jaha, årets första...

Håller med. Blinkers bak ser jag som en ren säkerhetsgrej. Ska det vara miniblinkers så ska de synas också. Var ute och körde med några galningar förra sommaren. En killes blinkers syntes på ca 2 meters håll... Jävligt irriterande för man visste aldrig vart han var på väg. Blev att hålla säkerhetsavstånd hela dagen ifall han skulle svänga utan att man såg blinket.

PutteLiten skrev:
2209336 :va
Det är väll inte därför man sätter dit dem? För att slippa böter?

Jag har mina blinkers för att slippa få en bil parkerad i baken.
Visst, det är snyggare utan, men inte så mycket att jag äventyrar mitt liv för en sådan skit sak.
Men det är ju jag det.

Surt med böterna dock :(

:hej

johansall skrev:
2210649 nej ja heter molgan å finns bara i min kompis värld...
Precis vad jag trodde. :)
Om man a) plockar bort blinkersen(!) för att det ska se häftigt ut och b) startar en tråd där man gnäller om att man fick böter för det, då får man nog tåla att bli sedd som litet... speciell.

(Fasen, om du nu har lagt ner såpass med jobb på att göra en clean bakdel, varför inte jobba litet till och integrera blinkers infällt i underplåten eller sidorna?)

Last edited:
69:an skrev:
2210676 Precis vad jag trodde. :)
Om man a) plockar bort blinkersen(!) för att det ska se häftigt ut och b) startar en tråd där man gnäller om att man fick böter för det, då får man nog tåla att bli sedd som litet... speciell.

(Fasen, om du nu har lagt ner såpass med jobb på att göra en clean bakdel, varför inte jobba litet till och integrera blinkers infällt i underplåten eller sidorna?)

speciell? ja somliga kanske anser d..

ja har f ö beställt baklampa med integrerade blinkers från usa, men dom tenderar att aldrig vilja dyka upp... :huvet
så blinkers bak kommer det att bli, bara leveransen kommer!

johansall skrev:
2210896 speciell? ja somliga kanske anser d..

ja har f ö beställt baklampa med integrerade blinkers från usa, men dom tenderar att aldrig vilja dyka upp... :huvet
så blinkers bak kommer det att bli, bara leveransen kommer!

Surt för dig att du får lika mycket böter för dom iallafall.

johansall skrev:
2209081 Ja då var d dax för årets första böter.. :gnissla Skulle till jobbet igårkväll å hade lite bråttom, efter E4:an mellan Gävle och Söderhamn var det många bilar som blinkade och en gav mig, typ v-tecknet så ja fatta att d var snutkontroll, saktade in och åkte lagligt å trodde allt var frid och fröjd.. Men en polisman vinkade in mig, ja fick blåsa, han kollade körkort varpå ja trodde att ja skulle få åka men då ville han kika lite på hojen, d slutade med att ja fick 400 kr böter för miniskylten som knappt syntes, inga blinkers bak -> 300 kr och slutligen så hade jag blå dioder i parkeringen fram -> 300 kr. Snuten sa att man betalade den högsta boten "till fullt pris" sen så drog dom av 50% på resterande böter, så notan slutade på 700 pix, inte så farligt, men han gav mig åxå en ombesiktning så nu måste ja krångla tillbaka org. grejerna å besikta.. :huvet å sent kom ja till jobbet åxå....

att man inte kan få vara i fred!!
Hur länge tror ni att org. grejerna kommer att sitta på efter bes.! :tungan

Du skulle bara ha gasat när han vinkade in dig
:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär