Jag vill slå ett slag för Gaerne!

Gick med
19 Feb 2013
Hoj
Riskokare
Jag har på sistone varit på jakt efter ett par nya stövlar. Efter några kvällars intensivt sökande och forskande föll valet till slut på Gaerne. Folk på nätet tycks vara rätt så lyriska över stövlarna som denna italienska firma tillverkar....för hand, på plats i deras fabrik i....Italien ??

Av vad jag förstått så är Gaerne den enda tillverkaren som inte lagt ut produktionen till nåt obskyrt låglöneland som exempelvis Kina, med sviktande kvalitet som följd. Detta tycker jag förtjänar cred! ?

Vart är dina stövlar tillverkade?

Jag har på sistone varit på jakt efter ett par nya stövlar. Efter några kvällars intensivt sökande och forskande föll valet till slut på Gaerne. Folk på nätet tycks vara rätt så lyriska över stövlarna som denna italienska firma tillverkar....för hand, på plats i deras fabrik i....Italien ??

Av vad jag förstått så är Gaerne den enda tillverkaren som inte lagt ut produktionen till nåt obskyrt låglöneland som exempelvis Kina, med sviktande kvalitet som följd. Detta tycker jag förtjänar cred! ?

Mina stövlar är tillverkade lite längre norrut och passar mina fötter. :tummenupp

Made in Germany.

Jeden Cent wert....

Jag vet inget om just denna tillverkares metoder och produktion men i just Italien är det hela kinesiska stadsdelar där produktion av kläder och accessoarer tillverkas.
Visserligen "Made in Italy" men av kinesiska företag, till kinesiska löner. Möjligen är kvalitetskontrollen bättre men enl någon artikel jag läste håller sig t o m maffian sig från dessa områden.

On Topic, mina är tillverkade i Rumänien respektive Kina.

Enligt videon i Vietnam / Thailand / Kroatien

Kina. Provade stövlar till förbannelse och de enda som satt som en käftsmäll var samma modell jag köpte för 9 år sedan, gjorda i Kina.

Sidi, också tillverkade i Italien. Sitter klockrent på en nordbo märkligt nog.

Jag har XPD XP7, är väl Spidi ägt tror jag. Made in Romania.

Jag trivs bäst i TCX. De har en sportstövel med Gore-Tex, minns inte vad modellen heter nu, men den stöveln funkar lika bra till textilställ som helskinnställ. Vete fan hur gamla de är, 8 år kanske? Ser och är jättefina fortfarande. Jag har tom mysvurpat™ (Mozz) i dem och det gick ju bra.

Made in Romania!

Jag trivs bäst i TCX. De har en sportstövel med Gore-Tex, minns inte vad modellen heter nu, men den stöveln funkar lika bra till textilställ som helskinnställ. Vete fan hur gamla de är, 8 år kanske? Ser och är jättefina fortfarande. Jag har tom mysvurpat™ (Mozz) i dem och det gick ju bra.

Made in Romania!
Fan, nu blev ju jag oxå intresserad!
Orkar du ta reda på vad modellen heter/hette?

Made in Romania!
Jag har TCX. De är det sämsta skit någonsin! Läcker som såll vid minsta regnskur.:kulspruta
Och ja jag har bytt ut första paret på garanti pga att de läckte in vatten.
Men som vackert väderstövel är de bra. men jag kör även i regn!!

Jag har TCX. De är det sämsta skit någonsin! Läcker som såll vid minsta regnskur.:kulspruta
Och ja jag har bytt ut första paret på garanti pga att de läckte in vatten.
Men som vackert väderstövel är de bra. men jag kör även i regn!!
Hah märkligt, mina har varit och är täta, kört massor i regn och kallt, både långt och kort. Alltid torr!

Fan, nu blev ju jag oxå intresserad!
Orkar du ta reda på vad modellen heter/hette?
Jag köpte en utgående modell och har för mig att jag betalade runt halva priset.

Den modellen jag hade finns ju inte kvar, men denna hittade jag på deras hemsida och är nog motsvarande för den är väldigt lik i utformningen och har Goretex:

https://www.tcxboots.com/eu_en/st-fighter-gore-tex.html

En annan TCX-sko jag älskar är deras Street WP med deras egna membran. Ryan från Fortnine älskar sina och säger att de är odödliga, jag får hålla med. En utmärkt köra till jobbet sko som är säkrare än gympadojor. Och vattentät! Jag köpte två par när XLmoto hade rea och halva priset...

https://www.tcxboots.com/eu_en/street-3-waterproof-2214.html

De gör en liknande med Goretex också som heter Mood, men jag antar att de är mycket dyrare, plus att jag kör inga långturer i regn med streetskor, det är bara om jag har otur. :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT