Jagad och gripen av polis...

när ?

Ser absolut ut att kunna vara min. Gött att de fick fast svinet allafall. Hoppas han blir behandlad first blood-style. Fick precis ett samtal från polisen att de hade fått in en svart KTM på stationen på hisingen. Bortslipat ramnummer, läcker olja och skrapad på ena sidan. Ska dit imorgon för identifiering..

va det längesen din hojj blev stulen ? när jag flyttade till munkebäck stog det en sån utanför min tappuppgång en dag stog det ett gäng poliser och kollade på hojjen sen grep dom killen ett par dagar senare i sin mammas lägenhet

va det längesen din hojj blev stulen ? när jag flyttade till munkebäck stog det en sån utanför min tappuppgång en dag stog det ett gäng poliser och kollade på hojjen sen grep dom killen ett par dagar senare i sin mammas lägenhet

Den blev stulen natten till påskafton

Försökte hämta ut den idag för att rulla den över gatan till johans. Men det fick jag inte för den gripna killen hävdar fortfarande att det är hans..? Gött.

Försökte hämta ut den idag för att rulla den över gatan till johans. Men det fick jag inte för den gripna killen hävdar fortfarande att det är hans..? Gött.

Lycka till vi C.K har suttit över ett år och sex månader nu och väntat på rättegång för att få ut sin Kawa 600 rr som blev stulen sommaren 2006

killen som snodde den hävdar ännu att det är hans

Lycka till vi C.K har suttit över ett år och sex månader nu och väntat på rättegång för att få ut sin Kawa 600 rr som blev stulen sommaren 2006

killen som snodde den hävdar ännu att det är hans

Det e sjukt att polisen tillåter/håller på så. Blir så FÖRBANNAD!:mad:

När både ramnummer och regplåt är borta kan jag tänka mig att det blir lite svårt :gnissla
Jo självklart, men det måste finnas nått man kan göra för att överbevisa. Visst killen erkänner att det är hans... kolla upp försäkring på hojen eller på killen eftersom nu då ram och reg saknas. så märker dom om det är som det ska. Kolla upp regnumret så lär det ju inte vara på en svart ktm iaf?

Man kan ju gömma märken med regnummer på viseversa ställen som tydligen inte ska kunna ta bort särskillt enkelt. Själv gjort det och ska tydligen hjälpa att bevisa att det e ens hoj ifall den blir stulen. :tummenupp

Verkar ju helt skadat om det är som ni säger.. Fick numret till en annan snut som tydligen hade lite bättre koll på läget som jag ska kolla med imorgon. Motornummer framgår inte på ägarbeviset vad jag kan se, så det går inte heller att gå på.

Vad säger lagen om följande?

En person som blir tagen av polisen på en "ev stulen motorcykel" och hävdar att motorcykeln tillhör personen i fråga, utan att kunna bevisa detta. Medan den "rätte" ägaren kan identifiera motorcykeln som sin tidigare stulna ägodel.

Vad händer om denne person som blev tagen av polisen får en påhälsning av en eller flera väldigt övertygande personer. Räknas detta som tex övergrepp i rättssak eller liknande?

man kan väl få fram ramnummer även om det är bortslipat? är nåt som ändras i metallen när det stansas in, de har ju trollat fram försvunna serienummer på pistoler så borde la gå på en hoj med.

De e nog bara lite lata

Finns verkligen inte motornummret dokumenterat någonstans? Hos KTM?
Är låsen så uppbrutna att nyckeln inte passar? Även sadellåset? Styrlåset?
Jag menar, har du en nyckel som passar borde det väl räcka?

Men äger tjuven en sån hoj eller? Står han som ägare på en?

I fordonsregistret? Det kvittar väl, hojen har ju ändå inget ramnummer, dvs det är ett fordon som inte får framföras på väg.

Finns verkligen inte motornummret dokumenterat någonstans? Hos KTM?
Är låsen så uppbrutna att nyckeln inte passar? Även sadellåset? Styrlåset?
Jag menar, har du en nyckel som passar borde det väl räcka?

Var min tanke också, men det fanns inga hål att stoppa dem i. Låsen var helt borta. Men att kontakta KTM kanske inte är nån dum idé. Ska kolla på det imorgon.

Schysst pipa du krängt på R1an förresten. Såg den idag. :tummenupp

Om personen som snott hojen hävdar att det är hans är ju fortfarande offrets mc stulen och borde väl då ersättas av försäkringsbolaget??
Många stulna hojar blir ju aldrig hittade men ersatta..

Nog för att man åker på självrisken men man borde ju inte bli ståendes utan hoj.. Eller??

Väldigt surt att inte få tillbala sin hoj, men då av principsak.

Egentligen är det kanske inte så mkt till hoj att få tillbaka. Den är ju skändad och eländig numera.

Hur ställer sig försäkringsbolaget till att ge dig deg?

(Sen är det såklart sjukt surt att buset ska få behålla det dom stulit. DET är ju sjukare än HIV. FIffan.)

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing