jaha, årets första...

johansall

Schöö bah!
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Yamaha R1 -05
Ja då var d dax för årets första böter.. :gnissla Skulle till jobbet igårkväll å hade lite bråttom, efter E4:an mellan Gävle och Söderhamn var det många bilar som blinkade och en gav mig, typ v-tecknet så ja fatta att d var snutkontroll, saktade in och åkte lagligt å trodde allt var frid och fröjd.. Men en polisman vinkade in mig, ja fick blåsa, han kollade körkort varpå ja trodde att ja skulle få åka men då ville han kika lite på hojen, d slutade med att ja fick 400 kr böter för miniskylten som knappt syntes, inga blinkers bak -> 300 kr och slutligen så hade jag blå dioder i parkeringen fram -> 300 kr. Snuten sa att man betalade den högsta boten "till fullt pris" sen så drog dom av 50% på resterande böter, så notan slutade på 700 pix, inte så farligt, men han gav mig åxå en ombesiktning så nu måste ja krångla tillbaka org. grejerna å besikta.. :huvet å sent kom ja till jobbet åxå....

att man inte kan få vara i fred!!
Hur länge tror ni att org. grejerna kommer att sitta på efter bes.! :tungan

Trist men är det inte småjobbigt att oroa sig för sånt när man är ute och kör? Visst, den ser mycket renare ut bak men blinkers vete fan om jag vill köra utan...

yamaha_r1_2002_tail_800x600%20(Small).jpg

johansall skrev:
2209081

WOW!!! oUtLAww!!
:yoparty :yoparty :Bugar :Bugar

:rolleyes:

...näe, ska inte vara sån.. surt sa räven.
Som man bäddar får man ligga sa nån annan.

Lawner skrev:
2209100 hahahaha

Har dom inget bättre för sig?

De borde istället försöka få igång sin egen hemsida .....moohahhahahahahhhaa :arsele

""Polisen maktlös mot attackerna
Polisens hemsida utslagen sedan igår kväll - ständiga angrepp från hackare gör det omöjligt att få igång sajten ""

Nicke skrev:
2209097 Trist men är det inte småjobbigt att oroa sig för sånt när man är ute och kör? Visst, den ser mycket renare ut bak men blinkers vete fan om jag vill köra utan...

yamaha_r1_2002_tail_800x600%20(Small).jpg

nej d e inget ja oroar mig för, d brukar aldrig vara nå poliser i farten här men d var nog ca 15 snutbilar och ett flertal snuthojar på ett å samma ställe just när ja skulle åka på just den vägen.. Hade väl nån jättekontroll den kvällen..

johansall skrev:
2209119 nej d e inget ja oroar mig för, d brukar aldrig vara nå poliser i farten här men d var nog ca 15 snutbilar och ett flertal snuthojar på ett å samma ställe just när ja skulle åka på just den vägen.. Hade väl nån jättekontroll den kvällen..

Tror inte det var pga snuten som han inte vågade köra utan blinkers utan pga vissa andra idioter i trafiken. :3freak Iofs verkar det som att många inte vet vad de är till för men de andra kan ju ha nån nytta av dom.

De borde istället försöka få igång sin egen hemsida .....moohahhahahahahhhaa

Känns inte som att de tar någon större skada av att deras webbserver e nere, jag menar hur många poliser tror ni går in på polisens hemsida och surfar runt?

marten_larsson skrev:
2209155 Tror inte det var pga snuten som han inte vågade köra utan blinkers utan pga vissa andra idioter i trafiken. :3freak Iofs verkar det som att många inte vet vad de är till för men de andra kan ju ha nån nytta av dom.

Känns inte som att de tar någon större skada av att deras webbserver e nere, jag menar hur många poliser tror ni går in på polisens hemsida och surfar runt?

Inte många kanske, men deras mail och web m.m är juh osso nere...... :banana

marten_larsson skrev:
2209170 Haha, lär ju bara va skönt att slippa få massa dumma frågor från Svensson eller dåliga undanflykter av folk som fått böter osv :lol

Nja, det är väl mest till Länsstyrelsen och åklagaren man frågar om det...
Skitsamma, det visar bara hur sårbar man kan vara in om IT, framtidens terrordåd..

bo$ken skrev:
2209184 Nja, det är väl mest till Länsstyrelsen och åklagaren man frågar om det...
Skitsamma, det visar bara hur sårbar man kan vara in om IT, framtidens terrordåd..

Mjo, det är sant (blir mer å mer OT) men samtidigt spelar det ju stor roll om en webbserver e nere några dagar, veckor, år - det är ju inte så att vi bor eller äter servrar vilket gör dem mindre livsnödvändiga..

marten_larsson skrev:
2209192 Mjo, det är sant (blir mer å mer OT) men samtidigt spelar det ju stor roll om en webbserver e nere några dagar, veckor, år - det är ju inte så att vi bor eller äter servrar vilket gör dem mindre livsnödvändiga..

Min sista OT :) Njae, inte "lottas hundvalpssida" kanske, men tänk på all ekonomisk handel, banker, kommunikationsverksamheter m.m.m.m. som i dag använder sig utav linor och nät mellan länder... kan vara ganska sårbart ju mer vi "datoriserar"...

Men nu skiter vi i detta och gazzar vidare...

Det konstiga är ju hur man kan få rabatt på böterna :3freak
Jag skulle bli överlycklig om man fick det men vad är det för system :va

237 skrev:
2209325 Det konstiga är ju hur man kan få rabatt på böterna :3freak

Ett typiskt svenskt straffsystem, en brottsling får 12 års fängelse men e ute efter halva typ...

johansall skrev:
2209119 nej d e inget ja oroar mig för, d brukar aldrig vara nå poliser i farten här men d var nog ca 15 snutbilar och ett flertal snuthojar på ett å samma ställe just när ja skulle åka på just den vägen.. Hade väl nån jättekontroll den kvällen..

:va
Det är väll inte därför man sätter dit dem? För att slippa böter?

Jag har mina blinkers för att slippa få en bil parkerad i baken.
Visst, det är snyggare utan, men inte så mycket att jag äventyrar mitt liv för en sådan skit sak.
Men det är ju jag det.

Surt med böterna dock :(

:hej

237 skrev:
2209325 Det konstiga är ju hur man kan få rabatt på böterna :3freak

Det är om du har statoilkortet, då får du 15% på alla böter samt 300kr rabatt vid ett valfritt tillfälle per år! Bara att säga till bylingen som stoppar dig att du har glömt det hemma så får du ett brev hem där du får fylla i kortnumret. :rolleyes:

bo$ken skrev:
2209334 Ett typiskt svenskt straffsystem, en brottsling får 12 års fängelse men e ute efter halva typ...

2/3 av tiden har de ändrat till. Men, fortfarande skumt. Varför inte då bara ge rätt fån början och hålla den tidplanen?? :va

johansall skrev:
inga blinkers bak -> 300 kr
<klipp>
att man inte kan få vara i fred!!
Är du på riktigt? :va

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer