BlöjRäsern
Gränsfall
För övrigt anser jag att Grävlingsgryten bör förstöras! / Cato 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jasså? Här kryllar de av dem
![]()
Sköna djur
"Så jag drämde till grävlingen men den bara blängde på mig och började gå emot mig. Då slog jag till den igen. Då ändrade han sig och lunkade iväg, säger Inger Hättström."
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article553256.ab
Trådlyfter lite eftersom jag missat denna pärla till tråd tidigare...
En gång i tidernas gryning, när farbror Lorden var en ung och yster man som sällskapade med ett kvinntimmer som bodde i världsmetropolen Björnlunda i sörmland hände sig följande en söndagsafton när Farbror Lorden var på väg hem till Sollentuna efter att ha spenderat helgen med björnlundakvinntimmret...
Var som sagt på väg hem, körde farsans gamla Mazda eftersom bol 'd or:en stod med skjuten växellåda hemma i garaget. Ligger bakom en lastbil i en lååång jävla uppförsbacke strax innan Järna när lastbilen plöstligt skumpar till, och nåt STORT kommer flygandes i en snygg båge upp på min motorhuv...*KASPLOOOSHH*...Grävlingsblod och ett tjänligt lass med grävlingsinredning ligger plötsligt som nån sorts jävligt modern konst över större delen av vindrutan. Grävlingen själv demolerar höger torkare och blir liggandes kvar trots att jag panikställer mig på bromsen när den blodröda ridån går ner över vindrutan...In till vägkanten (som jag minns som jävligt obefintlig), ur bilen och inspekterar skadorna. Grävlingen är stendöd och intrasslad i torkaren och främre halvan av bilen ser att ha varit med i en splatterfilm....
Vad göra?
Steg ett: få bort grävlingsliket. Inte lika lätt som det kan tyckas eftersom jag var hyffsat skärrad och inte så där jävla klartänkt. Precis som några andra i tråden var jag uppfödd på myten att grävlingar var små ilskna dödsmaskiner som skulle slita mig i stycken tills det knakade, och jag tänkte på inga villkor chansa trots att kräket var krossat under en lastbil, dött och utsmetat över huven på en Mazda 818. Att greppa den med händerna var mao uteslutet just då. Ner i diket alltså på jakt efter lämpligt redskap att ta bort splattergrävlingen med. Tomt, förutom torrt gräs och höstlöv. Funderar på att ge mig in i skogen efter en pinne, men klockan är runt midnatt i september=skitmörkt. Givetvis finns ingen ficklampa i bilen. Räddningen blir en avbruten plogmarkeringspinne som jag såg tack vare reflexen. Efter en stunds petande med en 1,5 meter lång plogpinne lyckas jag få bort liket och det mesta av höger torkare....
Steg 2: rengöra vindrutan från grävlingbitar och blod. no probs, bara att hoppa in och dra på spolarna. HA! HA-fucking-HA! Ingen spolarvätska....Nu börjar paniken sprida sig lite lätt i kroppen, Hur fan ska jag ta mig hem med en slaktarbod draperad över siktfältet?? Rotar igenom bakluckan i jakt på något at hälla i spolarbehållaren, det enda som finns att uppbringa är en halv termos med veckogammalt kaffe sen en fisketur. Så, på med den torkare som finns kvar och börja skvätta kallt kaffe över vindrutan. Kaffe är inget effektivt lösningsmedel på halvkoagulerat blod, kan jag meddela. Faktum är att det är värdelöst. Något att torka för hand med? Jajjemensan, nu behövs bara en trasa så är jag i mål! Finns ingen. Nåt annat? Nä just det, kvinntimmret hade lovat att tvätta, så jag hade lämnat hela väskan hos henne. Det enda i tygväg som kan funka som trasa är kläderna jag har på kroppen, dvs en T-shirt och ett par ljusa linnebrallaor med slag (detta hände sig på den tid då Miami Vice och Don Johnson var modeorakel). jaja, bara att inse fakta, det är kaffe och T-shirt som gäller för saneringen. Lyckas iaf gnida rutan tillräckligt ren för att det ska kännas säkert att köra till närmsta mack och fixa spolarvätska och svamp. Rullar äntligen vidare mot Järna och BP-macken.....som givetvis stängde kl 21.00.
Nu är jag så uppgivebn att jag mer eller mindre skiter i hur bilen ser ut, lyckas iaf hitta lite vatten att skvätta på vindrutan och det hjälper lite, så nu har jag iaf fullgod sikt. Upp på E4 och gasar hemåt. Tomt på vägen, bra fart ända fram till Vårbybacken där det börjar köa till sig lite...Japp, poliskontroll! Inser direkt att jag kommer bli fetstoppad eftersom främre halvan av bilen fortfarande ser ut som om ett Rwandiskt klankrig utspelat sig på den, så jag svänger in självmant och kliver ur bilen. Poliskvinnan som är på fram mot mig tvärstannar och stirrar som om Satan själv uppenbarat sig, ropar till sig en manlig kollega och kommer, jävligt avvaktande, fram till mig och slaktarbilen och frågar om jag är skadad?
