sen dagen du tog ditt första körkort. Alltså har du ingen prövotid kvar och du behöver således inte ta om kortet :tummenupp

3155494 om du kör avstrypt så finns de ingen empati från min sida..

klart som fan dem gör, de är ju olovligkörning har man inte behörighet å köra så är de klart som fan de bryr sig.
Jag kör avstrypt också, hatar du mig?

Edit: Ohh, kom på en sak. Jag äger ju inte ens min motorcykel! :näsblod:

Nej, du behöver inte "ta om" körkortet.

Och ja, de har all rätt att provköra ditt fordon vid misstanke.

PS! Poliser får faktiskt framföra alla fordon, oavsett behörighet, en kortare sträcka i sin tjänsteutövning.

Så om prövotiden är över så behöver man inte ta nytt körkort? dom hade ju ingen laser eller nått, och jag körde lagligt så det ända var olovlig körningn.

Varför ljög du inte, spelade dum typ o sa att du köpt den i strypt skick o trodde givetvis att det var lagligt? Visst att den är "ovanligt pigg..men trafikskolehojarna var ju väldigt sega, sån stor skillnad är det ju inte?"

@ babyblade, Ja och det blir ju kul sen när dom får reda på att jag har varit inne och regesteringsbesiktigat till 25 kw på bilprovningen.

Du har väl ändå ett ansvar som ägare att ta reda på om den är strypt eller ej

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard