Jag vill slå ett slag för Gaerne!

Gick med
19 Feb 2013
Ort
Charming, CA
Hoj
Riskokare
Jag har på sistone varit på jakt efter ett par nya stövlar. Efter några kvällars intensivt sökande och forskande föll valet till slut på Gaerne. Folk på nätet tycks vara rätt så lyriska över stövlarna som denna italienska firma tillverkar....för hand, på plats i deras fabrik i....Italien ??

Av vad jag förstått så är Gaerne den enda tillverkaren som inte lagt ut produktionen till nåt obskyrt låglöneland som exempelvis Kina, med sviktande kvalitet som följd. Detta tycker jag förtjänar cred! ?

Vart är dina stövlar tillverkade?

 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Jag har på sistone varit på jakt efter ett par nya stövlar. Efter några kvällars intensivt sökande och forskande föll valet till slut på Gaerne. Folk på nätet tycks vara rätt så lyriska över stövlarna som denna italienska firma tillverkar....för hand, på plats i deras fabrik i....Italien ??

Av vad jag förstått så är Gaerne den enda tillverkaren som inte lagt ut produktionen till nåt obskyrt låglöneland som exempelvis Kina, med sviktande kvalitet som följd. Detta tycker jag förtjänar cred! ?

Vart är dina stövlar tillverkade?


Mina stövlar är tillverkade lite längre norrut och passar mina fötter. :tummenupp

Made in Germany.

Jeden Cent wert....


 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Jag har på sistone varit på jakt efter ett par nya stövlar. Efter några kvällars intensivt sökande och forskande föll valet till slut på Gaerne. Folk på nätet tycks vara rätt så lyriska över stövlarna som denna italienska firma tillverkar....för hand, på plats i deras fabrik i....Italien ??

Av vad jag förstått så är Gaerne den enda tillverkaren som inte lagt ut produktionen till nåt obskyrt låglöneland som exempelvis Kina, med sviktande kvalitet som följd. Detta tycker jag förtjänar cred! ?

Vart är dina stövlar tillverkade?

Jag vet inget om just denna tillverkares metoder och produktion men i just Italien är det hela kinesiska stadsdelar där produktion av kläder och accessoarer tillverkas.
Visserligen "Made in Italy" men av kinesiska företag, till kinesiska löner. Möjligen är kvalitetskontrollen bättre men enl någon artikel jag läste håller sig t o m maffian sig från dessa områden.

On Topic, mina är tillverkade i Rumänien respektive Kina.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Enligt videon i Vietnam / Thailand / Kroatien
 

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
Kina. Provade stövlar till förbannelse och de enda som satt som en käftsmäll var samma modell jag köpte för 9 år sedan, gjorda i Kina.
 

dominator91

Sporthojsnörd
Gick med
19 Feb 2009
Ort
göteborg
Hoj
GSX 1100 F 92, BMW F650GS Dakar, Vespa GTS300Ie
Sidi, också tillverkade i Italien. Sitter klockrent på en nordbo märkligt nog.
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Jag har XPD XP7, är väl Spidi ägt tror jag. Made in Romania.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Jag trivs bäst i TCX. De har en sportstövel med Gore-Tex, minns inte vad modellen heter nu, men den stöveln funkar lika bra till textilställ som helskinnställ. Vete fan hur gamla de är, 8 år kanske? Ser och är jättefina fortfarande. Jag har tom mysvurpat™ (Mozz) i dem och det gick ju bra.

Made in Romania!
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + CB1000RA
Jag trivs bäst i TCX. De har en sportstövel med Gore-Tex, minns inte vad modellen heter nu, men den stöveln funkar lika bra till textilställ som helskinnställ. Vete fan hur gamla de är, 8 år kanske? Ser och är jättefina fortfarande. Jag har tom mysvurpat™ (Mozz) i dem och det gick ju bra.

Made in Romania!
Fan, nu blev ju jag oxå intresserad!
Orkar du ta reda på vad modellen heter/hette?
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Jag trivs bäst i TCX. De har en sportstövel med Gore-Tex, minns inte vad modellen heter nu, men den stöveln funkar lika bra till textilställ som helskinnställ. Vete fan hur gamla de är, 8 år kanske? Ser och är jättefina fortfarande. Jag har tom mysvurpat™ (Mozz) i dem och det gick ju bra.

Made in Romania!
Jag har TCX. De är det sämsta skit någonsin! Läcker som såll vid minsta regnskur.:kulspruta
Och ja jag har bytt ut första paret på garanti pga att de läckte in vatten.
Men som vackert väderstövel är de bra. men jag kör även i regn!!
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Jag har TCX. De är det sämsta skit någonsin! Läcker som såll vid minsta regnskur.:kulspruta
Och ja jag har bytt ut första paret på garanti pga att de läckte in vatten.
Men som vackert väderstövel är de bra. men jag kör även i regn!!
Hah märkligt, mina har varit och är täta, kört massor i regn och kallt, både långt och kort. Alltid torr!
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Fan, nu blev ju jag oxå intresserad!
Orkar du ta reda på vad modellen heter/hette?
Jag köpte en utgående modell och har för mig att jag betalade runt halva priset.

Den modellen jag hade finns ju inte kvar, men denna hittade jag på deras hemsida och är nog motsvarande för den är väldigt lik i utformningen och har Goretex:

https://www.tcxboots.com/eu_en/st-fighter-gore-tex.html

En annan TCX-sko jag älskar är deras Street WP med deras egna membran. Ryan från Fortnine älskar sina och säger att de är odödliga, jag får hålla med. En utmärkt köra till jobbet sko som är säkrare än gympadojor. Och vattentät! Jag köpte två par när XLmoto hade rea och halva priset...

https://www.tcxboots.com/eu_en/street-3-waterproof-2214.html

De gör en liknande med Goretex också som heter Mood, men jag antar att de är mycket dyrare, plus att jag kör inga långturer i regn med streetskor, det är bara om jag har otur. :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top