-"Va? Nä vadårå?"
-"Du är ju helt blodig"
Tittar ner och inser för första gången hur JAG ser ut....Bar överkropp med diverse blodfläckar och ett par duktigt nerblodade linnebralloor med slag. Stelnat blod på händerna och bilen, ja,.....
Kan säga att det tog en stund att dels förklara vad som hänt, dels övertyga dom om att historian var sann ner till sista stavelsen. Som tur var satt det en del grävlingspäls kvar på bilen, så till sist köpte dom det. Slutade med att jag fick en T-shirt av en vänlig konstapel, och att dom meddelade in till polisradion att jag faktiskt inte var nödvändig att stoppa mer trots att bilen såg ut som den gjorde. Efter det gick faktiskt resten av vägen hem utan problem, kändes som att jag förtjänat både det och en rejäl sovmorgon. Sovmorgonen uteblev eftersom jag inte var smart nog att skriva en lapp och förklara för min ömma moder att blodet på kläderna inte var mitt. Mödrar är känsliga för blod. Mödrar är ännu känsligare för att hitta ett grävlingsöga i slaget på ett par blodfläckade linnebrallor. Tack för den, Don Jävla Johnson!!!
Fin.
![]()
En sådan hade jag också..en Mazda 818...
En sådan hade jag också
(jaja, det var en rolig historia också)
Instämmer till fullo. Hade en orange 1300 kombi med både ABS, antispinn coh sladdrig styrning som första bil. Krävdes alltid minst två besiktningar per år.
Trådlyfter lite eftersom jag missat denna pärla till tråd tidigare...
En gång i tidernas gryning, när farbror Lorden var en ung och yster man som sällskapade med ett kvinntimmer som bodde i världsmetropolen Björnlunda i sörmland hände sig följande en söndagsafton när Farbror Lorden var på väg hem till Sollentuna efter att ha spenderat helgen med björnlundakvinntimmret...
Var som sagt på väg hem, körde farsans gamla Mazda eftersom bol 'd or:en stod med skjuten växellåda hemma i garaget. Ligger bakom en lastbil i en lååång jävla uppförsbacke strax innan Järna när lastbilen plöstligt skumpar till, och nåt STORT kommer flygandes i en snygg båge upp på min motorhuv...*KASPLOOOSHH*...Grävlingsblod och ett tjänligt lass med grävlingsinredning ligger plötsligt som nån sorts jävligt modern konst över större delen av vindrutan. Grävlingen själv demolerar höger torkare och blir liggandes kvar trots att jag panikställer mig på bromsen när den blodröda ridån går ner över vindrutan...In till vägkanten (som jag minns som jävligt obefintlig), ur bilen och inspekterar skadorna. Grävlingen är stendöd och intrasslad i torkaren och främre halvan av bilen ser att ha varit med i en splatterfilm....
Vad göra?
Steg ett: få bort grävlingsliket. Inte lika lätt som det kan tyckas eftersom jag var hyffsat skärrad och inte så där jävla klartänkt. Precis som några andra i tråden var jag uppfödd på myten att grävlingar var små ilskna dödsmaskiner som skulle slita mig i stycken tills det knakade, och jag tänkte på inga villkor chansa trots att kräket var krossat under en lastbil, dött och utsmetat över huven på en Mazda 818. Att greppa den med händerna var mao uteslutet just då. Ner i diket alltså på jakt efter lämpligt redskap att ta bort splattergrävlingen med. Tomt, förutom torrt gräs och höstlöv. Funderar på att ge mig in i skogen efter en pinne, men klockan är runt midnatt i september=skitmörkt. Givetvis finns ingen ficklampa i bilen. Räddningen blir en avbruten plogmarkeringspinne som jag såg tack vare reflexen. Efter en stunds petande med en 1,5 meter lång plogpinne lyckas jag få bort liket och det mesta av höger torkare....
Steg 2: rengöra vindrutan från grävlingbitar och blod. no probs, bara att hoppa in och dra på spolarna. HA! HA-fucking-HA! Ingen spolarvätska....Nu börjar paniken sprida sig lite lätt i kroppen, Hur fan ska jag ta mig hem med en slaktarbod draperad över siktfältet?? Rotar igenom bakluckan i jakt på något at hälla i spolarbehållaren, det enda som finns att uppbringa är en halv termos med veckogammalt kaffe sen en fisketur. Så, på med den torkare som finns kvar och börja skvätta kallt kaffe över vindrutan. Kaffe är inget effektivt lösningsmedel på halvkoagulerat blod, kan jag meddela. Faktum är att det är värdelöst. Något att torka för hand med? Jajjemensan, nu behövs bara en trasa så är jag i mål! Finns ingen. Nåt annat? Nä just det, kvinntimmret hade lovat att tvätta, så jag hade lämnat hela väskan hos henne. Det enda i tygväg som kan funka som trasa är kläderna jag har på kroppen, dvs en T-shirt och ett par ljusa linnebrallaor med slag (detta hände sig på den tid då Miami Vice och Don Johnson var modeorakel). jaja, bara att inse fakta, det är kaffe och T-shirt som gäller för saneringen. Lyckas iaf gnida rutan tillräckligt ren för att det ska kännas säkert att köra till närmsta mack och fixa spolarvätska och svamp. Rullar äntligen vidare mot Järna och BP-macken.....som givetvis stängde kl 21.00.
Nu är jag så uppgivebn att jag mer eller mindre skiter i hur bilen ser ut, lyckas iaf hitta lite vatten att skvätta på vindrutan och det hjälper lite, så nu har jag iaf fullgod sikt. Upp på E4 och gasar hemåt. Tomt på vägen, bra fart ända fram till Vårbybacken där det börjar köa till sig lite...Japp, poliskontroll! Inser direkt att jag kommer bli fetstoppad eftersom främre halvan av bilen fortfarande ser ut som om ett Rwandiskt klankrig utspelat sig på den, så jag svänger in självmant och kliver ur bilen. Poliskvinnan som är på fram mot mig tvärstannar och stirrar som om Satan själv uppenbarat sig, ropar till sig en manlig kollega och kommer, jävligt avvaktande, fram till mig och slaktarbilen och frågar om jag är skadad?
-"Va? Nä vadårå?"
-"Du är ju helt blodig"
Tittar ner och inser för första gången hur JAG ser ut....Bar överkropp med diverse blodfläckar och ett par duktigt nerblodade linnebralloor med slag. Stelnat blod på händerna och bilen, ja,.....
Kan säga att det tog en stund att dels förklara vad som hänt, dels övertyga dom om att historian var sann ner till sista stavelsen. Som tur var satt det en del grävlingspäls kvar på bilen, så till sist köpte dom det. Slutade med att jag fick en T-shirt av en vänlig konstapel, och att dom meddelade in till polisradion att jag faktiskt inte var nödvändig att stoppa mer trots att bilen såg ut som den gjorde. Efter det gick faktiskt resten av vägen hem utan problem, kändes som att jag förtjänat både det och en rejäl sovmorgon. Sovmorgonen uteblev eftersom jag inte var smart nog att skriva en lapp och förklara för min ömma moder att blodet på kläderna inte var mitt. Mödrar är känsliga för blod. Mödrar är ännu känsligare för att hitta ett grävlingsöga i slaget på ett par blodfläckade linnebrallor. Tack för den, Don Jävla Johnson!!!
Fin.
![]()
Ahahahahaha!Skrattade så att jag höll på att avlida hela vägen från början till slut, och när jag väl kom fram till grävlingsögat så dog jag
![]()
![]()
Det gjorde modern med, kan jag meddela...Har aldrig sett tanten skifta färg så många gånger på en minut...
![]()
Rullar äntligen vidare mot Järna och BP-macken.....som givetvis stängde kl 21.00.
Hahahaha, vilken jävla historia!
OT: Nu är du säker svinigt gammal, men är du säker på det där med BP? Gulf, Esso och Texaco har funnits i Järna, fast BP kan jag inte minnas![]()
Njäe, jag minns nog att det var en Esso-mack tidigare där Statoil ligger idag, trots att jag bara var en mansvalp på den tiden...Nu blev jag fan osäker...visst finns det en Statoil där idag? Det var ju BP förr, innan norrbaggarna köpte upp och bytte namn på klassiska BP?
Svinigt gammal? Som fan! Det här var första eller andra året jag hade körkortet, så -83 eller -84. Troligen -83.![]()
Njäe, jag minns nog att det var en Esso-mack tidigare där Statoil ligger idag, trots att jag bara var en mansvalp på den tiden...
Så här säger Statoil:
Den 26 mars 1985 offentliggjordes att Statoil köpt dåvarande Svenska Esso AB och Esso Chemicals. Det formella ägarskiftet skedde årsskiftet 1985-1986 och namnet Statoil gäller från 1 februari 1986.
Nu blev jag fan osäker...visst finns det en Statoil där idag? Det var ju BP förr, innan norrbaggarna köpte upp och bytte namn på klassiska BP?
Svinigt gammal? Som fan! Det här var första eller andra året jag hade körkortet, så -83 eller -84. Troligen -83.![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |