Jaha,så har man sålt hojen då! Vad ska man köpa nu?

köp en kawasaki zx9r o kör ifrån killarna med polkagrisställen, motor finns så det räcker till, bra väghållning o stor tank(19 l) du kan åka långturer utan att få ont i arslet el handleder od, den har bästa kåpan av alla cyklar, du kan skjutsa utan problem, dessutom är den jäkligt snygg, det är den du söker....provkör så ser du att jag har rätt!

Min morsa bytte från en bandit 600 till en fazer 1000, hon blev väldigt nöjd. (och sonen oxå) :hihi

Den sitter du läbbigt bra på, går att skjutsa finfint på, samt efter en 5-6 timmar i sadeln så börjar häcken inte strejka (oavsett form eller storlek)

Den e klockren för hennes ändamål, she´s very happy :banana

Vtr:en sitter du lite rejsigare på, inget för långåka i avslappnad takt. (jämnfört med fazer ivf)

bikerwoman skrev:
:) Sitter här nu med 50 lakan och måste bestämma mig för vad jag ska köpa för ny hoj....delikat problem i och för sig...
Den gamla hojen har numera flyttat till Göteborg, stackare....
Ska det bli en Fazer 1000 eller en Firestorm... eller ska jag börja fundera i nya banor?
Ge mig tips! 40-årig tant som kör ca 700 mil eller mer /säsong, mest kortare landsvägsturer på 5-10 mil, men ibland långtouring. Inga behov av att åka på bakhjulet, men vill inte att det ska gå sakta heller. Gillar kurvor och vill ha en lättsvängd hoj.
Är för gammal för att ligga smetad över tanken, vill ha schysst körställning så att man kan ta 50-milaturer utan att behöva ta fram rullatorn efteråt.
Kan tänka mig att hojen får kosta upp till 75000 ca...
Har provkört en Fazer 1000, men suck, vilket trist ljud!! :(

/Bikerwoman

Många bra förslag i den här tråden. Jag tror att en Ducce ST2 eller ST4 hade varit klockren för dig. Kawa ZX-9R är också ett lysande tips :tummenupp
Kan man förresten inte få Fazern att låta lite roligare med ett slipon?

jo den låter ju ballare MEN det e ju en radfyra, så en twin råKKar ju alltid phetare med kolfiberslip :)

NinjaRob skrev:
Många bra förslag i den här tråden. Jag tror att en Ducce ST2 eller ST4 hade varit klockren för dig. Kawa ZX-9R är också ett lysande tips :tummenupp
Kan man förresten inte få Fazern att låta lite roligare med ett slipon?

bikerwoman skrev:
:) Sitter här nu med 50 lakan och måste bestämma mig för vad jag ska köpa för ny hoj....delikat problem i och för sig...
Den gamla hojen har numera flyttat till Göteborg, stackare....
Ska det bli en Fazer 1000 eller en Firestorm... eller ska jag börja fundera i nya banor?
Ge mig tips! 40-årig tant som kör ca 700 mil eller mer /säsong, mest kortare landsvägsturer på 5-10 mil, men ibland långtouring. Inga behov av att åka på bakhjulet, men vill inte att det ska gå sakta heller. Gillar kurvor och vill ha en lättsvängd hoj.
Är för gammal för att ligga smetad över tanken, vill ha schysst körställning så att man kan ta 50-milaturer utan att behöva ta fram rullatorn efteråt.
Kan tänka mig att hojen får kosta upp till 75000 ca...
Har provkört en Fazer 1000, men suck, vilket trist ljud!! :(

/Bikerwoman

firestorm är en jävligt trevlig hoj (har ju en själv so i should know).. men hade jag inte varit en fattig stackare hade jag också köpt aprilia (som nån mer däruppe).. dom gör helt vansinnigt sköna hojjar på alla sätt å vis, åk å testa en vetja ;-)

Givetvis! Den kommer ju aldrig i närheten av en twin. Trust me I know, gick från Ducce till en Kawa nyligen, ljudmässigt går det inte ens att jämföra.
Men ett slipon kanke ger tillräckligt med välljud för bikerwoman?

Tom Byron skrev:
jo den låter ju ballare MEN det e ju en radfyra, så en twin råKKar ju alltid phetare med kolfiberslip :)

köp en Bonneville, jag har en och är nöjd, men den måste nog kompletteras med en skogsmaskin eller sm, lycka till

Firestorm eller en Falco.
Min Falco är till salu inom din budget. Jag lämnar en ABSOLUT garanti för att ljudet inte är tråkigt :Bugar :Bugar :Bugar

Jag lovar och svär att äta upp min Shoei om du inte får gåshud första gången du kör den !!!!
Ny servad och går kanon med fräsha däck !!
Kanonhoj för kurviga turer utan att bryta ryggen eller få stumma underarmar.
Står vinterparkerad i Kista om du vill titta på den...såg att du bor i Sollentuna.

