Jaha, då köpte man Husaberg igen

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Har en fin bild i skallen av den hojen när John körde på go-cartbanan här i Örebro, medans vi fortfarande fick köra där.
Han går ut på kortkorta rakan och verkligen hänger över styret så långt fram det går men hojfan reser ändå upp på slangen men han slår inte av utan försöker komma lite längre fram men det hjälper föga och till slut tar kampen slut eftersom det är dags att bromsa. Riktigt coolt.

Det finns ett par bilder på killarnas hemsida, stambeck.com. Hojen har #36 och #79. Kolla under media och pictures :tummenupp
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Ja jävlar du, det hade du rätt i! Annonsbilden var något liknande det där faktiskt.
Men det är två olika hojar med #36 tror jag då den ena ser ut att ha grå ram istället för blå vilket min är.
Och det där med att hänga över styret kan nog stämma då hojen känns lite vassare än vanligt, som att köra en trimmad Dt50 nästan :D
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Han testade att köra med Ghostram en sväng vet jag men när kan man säga att det är SAMMA hoj....
Motorn var nog samma heal tiden iaf.
Han körde även med Ghostsystem och öhlinare ett tag osv osv.
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450


Busaberg, jag tror han flejmar dig! släpp det och njut av känslan; du kör Husa, det gör inte han :D
Det är möjligt,men det finns några som inte vet bättre också;) Vi får hoppas att Doro också skådar ljuset en dag....
 

Notch

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr
Gick med
28 Dec 2006
Ort
På en gård nånstans
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3, Suzuki GSX 1100E -81
Husaberg köper man med hjärtat, man måste älska den och ge den mycket kärlek. Ungefär som Ducati...

Grattis till återfallet!
 

Wheeler

Natural Born Streetracer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Kawasaki Z750-09
Nä han ska inte till Krämplinge, för jag orkar inte springa runt efter honom och hjälpa han och kicka hela tiden!

Den dan 60kg Anders kan kicka igång sina egna hojar, då får han följa med(När husaberg tillverkar en 125:a):D
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Nä han ska inte till Krämplinge, för jag orkar inte springa runt efter honom och hjälpa han och kicka hela tiden!

Den dan 60kg Anders kan kicka igång sina egna hojar, då får han följa med(När husaberg tillverkar en 125:a):D

Men du skulle ju behöva springa efter å andra sidan :rolleyes:
Nä, krämplinge blir det inte tal om, det är ju ingen skogsmaskin jag har köpt! Den här ska bara stå och se fin ut, möjligt att jag tar ut den på en söndagstur om jag inte är för bakfull...

För övrigt så kan jag konstantera att ventilerna står korrekt men han vill ändå inte igång. När inte ens Wheeler får igång den med sin kroppstyngd så är det nåt som är galet. Så fort jag får igång den ska jag ta ner den till Bike-center och mäta hc mm och se om den är för snålt eller för fett ställd.
Är det överlag samma munstycken till Keihin-förgasare? Är som sagt en FCR42 om jag inte minns fel och det vore ju bra om det fanns munstycken hemma till den...
Vad kör ni för stift till era gamla häckar? Ska man köra på ett litet mjukare kanske, blir det lite mer lättstartat då?
JAg har alla prylar som behövs för elstart och det är bra frestande :D Sen åka omkring med ett 50A-batteri på ryggen så man får igång skiten...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top