Jag VILL köra hoj...

Hultan skrev:
Då borde man göra sig av med riset i så fall.. Ganska snabba kolhydrater.. Inte bra..

:)
De finns olika rön om de där.
Själv har jag deffat och tävlat i Bodybuilding på SM-nivå, på en väldans massa ris (bl.a). :)

De e ingen fara att äta snabba kolhydrater så länge man ligger på ett relativt lågt fett-intag, tillika en hög tränings-intensitet.

ec2bme skrev:
De finns olika rön om de där.
Själv har jag deffat och tävlat i Bodybuilding på SM-nivå, på en väldans massa ris (bl.a). :)

De e ingen fara att äta snabba kolhydrater så länge man ligger på ett relativt lågt fett-intag, tillika en hög tränings-intensitet.

O massa droger då ja.. :)

Själv har jag det som hobby.. Jag har läst o läst spaltmil med allt om näringslära och träningslära osv..

Visst finns det olika rön.. Men du måste väl hålla med om att nedsatt intag av kolhydrater och ökat med protein är en bra grundsten...
Dvs, ta bort hälften av riset på tallriken och lägg till ett kycklingbröst till.. Enkelt sett..

Eller vad säger du?

Hultan skrev:

Själv har jag det som hobby.. Jag har läst o läst spaltmil med allt om näringslära och träningslära osv..

Visst finns det olika rön.. Men du måste väl hålla med om att nedsatt intag av kolhydrater och ökat med protein är en bra grundsten...
Dvs, ta bort hälften av riset på tallriken och lägg till ett kycklingbröst till.. Enkelt sett..

Eller vad säger du?
Jajjemän, droger morgon, middag, kväll och sen lite till. :3freak

Nja. upplägget brukar väl se ut som så, att man ligger på ett mer eller mindre konstant intag av proteiner och fett (i mitt fall va de ca 250 gr protein och ca 40 gr fett), sedan är det kolhydraterna man sänker, allt eftersom man går ner i vikt. Man måste nämligen ha minst lika mycket kolhydrater som protein, för att kunna ta upp proteinet. Annars kan proteinet omvandlas till energi, vilket inte är meningen.

OBS Mina rön är 7 år gamla, då jag slutade tävla och träna -97.

ec2bme skrev:
Jajjemän, droger morgon, middag, kväll och sen lite till. :3freak

Nja. upplägget brukar väl se ut som så, att man ligger på ett mer eller mindre konstant intag av proteiner och fett (i mitt fall va de ca 250 gr protein och ca 40 gr fett), sedan är det kolhydraterna man sänker, allt eftersom man går ner i vikt. Man måste nämligen ha minst lika mycket kolhydrater som protein, för att kunna ta upp proteinet. Annars kan proteinet omvandlas till energi, vilket inte är meningen.

OBS Mina rön är 7 år gamla, då jag slutade tävla och träna -97.
Japp, nåt sånt.. Men det finns många vägar att gå..
Ser man bara till att ha koll på grunderna så!

Håller med.. abstinencen tar kol på en.. :3freak
På sätt och vis är jag glad att hojen inte är vid sitt fulla bruk för tillfället för då skulle det vara ännu värre. Att ha något att meka med under vintern samt sitte på SH hela dagarna ger en hopp och förlänger livet.. (vad snackar jag för skit).. men det känns bättre och man klarar på något vis hålla ut :hihi
Ne .. seriöst.. det ligger massor med alvar i det.

Hultan skrev:

Eller vad säger du?
jag säger såhär
snabb ris=128
cajunris(uncle bens)=72
ris parboiled=68
GI40-70=lågt
GI70-90=mellan
GI90-110=högt
GI110+=superhögt
ris=bra GI om man äter rätt men fullkornspasta är bättre GI53. Snabba kolhydrater efter träning, långsamma innan :)

Yamaha farfar skrev:
jag säger såhär
snabb ris=128
cajunris(uncle bens)=72
ris parboiled=68
GI40-70=lågt
GI70-90=mellan
GI90-110=högt
GI110+=superhögt
ris=bra GI om man äter rätt men fullkornspasta är bättre GI53. Snabba kolhydrater efter träning, långsamma innan :)
Precis!

hållundan skrev:
Mmmm, är sjukt sugen.

Hur stor abstinens har du? Vad skulle du kunna göra/offra för att köra hoj?

Jag skulle kunna offra hela mitt studielån, 5kg ris och en helkroppsmassage för att få glida runt på hojen i dräglig värme nu.

Nåväl, bara två månader kvar.

:gråta
Vadå det e ju plus grader ute nu så det e ju bara att köra.Såg idag grannen ta ut sin glidare för en sväng

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!