Bifogat

• mini Falco.jpg
    mini Falco.jpg
    27.1 KB · Visningar: 57
Last edited:
Det du egentligen vill ha är en Suzuki Burgman 650.

hymac skrev:
köp en Bonneville, jag har en och är nöjd, men den måste nog kompletteras med en skogsmaskin eller sm, lycka till

Sålde nyss en Triumph Legend ,så varför köpa en Bonneville då??
Legenden hade dessutom fler hk och var snyggare än en Bonneville,så det så! :tummenner

bikerwoman skrev:
Sålde nyss en Triumph Legend ,så varför köpa en Bonneville då??
Legenden hade dessutom fler hk och var snyggare än en Bonneville,så det så! :tummenner

Spana in Triggerhappys hoj är mitt tips och framförallt provkör!! Du kommer inte bli besviken, Aprilias v-twin äter ducce hojjarna som är riktade mot samma marknad, och om du inte tror mig så kan du få låna performancebikes där de testar Falcon, mot SV-1000 mot VTR och mot en SS-1000.

Aprilian är härlig! Har aldrig haft en en hoj med så mycket "själ" eller vad man skall säga och kvaliteten är riktigt bra, hade aldrig några problem med mina och har inte hört att någon annan haft det heller.

Titta och provkör och valet kommer bli lätt! :tummenupp

/Felix (ps. jag får ingen provision från triggerhappy, försöker bara pusha för en riktigt härlig hoj!)

Jag håller med Felix och Trigger!!!

Har inte så mkt mer att säga om du inte har frågor kring en TSL, dvs... :)

Köp en Firestorm :mattias

Tre skäl varför:
1. Stor, fyrtakts V-twin :kulspruta
2. Honda :tummenupp
3. Lättkörd, du blir vän med den direkt :krama

Köp en Honda CBR 600 f. (tror jag de heter)Det e den mest lättkörda mc jag provat, jag vågade t.o.m. svänga...
Är du duktig så kör du ifrån pojkarna även på den här. Se bara på Anja :fakta :Bugar

det går ju inte att jämföra en monster med en fazer1000.
monsterhojarna är kanske billigare att försäkra, för de når väl inte upp i 7an, men de lär vaar våldsamt mycket tröttare än fazern, jag tror du blir less på nolltid.

Silwer skrev:
det går ju inte att jämföra en monster med en fazer1000.
monsterhojarna är kanske billigare att försäkra, för de når väl inte upp i 7an, men de lär vaar våldsamt mycket tröttare än fazern, jag tror du blir less på nolltid.

Varför skulle inte en Monster kunna jämföras med en Fazer? Flertalet mc-tidningat har iaf. gjort den jämförelsen. Visst är Fazern i topp vid ren jämförelse i toppeffekt men det är verkligen inte hela sanningen om hur kul en hoj är. I så fall så skippa den tråkiga Fazern och köp en R1 direkt!

Monstern har många värdefulla kvaliteter, 800, 900, 1000DS, S4 och S4R har säkert effekt så det räcker till på både mc-vägar och flertalet av våra svenska RR-banor (med reservation att några av dessa inte finns i det aktuella prisintervallet). Så får man ljudet och myten på köpet. SDK är ett kul gäng.

Last edited:
:banana Tack för alla bra tips! Kul att så många svarar! Jag ska nog åka och provköra hans Aprilia, hoppas bara plusgraderna håller i sig ett tag till....
Ska även kolla om jag kan provköra en Firestorm, dom har ett par beg. till salu på mc-varuhuset.
Annars får man väl vänta till våren...men priserna stiger ju snabbt då.

Bikerwoman

FireSalle skrev:
Varför skulle inte en Monster kunna jämföras med en Fazer? Flertalet mc-tidningat har iaf. gjort den jämförelsen. Visst är Fazern i topp vid ren jämförelse i toppeffekt men det är verkligen inte hela sanningen om hur kul en hoj är. I så fall så skippa den tråkiga Fazern och köp en R1 direkt!

Monstern har många värdefulla kvaliteter, 800, 900, 1000DS, S4 och S4R har säkert effekt så det räcker till på både mc-vägar och flertalet av våra svenska RR-banor (med reservation att några av dessa inte finns i det aktuella prisintervallet). Så får man ljudet och myten på köpet. SDK är ett kul gäng.

Fazern är en annan typ av hoj än R1, motorn är samma ja, men sen är det ju andra prylar.
Varför skulle man som du säger kunna jämföra de timida monsterhojarna med fazern för att i nästa fall skrota fazern för att motoreffekten är så hög och därmed lika gärna ta en R1?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT