Jaga grävling på 2 hjul?

Grävlingar är mer som mig, de lägger inte märke till dig om du inte är en daggmask inte ens om de går över dig.. byt ut daggmask till öl o :tuttar:D

Vet inte om det stämmer men en skovaktare skrattade gott när jag berättade om knäckebröd/cornflakes/kvistar/äggskal mm i sövelskaften.
Han hävdade att detta var en av de äldre vandringnssägnerna eftersom en grävling inte ens kan öppna käften så mycket att den ens skulla kunna få in ett ben i gapet. Vet inte om det stämmer men han förklarade så bra att jag köpte det han sa.

Så var det med det,kan lugnt köra vidare och glömma allt vad grävlingsattack heter på hojen då bara man har knäckebröd i stövlarna!

På tal om grävling så såg jag ett naturprogram för en massa år sen,dom sökte grävling.
Hittade med hjälp av en speedad tax ett gryt där det fanns en och killen fick snabbt fram en spade,grävde frenetiskt upp så han kom in med överkroppen,stack ner huvud och armarna och ropade "jo,det finns en här,sur är han oxå,morrar och fräser"

Sen tar han tag i ett bakben och släpar ut den inte allför lyckliga grävlingen(kanske fotbollskväll och pilsner,inte störa då)som gör lite utfall och för ett jäkla liv och killen är överlycklig och pratar om vad fin han var osv.

Förlorade lite av respekten för den farliga grävlingen efter det men vete fan om jag skulle hämta fram en på det sättet iaf.

Henrik

Innan jag läste denna tråd trodde jag mig ha patent på skruvad tankevärld. Nu vet jag bättre.
Ni är så sanslöst, roligt vridna allihop - ren njutning att läsa!

Ska nog skriva ut inläggen och ha som uppåttjack en deppig dag.

Körde på en grävling för några år sedan, klockrent i sidan, flög över styret å landa på en åker å hojjen kom efter... efter lite pustande å stönande så när jag kommer upp på vägen å skall slå ihjäl fanskapet var den borta... en tuffing!

Jag har aldrig kört över en grävling, men en gång körde jag över en igelkott. Den blev ganska platt och försvann inte spårlöst.

Hur gick det med framhjulet då? hört att igelkottar ska ha som spikar på ryggen :va

Borde egentligen inte tagit upp det i ett mc-relaterat forum med tanke på att jag körde bil då incidenten inträffade. Jag bara kände att jag ville dela med mig av denna omskakande händelse.

Och däcket höll. :tummenupp

Tur jag inte körde på George, angående incidenten med igelkotten. Då hade det nog varit jag som blivit platt. :näsblod

.

Bifogat

• kotten_607929c.jpg
    kotten_607929c.jpg
    6 KB · Visningar: 1,089
Last edited:
Skulle inte vilja köra på nått djur överhuvetaget och specielt inte med hojjen.
Drar mig för att köra på kvällar men jobbar man i shift och vill köra hojj så blir det tyvärr lite kvälls körning 21-23 tiden.

Enda gången jag vill möta på en grävling eller räv är i skogen med bössan.
Och glöm inte att ringa polisen om ni kör över ett djur kanske inte en grävling men rådjur/vildsvin osv för de behöver avlivas trots att den springer in i skogen o "ser" ut att må bra.

Jaga grävling på 2 hjul?

Och jag som aldrig har sett en grävling på 2 hjul ens, ej 4 hjul heller. :)

...jag som aldrig har sett en grävling på 2 hjul ens, ej 4 hjul heller. :)

Jasså? Här kryllar de av dem:fakta
IFMSUjKHM.jpg

Man borde få bära bössa på hojjen presis som cowbojsen gjorde.

Ja flaket är nog bäst. Inte kul att ligga på motorvägen och plötsligt känna att en understimulerad grävling förtillfället tar sig fram i förarsoffan inte på. :gnissla

En kubik jord plus grävling på flaket måste ju bli perfekt.
Undrar om grävlingtricket funkar lika bra som hundtricket bland NK-tjejerna på Värmdö Golf :va Du får rappotera

Colin Edwards hade (har?!) alltid med sig sin tama grävling vid tävlingar förr på den gamla goda tiden :fakta
Och fru har han ju med, så grävling-tricket funkar nog prima

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...