jag vill ha twin

Lorge skrev:
2047560 Är inte ute efter en herrejössesprojektil, men lite drag får det ju gärna vara.

Om man skulle köpte en såndära mille, typ en 99a. Nåt speciellt man skall tänka på? Nån årsmodell som inte är bra?

från 99-00 kan kopplingen vara lite känslig, den har en tendens att ibland börja slira. Från 01 uppdaterades modellen rejält och då åtgärdades b.la kopplingen.

Annars är det inga typiska fel, motorn är riktigt driftsäker och riktigt bra kvalitet överlag. 03 kom ytterligare uppdateringar.

fogerty skrev:
2047571 från 99-00 kan kopplingen vara lite känslig, den har en tendens att ibland börja slira. Från 01 uppdaterades modellen rejält och då åtgärdades b.la kopplingen.

Annars är det inga typiska fel, motorn är riktigt driftsäker och riktigt bra kvalitet överlag. 03 kom ytterligare uppdateringar.

Ok. När började den tillverkas?
Vill inte ha för ny då försäkringen blir så förskräcklig..

Lorge skrev:
2047560 Är inte ute efter en herrejössesprojektil, men lite drag får det ju gärna vara.

Om man skulle köpte en såndära mille, typ en 99a. Nåt speciellt man skall tänka på? Nån årsmodell som inte är bra?

Har för mig att -99 och -00 har en svag koppling, dock inget problem med min!
Börjar kopplingen slira, så byter man fjädrarna till lite hårdare modell. (kostnad 200:-)

Jag var också inne på att köpa en Ducce, men ändrade mig när jag läst en hel del om Millen. Den bara går och går och går.....
Duccar får man ägna betydligt mer tid i garaget med (har jag fått för mig iaf, jag kan ha fel).

Med millen får du samma "Racing hoj" som en Ducce men till en billigare peng, både till inköp och försäkring

Lycka till!!! :tummenupp

jag har en finfin ducati till salu! bara att slå en pling eller dra iväg ett PM om du vill komma å kolla på den eller har frågor!

98 Börjades millen tillverkas kopplings problemet är på 98-00(men är fixat på de flesta). Nästa model som kom är 01-03 sen kom det en ny 04-06.

Slitstarka motorer mest bara byta olja+filter o köra ventilerna brukar inte ha ändrats sig fast hojarna har gått 6000mil+.

Inga problem i övrigt i överlag, möjligtviss oringen till kopplingen men den går lätt byta(har inte behövts på min än 3300mil). Bakbromsen kan vara lite svår luftad m.m inget jag har märkt av.

Last edited:
Fan det låter ju som om det är en såndära mille man skulle haft...

Vad skall man pynta för en fräsch 99-00 med 2000mil på mätarn?

Hur stor är cykeln?
Går det att dra en vända på 50mil med pauser? Går det att skjutsa på den?
Duccarna verkar ju vara jobbiga att köra i stan, hur hetsig är millen?

Lorge skrev:
2047660 Fan det låter ju som om det är en såndära mille man skulle haft...

Hur stor är cykeln?

Jag har köpt 3 st mille R -02 i vinter/vår. Alla är i mkt bra skick/svensksålda och har gått mellan 1600 och 2000 mil,alla hade slip-on och div lull-lull. Jag gav 75000/70000/72000.
Helt underbar hoj,skottsäker motor och ett superchassi...en vanlig mille borde gå att köpa säg -01/02 för runt 60. Skulle tippa på att en -00 går att få för ca 50'
Inga problem att åka långt med den,passagerare har jag inte provat men funkar säkert kalas...Hetsig är den inte,tvärtom,drar lugnt och jämnt från botten,stor fördel är att det sitter slipperclutch original..

Tre stycken, de va värst... man kan ju bara köra en åt gången :D

tl1000r är ju också en tuff twinhojj. Hur är millen om man jämför dom två?
Nån som kört båda?

Lorge skrev:
2047660 Fan det låter ju som om det är en såndära mille man skulle haft...

Hur stor är cykeln?

En Mille ska du absolut kolla mer på. Kan rekomendera dom starkt. Och köra längre sträckor är absolut inga problem. Körde 45 mil i sträck med min. Inga problem alls, väldigt skönt faktisgt.

Lorge skrev:
2047711 Tre stycken, de va värst... man kan ju bara köra en åt gången :D

Nån som kört båda?

Jag har men valet för mig är lätt...Millens chassi är vida överlägset...

Lorge skrev:
2047711 Tre stycken, de va värst... man kan ju bara köra en åt gången :D

Nån som kört båda?

tl1000r tyngre + sämre fjädring annars är det en bra hoj, millen har allt! och mycket till :yoparty

70mil på en dag inga problem för mig som är 181/75 , 01-03 funkar perfekt att ha en brutta på ända problemet som jag har märkt att den vill gå upp på slangen hela tiden med lite tungd bak :tungan , annars funkar det perfa inga klagomål eller dylikt bara :tummenupp o :yoparty , o då har det gått fort på slingriga norska vägar också bit viss.

Service är 750 mil men som jag sa innan det är mest bara byta olja + filter o tuta o köra utan några problem!

Lam-Kaka skrev:
2047744 tl1000r tyngre + sämre fjädring annars är det en bra hoj, millen har allt! och mycket till :yoparty

70mil på en dag inga problem för mig som är 181/75 , 01-03 funkar perfekt att ha en brutta på ända problemet som jag har märkt att den vill gå upp på slangen hela tiden med lite tungd bak :tungan , annars funkar det perfa inga klagomål eller dylikt bara :tummenupp o :yoparty , o då har det gått fort på slingriga norska vägar också bit viss.

Service är 750 mil men som jag sa innan det är mest bara byta olja + filter o tuta o köra utan några problem!

Ok. Har du bara testat 01-03 eller är den äldre kass att skjuta med?

_basse_ skrev:
2047746 Vill du ha körglädje och en lättkörd hoj ska du ha en Mille

KÖP NU!!!!

Jaja :)
Vad skall man pynta då? För en fräsch 99-00 med 1500-2000 mil på mätaren.

Lär ju va en del som försöker med drömpriser såhär i början på säsongen..

Lorge skrev:
2047765 Ok. Har du bara testat 01-03 eller är den äldre kass att skjuta med?

Har skjutsat en del på min. Tycker det har gått hur bra som helst. Skönt med bra kraft genom stort sett hela registret

Jag pyntade 60 papp i augusti förra året, den hade gått 1200mil, var uttagen -02, chip och Aprilias titan slipon.

Bågen har nu rullat 1900mil, det går fort när man har roligt :yoparty

Last edited:
_basse_ skrev:
2047777 Har skjutsat en del på min. Tycker det har gått hur bra som helst. Skönt med bra kraft genom stort sett hela registret

Jag pyntade 60 papp i augusti förra året, den hade gått 1200mil, var uttagen -02, chip och Aprilias titan slipon.

Bågen har nu rullat 1900mil, det går fort när man har roligt :yoparty

Ok, vilken årsmodell har du?

Lorge skrev:
2044458 Hejsan..
Är på jakt efter en ny motorcykel. Kommer köra en hel del i sommar och även använda den för att åka till jobbet.

Jag har varit iväg och provkört kawasaki er6n idag men vill ha en lite sportigare hojj. Nån som har nåt tips på lite sportigare hojjar med twinmotor?
MILLEN!!!! skönaste twinnen.. mycket bra vägegenskaper, bra komponenter.

Har inte haft några problem med min Mille heller, drar gärna långt med eller utan skjuts, det enda problemet var lite skit bakom styret i slutet av oktober när hon inte ville stanna på vägen. Problemet med en sån grej är att Millens reservdelar är så snuskigt dyra så man ska ha lite tur (det hade jag :D) när man letar delar, eller beställa från USA t.ex. eller tyska eBay, de har tonvis med Milledelar också... Men om man bara håller sig upprätt är det ingen dyr hoj att hållas med, försäkringen kostar lika mycket som ett Monster fast med dubbelt så mycket effekt (för mig som är 22) och i övrigt är det bara oljan och däcken som kostar... Mycket bra... :)

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D