Jaha,så har man sålt hojen då! Vad ska man köpa nu?

V-strommen, som nån påpekade e väl inte helt fel.

Och om jag nu inte missade nåt så va det ingen som har rekommenderat sv1000s än, så då gör jag väl det då. Vet inte vad om ligger i för pris där borta.

bikerwoman skrev:
:banana Tack för alla bra tips! Kul att så många svarar! Jag ska nog åka och provköra hans Aprilia, hoppas bara plusgraderna håller i sig ett tag till....
Ska även kolla om jag kan provköra en Firestorm, dom har ett par beg. till salu på mc-varuhuset.
Annars får man väl vänta till våren...men priserna stiger ju snabbt då.

Bikerwoman

Du är välkommen, Jag jobbar i Kista och har hojjen här i garaget. Dock ligger nycklarna hemma. Jag planerar att ta ur batteriet så skynda om du vill kika.
PM så får du mitt nr !

Silwer skrev:
Fazern är en annan typ av hoj än R1, motorn är samma ja, men sen är det ju andra prylar.
Varför skulle man som du säger kunna jämföra de timida monsterhojarna med fazern för att i nästa fall skrota fazern för att motoreffekten är så hög och därmed lika gärna ta en R1?

Ouch! Tog du mitt inlägg som ett påhopp?
Jag menade inte alls så. Angående Fazer vs. R1 så var det ditt (inte mitt) resonomang som jag fullföljde, om mer effekt är det viktigaste för en kul hoj så varför nöja sig med Fazern? Det är knappast den effektstarkaste hojen, den är även tyngre än R1:an eller hur?

Jag antar att du inte provat hojarna? Ett Monster (900 och S4) känns inte timid, inte ens i jämförelse med Fazern. Inte ens tvåventilaren känns markerat slö annat än för dem som gillar rödmarkeringen på varvräknaren. Körstil och vägval påverkar. Om man bortser ifrån toppeffekten så känns Fazern tråkig, och touringstyret tilltalar mig inte alls.

Ok, min poäng är väl den att det är skillda hojar som var och en bör prova för att se vad som tilltalar en, bl.a. det vanliga angående V-twin vs. R4. De som väljer efter toppeffekt letar ändå på annat ställe.

Edit: Notera att inte ens grabben som kan välja vad han vill väljer hoj efter toppeffekt. Rossi ska köra M1:a...

Last edited:
Prova en CBR 929-a 00-a som du bör få under 70000:-
Jag sålde min i våras och den hade rullat 1200 mil för 70000:-

Du kan åka långt utan att det blir obekvämt plus att den var underbar att köra bana med. KÖP

FireSalle skrev:
Ouch! Tog du mitt inlägg som ett påhopp?
Jag menade inte alls så. Angående Fazer vs. R1 så var det ditt (inte mitt) resonomang som jag fullföljde, om mer effekt är det viktigaste för en kul hoj så varför nöja sig med Fazern? Det är knappast den effektstarkaste hojen, den är även tyngre än R1:an eller hur?

Jag antar att du inte provat hojarna? Ett Monster (900 och S4) känns inte timid, inte ens i jämförelse med Fazern. Inte ens tvåventilaren känns markerat slö annat än för dem som gillar rödmarkeringen på varvräknaren. Körstil och vägval påverkar. Om man bortser ifrån toppeffekten så känns Fazern tråkig, och touringstyret tilltalar mig inte alls.

Ok, min poäng är väl den att det är skillda hojar som var och en bör prova för att se vad som tilltalar en, bl.a. det vanliga angående V-twin vs. R4. De som väljer efter toppeffekt letar ändå på annat ställe.

Edit: Notera att inte ens grabben som kan välja vad han vill väljer hoj efter toppeffekt. Rossi ska köra M1:a...

påhopp? nej knappast, vile bara veta hur du fick till det du sa bara.
Monsterhojarna är aldeles för obegripliga hojar för min del, och vad man hör skulle det ju inte vara några slöa nakna hojar i det här fallet.

Silwer skrev:
påhopp? nej knappast, vile bara veta hur du fick till det du sa bara.
Monsterhojarna är aldeles för obegripliga hojar för min del, och vad man hör skulle det ju inte vara några slöa nakna hojar i det här fallet.

Se där! Fazern är obegriplig för mig :va De skulle byggt den som Kawa Z1000 istället.
Alla Monster är inte slöa, de som jämför pappershästarna och uttalar sig har ofta inte provkört.

spelar roll, tror knappast den hittar 50hk till bara för att de inte står på pappret.
Z1000 har fått kritik för tunn och varvig motor, vete tusan om det ska anses bättre för långkörningar o vad det nu var hon skulle ha en ny hoj till.
Ska det var ren bushoj kan man säkert resonera helt annorlunda.

Silwer skrev:
spelar roll, tror knappast den hittar 50hk till bara för att de inte står på pappret.
Z1000 har fått kritik för tunn och varvig motor, vete tusan om det ska anses bättre för långkörningar o vad det nu var hon skulle ha en ny hoj till.
Ska det var ren bushoj kan man säkert resonera helt annorlunda.

Nope, Fazern är starkare helt klart! Det argumenterar jag inte emot. Men den som tror att köra Monster är som köra Fazer men att man bara får dra i rullen 2/3 av vägen har fel - provkör! Eller nu i vinter kan du läsa engelska Bikes test av Fazer mot Ducce S4. Men det är provkörning som gäller för att hitta sin smak.

Har inte kört Kawan, den är bara f-n så mycket roligare i designen än Fazern. Ska hojen vara bra och för långkörningar är inte Fazern vettigaste alternativet heller. En VFR kanske?

Anneli.a skrev:
Köp en Honda CBR 600 f. (tror jag de heter)Det e den mest lättkörda mc jag provat, jag vågade t.o.m. svänga...
Är du duktig så kör du ifrån pojkarna även på den här. Se bara på Anja :fakta :Bugar

:rodnar

:)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey